Nou, heb ff een belletje naar de Prenatal gedaan.. en dat feest gaat niet door. Ik had a). geen bon meer en b).ze waren al gewassen. Dus helaas..
Ik zou anders gewoon nog eens bij de prenatal zelf langs gaan. Ik had laatst een difraxfles die lekte. Ik kreeg gewoon een nieuwe. Had ook geen bon meer. Maar daar vroegen ze niet eens naar. Super service. Want ik had die fles ook ergens anders gekocht kunnen hebben.Wat betreft de luiers. Valt te proberen toch?
zeker een aanrader de easyfix voor in de auto dat je bevestigd op de isofixaansluiting in de auto waar je de maxi cosi zo op kan kilkken zonder gedoe met de gordels, ik zou niet meer zonder willen.
Hahaha, ik heb zelf eigenlijk geen miskopen gehad... Dat is voor mij wel het voordeel geweest dat ik in een baby speciaal zaak heb gewerkt. Maar aanrader: Baby Björn Puckababy (zeker bij een baby die zichzelf wakker slaat) Sock-ons, ideaal de sokken die niet meer afzakken! Maar ik denk ook dat het voor ieder persoonlijk is wat wel of niet handig is.
Miskoop: sloffen. Maakt niet uit welke. Meneer krijgt ze uit. De voetenzak van de mc mura. Ik gebruik hem wel maar het is ZEKER geen aanrader. Hartstikke groot. Aanrader: van die bv bakjes van Avent, die schroef je onder de avent kolf, als je klaar bent: dekseltje erop en hup in de koelkast of vriezer. En ze zijn ook handig om fruithapjes e.d. in te bewaren en mee te nemen. Draagdoek. (Hoppediz das leichte) Chill!
die socks onn werkt dat echt...ik dacht werkelijk dat ze ze toch nog uit wisten te krijgen..ik word er soms helemaal gek van. maar vind ze ook onnodig om ze te kopen die kun je volgens mij ook zelf maken
Miskoop: ^Draagdoek van Prémaxx. Ik vond mijn zoontje er niet natuurlijk in liggen en het zag er voor hem niet comfortabel uit, terwijl ik hem toch 'volgens het boekje' gebruikt heb. Heb hem dus maar heel weinig gebruikt terwijl ie wel heel duur was. (maar mocht er iemand nog interesse hebben, hij staat bij Te koop aangeboden) ^Flanellen luierers, geen idee waar ze voor zijn en nooit gebruikt. Grootste aanrader: ^Hydrofiel luiers... goddelijk, gebruik ze nu nog.
AANRADER de wipper van baby bjorn de puckababy hydrofiele luiers overslag rompers AFRADER de tummytub
Nu met de 2de onderweg kan ik goed zien wat me met de 1ste goed bevallen is: Aanraders: -Geweven draagdoek! -beco Butterfly ipv Baby Bjorn ivm de juiste houding voor de heupjes -Fleswarmer voor de bv -Medela Swing kolf -Rompers van de Hema -Veel lekker zachte omslagdoeken -Hydrofiele doeken (ga zelfs wat bijkopen) -pakjes aan 1 stuk zonder voetjes. En dat terwijl ik die altijd heel lelijk vond Maar heb nu leuke gevonden! -Verzorgingsspulletjes van Weleda (sowieso niet te veel in huis halen) Herkansing: -Tummytub: Finn lag in stuit en kon geen lekkere houding vinden in de tub. Maar misschien nmr 2 wel? Afraders: -Minimonkey: lag echt niet lekker -alle andere merken verzorgingsspullen: kon/kan hij niet tegen -Overslagrompers: kon m'n man niet mee overweg haha Eigenlijk hebben we niet echt veel miskopen gehad. We hebben wel kritisch gekeken naar wat we echt nodig hadden en wat niet.
Ik geloof dat de meningen over overslagrompers nog wel het meest uiteenlopend zijn in dit topic! Nu weet ik niet of ik die wel of niet zal gaan kopen. Het leek mij eerlijk gezegd veel handiger met aankleden dan gewone rompertjes die over het hoofdje gaan?
aanrader: -hydrofiel luiers - moltondoeken (ideaal bij spugende baby's, dan heb je niks aan gewoon spuugdoekje) -aankleedkussenhoezen -lange mouw rompertje voor als kind iets verhoging heeft hier ipv tummytub, gaat hij in gewone 10liter emmer, stuk goedkoper voor die enkele x dat hij erin gaat! miskoop: -badthermometer, is niet duur maar nooit gebruikt hier. -sokjes: gaan allemaal uit
Ik vond het alleen al een drama met de kleertjes opvouwen.. veel te kleine lusjes om te strikken.. denk dat onze beeb ze straks niet of nauwelijks aan heeft (als ik ze nu al niet dicht krijg, hoe moet dat dan met een baby die niet stilligt? )
Wij vonden overslagrompers met drukknoopjes juist wel fijn Nu zaten wij in het begin ook met slangetjes etc en dan zijn dingen over het hoofd gewoon niet prettig. Ook sluiten zulke rompers beter aan bij de hals. Ik hoor veel klachten dat het lastig is met vast maken, maar na een paar keer ben je dat ook gewend. Mijn vriend vond ze ook gewoon handig.
Ik was ook groot fan van overslagrompers met drukknopen, hoor! Ideaal! Zeker met de spuitluiers die hij een paar keer had - erg prettig dat ik niet met die viezigheid over zijn hoofdje hoefde (of hem via de andere kant uit dat on-ding hoefde te wurmen, want dat heb ik 1 keer gedaan, maar das pas echt drama!) Mijn grootste miskoop (is vast al erg vaak genoemd hier, maar heb het topic verder eigenlijk niet gelezen): een flessenborstel. Die kwam ik van de week tegen in de ovenla. In de verpakking. Nooit gebruikt, dus. Gelukkig is het maar 2 euro die ik nu weggooi, hahaha!
Die flessenborstel vond ik wel erg handig! De difrax S flessen kreeg ik echt niet schoon met een gewone afwasborstel, die paste niet in de fles.
Aanraders: - Avent-flesjes - Sudocrem (wordt nog steeds gebruikt voor de jongste... zeker omdat hij nog druk zijn tandjes aan het krijgen is en hij in die periodes heel veel last van open billetjes heeft.... is trouwens ook heel handig voor mama, die vaak allergische reacties heeft op verschillende soorten "bejaardenluiers" enzo ) - Kruidvat-luiers (op latere leeftijd). Heel handig voor kinderen die te lui zijn om zindelijk te blijven (want ze raken vrij snel vol en dat is voor onze oudste een stimulans om toch maar op de wc te gaan) - flessenwarmer. Niet zo zeer voor thuisgebruik maar wel heel handig als je met je kindjes (vaak) ergens naartoe gaat. Wij hebben eentje van Prenatal (met een auto-adapter) en zijn relatief vaak onderweg voor vrijwilligerswerk (bij standjes staan enzo) en dan is het heel handig om een flessenwarmer bij je te hebben. Op open velden enzo zijn niet zo vaak magnetrons te vinden :-D - BabyBjorn-draagzak. Heb zelf veel last van rugklachten en heb mijn oudste er heel lang in kunnen dragen zonder problemen. (Moet je wel die hebben met een extra rug-ondersteuning)... De jongste moest helaas niks van de draagzak hebben... die had heel veel huid-op-huid contact nodig... (dus vaak gewoon op de arm gehouden of in een draagdoek.. die weer erg slecht voor mijn rug was) Afraders: - babybadje. Alleen gebruikt tijdens de kraamweek. Daarna is de baby altijd met papa en/of mama mee in bad gegaan. - Tweelingwagen achter elkaar. Heb er nu een waar de kindjes naast elkaar zitten en die is veel handzamer (en minder zwaar) in gebruik. - tuttelbekers. Wij hebben de kids vanaf hun eerste jaar gewoon gestimuleerd om uit een gewone beker te drinken. Dat gebijt op een harde tut vond ik maar niks...