grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Over de overslagrompers: ik vond ze juist heel handig. Onze dochter was heel gevoelig op haar hoofdje en het was standaard brullen als er kleding over haar hoofdje moest. We zijn daarvoor overigens ook naar de osteopaat geweest. Overslagrompertjes waren een goede tussenoplossing.

2. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Weet iemand hier toevallig hoe de hydrofiele handdoeken van de wibra bevallen ze zijn namelijk zo goedkoop dat je ze haast niet kan laten liggen!!

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    als het dezelfde stof is als de washandjes raad ik het je niet aan, die zijn eerder ruw dan lekker zacht.

4. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Tja dat weet ik dus niet worden ze toevallig ook niet zachten namate je vaker wast? Ik wou namelijk de washandjes daar ook halen ?De handoeken zijn wel een andere kleur dus ik zou die in de winkel moeten testen

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb de hydrofiele luiers van de wibra al een jaar in gebruik en vind ze prima hoor.
    Als je ze in de droger stopt worden ze lekker zacht.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    enn upp :)

Zon handig onderwerp dit! :D

7. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik heb ze al minstens 6x gewassen (heb geen droger) maar worden niet zacht helaas.

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @esthers:

dus tot zover mijn ervaring.. ik vind ze zachter dan die van de prenatal

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hi dames wat een goede tips, ik las ook over minpunt:difrax flessen ik vond ze ideaal ook in combi met de avent borst hand kolf.

ik heb een miskoop:
    ik heb een matras aerosleep niks mis mee maar ook werd de onderleggen van aerosleep geadviseerd voor onder hoofdje als ze gaat spugen of later voor onder de billen. nooit gebruikt €35 weg...

10. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Prima koop hoor, ik ben er erg tevreden over. Lekker goedkoop en gewoon goede kwaliteit, ik was ze op 40 graden en daarna de droger in.
    Ze komen er zacht uit en rafelen niet.

Miskoop:
    BIBI flesjes, die brede flessen waarop meerdere deksels passen, de print gaat er gewoon echt helemaal af binnen een week! Kon dus al niet meer maataanduiding erop lezen.

Teveel mutsjes, babys hebben alleen na de geboorte een mutsje nodig, of als ze zichzelf niet goed kunnen warm houden. Het kan ook voor de leuk, maar ik vond het niet leuk staan

aanrader:
    Difrax S-fles, helemaal top!

Mei-Tai draagdoek, kindjes vinden het vaak heerlijk gedragen te worden.

Balneum creme, ideaal v kindjes met een droge huid, ik smeer het hier dagelijks op zn gezichtje wat erg droog is.

Sudocreme, heb het kleine potje uit zo'n zwangerdoos nog steeds lang niet leeg, legt een mooi laagje bij smeren

Luierzakjes van de Action, erg fijn v als je op een flat woont en buiten je deur niet direct een kliko hebt staan. Een poepluier ruik je er echt niet meer doorheen

Sokjes van de H&M,dat 3 pack in effen kleuren. de enige die hier niet afzakken

11. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Wat wij echt een geweldige aankoop vinden is een philips waterkoker met temperatuur! Ideaal en altijd de juiste temperatuur!

12. Alita

Alita Niet meer actief

he bestaat dat dan? Handig!!

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Daar ga ik ook eens naar kijken! Lijkt me inderdaad erg makkelijk! Kun je die gewoon overal kopen of alleen in babyzaken?

14. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ja het bestaat echt en het is echt zo handig! Kan het iedereen aanraden! Wij hebben hem gewoon gekocht bij de mediamarkt maar zag hem ook bij de bcc.

15. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Iemand die mij kan vertellen of een badcape/wikkeldekentje voor na het badderen een goede aankoop is/was?

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij gebruiken ze nu nog, heb er 3. In het begin wikkelde we hem in de badcape, en droogde hem op z'n kamertje af met hydrofiele doeken. Nu droog ik hem met de badcape af in de badkamer.

17. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de badcapes iedere keer na het badderen en ook voor bezoekjes aan het cb zijn ze erg handig! Heb ze toen mijn zoon nog heel klein was ook wel eens gebruikt bij de nachtvoedingen, dan wikkelde ik hem in een badcape zodat ie lekker warm bleef en na de voeding weer snel ging slapen. Ik heb er 3 en dat is precies genoeg vind ik!

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik gebruik badcapes overal voor, behalve voor het badderen! Ze liggen in de box - als dochter spuugt (en dat doet ze dagelijks tig keer) heb ik niet direct het hele boxkleed in de was - als dochter bij ons op bed ligt, ligt ze op een cape, bij het cb gaat ze in een cape, in het begin lag ze in een cape gewikkeld in bed (de eerste week, ze kon zich nog niet warm houden) etc. Vind ze dus wel handig, maar niet voor het badderen. Het scheelt wel dat wij in de badkamer een commode hebben staan, we kleden dochter daar dus direct aan na het badderen. Anders zou ik haar lekker in zo'n cape wikkelen na het badderen en zo naar haar kamertje dragen.

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Over die badcapes: ik vind het ondingen, aangezien kindlief er aan alle kanten uitsteekt, al sinds ie 2 a 3 maanden was. Heeft iedereen dat of doe ik gewoon iets verkeerd? Of kun je ze ook in grotere maten kopen ofzo? Want nu zit ik op het CB telkens zo te hannessen hoe ik mijn moppie warm kan houden... Heel irritant :)

20. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ MvS, klopt die badcapes passen alleen helemaal om je kindje heen als het nog heel klein is. Nadine past er ook al niet meer in. Ik heb nu ook een badjasje, de volgende keer dat we naar het CB gaan krijgt ze dat aan.

Deel Deze Pagina