grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik word eerlijk gezegd een beetje kriebelig van kussens tijdens het voeden... maar misschien verandert dat nog. Mijn nichtje heeft ook altijd zonder kussens gevoed (tot 1 jaar), denk eigenlijk dat ik haar achterna ga... (we doen ongeveer alles (onbewust) hetzelfde ;))
     
  2. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat een leuk topic!

    Miskopen:
    * Navelbandjes, heb ze nooit gebruikt!
    * Veiligheidsspelden, staan op de uitzetlijst, maar geen idee waarvoor aangezien ik geen katoenen luiers gerbuik
    * Overslagtruitjes die je met een lintje moet vastknopen, wat een drama met een baby die niet stil ligt ;)

    Aanraders:
    * Alle babyspullen bij de HEMA met name de verzorgingsproducten
    * Huidolie van Zwitsal (dat is het enige van zwitsal wat ik gebruik), handig bij berg op het hoofdje
    * Slaapzak (bij de HEMA)
    * Speentjes van Bibi, handig met het opbergdoosje wat erbij zit
    * Wiegdekentjes, ik heb er een stuk of 6 en gebruik ze echt veel
    * Hydrofiele luiers, ik heb er 15 ofzo, maar dat is echt te weinig, gebruik ze zoveel!
    * Wipstoeltje van Fisher Price, ze vind het echt geweldig!
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fem, waar gebruik jij die wiegdekentjes dan voor? Ik heb er 1 in de wieg en 1 in de kinderwagen. Heb wel 4 omslagdoeken/dekens, gebruik jij ze ook daarvoor dan misschien? (ben gewoon benieuwd ;))

    Speentjes van bibi inderdaad erg handig met doosje.
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    miskoop:
    slabbetjes die je moet knopen
    etos babycreme (werken alleen met lavendel olie)

    aanraders:
    magnetron sterilisator
    maxi taxi
    easy base
    tweede box boven als je huisdieren hebt
    baby sleep
    hoge commode
     
  5. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    wat een handig topic! Alleen jammer dat de laatste tips zo lang geleden zijn!
    Ik kan nog weinig miskoops melden hier. Nog weinig aangeschaft.
    Ik ga wel zeker een voedingskussen aanschaffen! zoveel positieve ervaringen!
     
  6. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    veel herken ik van bovenstaande:
    nooit gebruikt:
    flanellen luiers en navelbandjes.

    Erg prettig:
    kolf apparaat voor als de borstvoeding niet meteen lukt.

    snoopy, ik klede mijn zoontje savonds wel om in een pyjama en ik weet niet of het geholpen heeft, maar hij sliep al vrij snel door snachts en had een goed dag-nacht ritme.
    maar dat kan ook toeval zijn :)
     
  7. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Absolute aanrader is wat mij betreft de easybase! Geen geouwehoer met gordels!
    Miskoop flessen en spenen van de prenatal.
     
  8. amalia1

    amalia1 Actief lid

    17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Miskoop:
    overslag rompertjes (heel onhandig, niet praktisch), zijn wel leuk maar dat blijft het bij.
    navelbandjes
    te veel zwitsal douche en bad spul, ik heb er tot nu toe alleen de badolie gebruikt

    Aanrader:
    wipstoel, gebruikt die heel veel (vooral als ik mijn meissie in bad doe)
     
  9. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    miskoop: zo'n plastic badzitje. wat een onding, zitten ze heel ongemakkelijk in.
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Da's grappig zeg, ik vond die in het begin heel handig. Geen gedoe om het over z'n hoofdje te krijgen enzo. Ik vond dat in het begin zooooo eng (wiebelig en kwetsbaar enzo). Vond ook overslagtruitjes heel handig :)
     
  11. Eendje 567

    Eendje 567 Actief lid

    24 jan 2008
    176
    0
    0
    Aanraders:
    • Magnetron sterilisator
      Extra spenen en flesjes (dan sta je niet om de haverklap te spoelen)
      Hydrofiel luiers (mijn moeder had mijn oude nog bewaard, dus ik had er wel een stuk of 40)
      Goedemorgen washandjes van Zwitsal (lekker snel)
      Ikea Hemnes kast met 8 lades (lekker veel opberg ruimte..ik zag 'm al eerder voorbij komen)
      Voedingstorentjes van de Hema
      Extra aankleedkussenhoes (voor de ongelukjes bij het luierwisselen en ideaal als matrashoesje in de wieg of kinderwagen)

    Miskoop:
    Eigenlijk nog niets, maar ik kreeg voor Sjoerd wel de wereld aan tutlapjes (zo'n beestje met zo'n lapje eraan vast) die liggen allemaal nog ongebruikt in de kast...erg zonde)
    Oja, ik had een pakje gekregen met knoopjes halverwege de rug...wat een gefrut om dan de beentjes eruit en erin te krijgen....dus maar 1x aangehad.
     
  12. anke83

    anke83 Lid

    29 nov 2007
    28
    0
    0
    Toppers:

    - Tummy tub ( gebruikt totdat zoon 7 mnd was).
    - HEMA verzorgingsproducten ( ruikt heerlijk, neutralere flessen dan dat knalgeel van zwitsal)
    - Easybase (perfect om snel weg te kunnen rijden)
    - AVENT (spenen, flessen, fospeen met dopje, borstkolf, sterilisator, via beker, tuitbeker opzetstuk, handvatten). Heb geloof ik bijna de hele collectie.
    Tripp trapp. De enige kinderstoel waar hij vanaf het begin tot nu ( 12 mnd) goed in zit en niet in hangt.
    Wiegje voor op onze slaapkamer. Tot 7,5 mnd ingelegen. Ideaal met de bv, ben nooit mijn bed uitgeweest.

    Missers:

    -Flanellen en molton doeken (stonden op de lijst, maar waarvoor)
    -Veiligheidspelden (ook nooit gebruikt)
    -Neutrale kleertjes. Wilde na zijn geboorte ook echte jongenskleding)
    -Andere merken fopspenen, wilde meneer niet.
    -DA zoogcompressen, wat een zweetdingen.
    -Jasje voor pasgeborenen. Ik pakte een extra deken, ze wriemelen zich er toch nog niet uit en een jasje is erg lastig aan te krijgen.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe dat nu ook altijd, extra deken ipv een jasje. Als ik nu na een voeding een jasje aan moet trekken, komt er weer heel veel uit. Dan liever een extra dekentje erbij. Wel zonde van al die jasjes/vestjes die in de kast hangen (meeste gekregen)... maar ja.

    Molton doeken gebruik ik ipv molton hoeslakens voor het matras van de wieg (afwijkende maat).

    Ik zat te kijken naar de Easybase, maar dat lijkt me juist niet handig, want dat staat dan altijd in je auto. De maxicosi heb ik nu ook heel snel vastgemaakt.
     
  14. Niet meer actief

    miskoop:
    - aquasit voor in het badje, het is een onding.
    - allerlei zwitsal producten, je gebruikt haast niks

    aanrader:
    - domoo seat, de kleine vind hem heerlijk!
    - hydrofiele luiers, voor afdrogen en voor onder het hoofdje in het ledikantje/reiswieg etc. ik gebruik ze heel veel.
    - badcapes, gebruik ze als omslagdoek bij het voeden of als dekentje
    - sudocreme, voor de rode billetjes, ideaal, trekt meteen weg
     
  15. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    aanrader: silly-billyz slabben, muziekmobiel voor in de box, wipstoel, trip-trap, flanellen en hydrofiel doeken, magnetronsterilisator, snoozebaby verschoonkit, badjasjes ipv omslagdoek

    Afrader: badzitje, teveel kleding in te grote maten kopen, navelbandjes, de allerkleinste sokken
     
  16. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    @Snoopy; Over die dekentjes (ik reageer ook lekker op tijd he? ;)), ik gebruik geen voetenzak in de maxi cosi, dus die gebruik ik over Sharon heen als we naar buiten gaan. Verder ligt ze veel bij ons op de bank (madame heeft het niet altijd leuk in de box) en dan leg ik een dekentje onder haar tegen het spugen (zijn toch zo gewassen), ik vind ze ook handig als ik naar het consultatiebureau ga. Als ze in de box ligt (weinig ;)) en in slaap valt leg ik een dekentje over haar heen... etc etc. Ik vind ze écht heel handig :).

    Wat ik ook teveel heb gekocht; mutsjes, die van ons wriemelt net zo lang heen en weer met haar hoofd tot ze het mutsje afheeft, maargoed, dat verschilt per baby natuurlijk ;), maar ik zou er niet teveel kopen.. Wij gebruiken nu met name jasjes / vestjes met een muts eraan vast!
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oke Fem, dat is duidelijk! Ik gebruik dus altijd omslagdoeken, net iets dunner voor onze warmbloedige Eva! En heb wel een voetenzak voor de maxicosi.

    Hier hetzelfde probleem met de mutsjes hoor, ik blijf bezig om 'm weer goed op haar hoofd te doen ;). Vestjes/jasjes met een muts eraan zijn dan wel weer makkelijker, maar die moet je ook weer aandoen als je weggaat, dan vind ik een extra dekentje handiger. We gaan nl. vaak weg vlak na een voeding en dan zie ik het niet zitten haar nog extra aan te kleden, gegarandeerd dat haar kleding dan ondergespuugd wordt.

    Ik zie hier ook veel dingen voorbij komen die ik helemaal niet ken (o.a. snoozebaby), even googlen hoor ;).
     
  18. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, herkenbaar, dan denk ik; wat is dat eigenlijk? ;) whahahahaha. Ik ben ok heel blij met de slaapzak, Sharon kruipt namelijk omhoog in bed en sinds dat ze daarin slaapt is het gelijk over.

    Vind jij die dekens voor in het ledikant ook zo groot?
     
  19. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    trouwens, ik heb de navelbandjes in het begin als sjaal gebruikt, mijn mannetje was erg klein namelijk..
     
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik ben zelf erg blij met onze badring. Ze is nu bijna 2,5 en gaat er nog in.
    Het geeft me toch een veiliger gevoel (ondanks dat ik er natuurlijk bij zit)
     

Deel Deze Pagina