Aanrader: magnetronsteralisator. Ik kookte iedere morgen zelf de flesjes en de speentjes uit. Wat een gedoe. Het koste me veel tijd. Wou dat ik eerder een magnetronsteralisator had gekocht.
tip: doe flesjes gewoon in vaatwasser op minimaal 60graden. Probleem opgelost en gene extra geld uitgeven aan sterilisators en dat soort ondingen
Ik ben juist heel tevreden over de Quinny Buzz. Heb nog nooit last gehad van het voorwiel (schuiven?) en ik vind het inklappen juist heel handig. Had zo'n beetje alle wagens in de winkel geprobeerd, wilde er persé eentje die makkelijk in te klappen is. En, niet onbelangrijk, ik wilde een niet te zware wagen aangezien ik niet zwaar kan tillen.
ik heb een quinny buggy, is makkelijk in te klappen en kan makkelijk mee op de fiets. Enig nadeel is dat er geen slaapstand op zit, maar sander heeft er geen probleem mee, die slaap ook zittend.
Miskoop: De quinny buzz, de duwstang is snel beschadigd, voorwiel rijdt na een tijdje niet goed.. En als je kindje groeit, past het veiligheidsgordel niet meer.
veiligheidsgordel verleng stukje is gratis op te vragen bij de hoofdleverancier mailtje sturen en ze sturen hem op de mijne overigens nooit gebruikt hij paste er goed in voorwiel met cilliconen spray inspuiten .. heb met mijn buggy (andermerk) ook dat die vastloopt na een tijdje zeker na dat ding op het strand te hebben gebruikt
Voor pasgeborenen moet je natuurlijk wel alles steriliseren bij 100 graden. Dus dan is alleen de vaatwasser niet genoeg.
Wij hebben geen vaatwasser, dus ik vind de magnetronsterilisator ook een uitkomst (voor de kolfspullen). Voorwiel van de Quinny Buzz schijnt vaker vast te lopen, maar ik heb het nog nooit gehad. Je moet wel af en toe sprayen he Ik heb net een nieuwe buggy en ben er heel blij mee! Pas één keer gebruikt, maar toch.. Het is een Maclaren Quest Mod. Was in de aanbieding bij Burgerhout Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer! is wel een oudere kleur maar dat boeide mij niet.. het scheelde zestig euro met de nieuwe kleur.. En Maclarens staan heel goed bekend. Wat buggy betreft, eerst wilde ik er persé eentje die helemaal plat kon. Maar toen bedacht ik dat dat zo langzamerhand steeds minder belangrijk gaat worden; dochter gaat steeds beter zitten en steeds minder slapen (goed, ze sliep altijd al heel weinig, maar toch, rond een jaar doen kindjes meestal maar één slaapje.. en dan zorg je toch als het even kan dat dat gewoon in een bedje kan en niet in de buggy..).
ik heb dit elke dag braaf gedaan tot half jaar en toen ben ik over gegaan naar 1x per week. Maar mijn buurvrouw had een ander kraamburo en vond het onzin, uitkoken als het nieuw is en verder niet...... dus ja meningen verschillen hier heel erg in. Maar ik ben een voorstander van uitkoken....beter teveel als te weinig.
Afraders: *baby wattenstaafjes *navelbandjes *magnetronsterilisator (ik kook alles uit in een pannetje) *Lodger Shelter (overigens wel fijn voor in het autostoeltje) *Avent starters pakket (Te brede spenen, Noor kon haar mondje er niet om heen krijgen) *Kleertjes Friendz van V&D (stug, kleuren lopen uit) Aanraders: *Mutsaerts Combi Style *Rompers Hema *Hydrofiel doeken *Difrax S fles *Bambino sokjes (kruidvat) *Poedertoren
miskoop:het badje ons meisje zit liever in de tummytub. flessensterilisator staat nu stof te verzamelen want ik vond het veel makkelijker in een pan met kokend water. draagzak want maar 2x gebruikt wat een ... ding! doomooseat veel te eng met zo'n beweeglijke baby een wippertje werkt beter. Aanrader:Tommy Tippee flessen,Tummytub,Schommelstoel op de babykamer vooral ideaal voor de nachtelijke voedingen,voedingskussen maar meer voor tijdens de zwangerschap om lekker te kunnen slapen.
Ik vind het voedingskussen ideaal. Zowel voor de (borst)voeding als voor andere dingen: toen dochter kleiner was, deed ik er vaak een hoesje van het aankleedkussen om en legde ik haar zo op het kussen. Lag ze een beetje omhoog maar toch even wat anders dan de wipper. En nu leg ik hem soms nog als 'stootrand' achter haar als ze op de grond zit te spelen - een enkel keertje maakt ze nog een enthousiaste beweging waarvan ze naar achteren valt.. Met je hoofd op de grond is niet zo fijn dan.. Aanrader: Hema kniekousjes. Dochter krijgt ze inmiddels ook uit, maar lange tijd waren het de enige sokken die goed pasten én aan bleven. @ Nazli21: wij hebben gewoon siliconenspray gekocht bij Hema.
Aanrader: Sammie Weekender luiertas (Samsonite, de schildpad maar hij is er ook in o.a. krokodil en pinguin). Veel ruimte, stevig ding en makkelijk mee te nemen op de fiets; met de bandjes hang je hem zo aan je bagagedrager. Bandjes zijn bedoeld om hem aan de wagen te hangen, maar dan gebruik ik de zwarte tas die bij de Quinny Buzz hoort.
Iemand ervaring met het merk Name It? Zijn de kleertjes van goede kwaliteit en ook na een paar keer wassen nog mooi?
Een hele dikke aanrader: Maxi cosi Axiss, een autostoel die je naar je toe kunt draaien, echt ideaal!
Ok, dus een maatje 56 valt eerder als een 62? Balen, heb net wat dingetjes in maat 56 besteld, juist omdat ik daarvan nog te weinig heb en teveel in maatje 62.