grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

misschien kan je mailen dat je graag maat 50 wil?

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    probeer het eerst, terug sturen/omruilen kan altijd nog ;)

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Valt wel wat groot, maar geen hele maat hoor!

4. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Ok, bedankt voor jullie antwoorden!

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    #1065 angelbaby, Apr 22, 2010
    Last edited: Apr 22, 2010
    Ik vind het wel echt een hele maat verschillen. Onze tweeling heeft van de meeste merken 68 aan en van name-it 62. Toen ze 62 aan hadden, droegen ze van name-it 50/56 :D Geeft niets, als je het maar weet.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het ook echt wel een hele maat verschillen.

7. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hmm ok ik niet. Ik had er een blouse van met een shirtje en die kon hij wel wat langer aan dan de rest van 62 maar het was wel eerder te klein dan zijn kleding van maat 68.

8. angelea

angelea Actief lid

Dec 20, 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    Aanraders:
    -2 Puckababy Piep (0-3 mnd), onze meid kon moeilijk in slaap komen, gaat nu veel beter, ze slaapt nu dieper en ze wordt veel rustiger en vrolijker weer wakker.
    -veel hydrofiele luiers heb er 26.
    -meerdere badcapes, vooral de eerste weken veel gebruikt
    -Avent flessen
    -Avent magnetronsterilisator
    -Avent electrische kolf (fijn, maar voor mij werkte met de hand kolven beter).
    -meerdere Spenen
    -Speenkoord
    -Box!!
    -Boxmobile van Tiny Love Symphony in motion (is duur, maar wij hebben deze via mp aangeschaft. Oma vond hem ook geweldig en heeft deze ook bij haar in de box gehangen).
    -kruitvat luiers
    -Infacol, werkte bij ons beter met boeren, geen idee of het bij haar ook invloed heeft gehad op darmkrampjes.
    -grote luiertas van Beaba, is wel duur (gekregen van broertje en zusje), maar werkt zeer prettig.
    -meerdere dekentjes, voor in maxicosi, kinderwagen, wiegje.
    -rompers met korte mouwen (kleine vindt het een vreselijk geklooi met lange mouwen, vooral eerste paar weken).
    -geurende luierzakjes (action), zeker als je ergens anders bent is het prettig om de stinkende, evt. lekkende luiers en/of kleertjes in te doen.
    - draagzak van Baby Bjorn. Als de kleine echt niet wil slapen, gaat ze hierin en in no time slaapt ze. Ook voor buiten lopen of in huis even je handen vrij hebben is het handig. Je hebt dan toch een fijn contact met je kind.
    -sokjes van kruitvat (bambino), deze zakken niet af.

Miskoop:
    -Voedingskussen (alleen gebruikt laatste weken zwangerschap met slapen).
    -Sudocreme, wij gebruiken Bepanthen luieruitslag gaat beter en sneller weg (gelukkig niet gekocht, zat al in alle Zwangerschaps-pakketten)
    -jasjes met een rits die bovenaan geen bescherming hebben. Schuurt tegen kin aan, waardeloos.
    - overslagrompers, ik vind dat de truitjes eroverheen er niet mooi uitzien
    - difraxspeen (voor op flessen), nr 1 zuigt ze vacüum en nr 2 gaat nog veel te hard.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja inderdaad, Infacol, geweldig product. Hier hielp het ook goed tegen de boeren en ook tegen de darm krampjes.

Overslag rompers vind ik wel weer geweldig. Gebruik ze nog steeds zo nu en dan. Helaas nergens meer te koop in Damian's maat (80) Dus ik moet ze met vakantie weer op Mallorca halen.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik lees vaak zulke goede berichten over de Bambino sokjes (Kruidvat), maar bij ons passen die dus echt niet goed. Zijn veel te breed.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Misschien een stomme vraag hoor maar waar worden hydrofiele luiers voor gebruikt? Ben zwanger van mijn eerste kindje en zie ze bijna op elke lijst staan.

12. brenda1976

voor alles, om je kindje af te drogen, om onder zijn hoofdje te leggen voor het spuggen, voor ja je kan zo gek niet bedenken en je kan er geen genoeg hebben!

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Voor onder het hoofdje in bed, in de kinderwagen, in de box, om af te drogen, om op je aankleedkussen te leggen zodat die hoes niet zo snel vies wordt, om als spuugdoekje te gebruiken bij het boeren, om ze op te leggen als je ze ergens anders verschoont etc etc etc. Je kan er echt niet teveel hebben. :)

14. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    aanraders:

maat 50 kleding
    genoeg sokjes
    overslagrompertjes
    zwitsal goedemorgen washandjes
    extra aankleedkussen
    videocamera
    'gewone' luieremmer (vooralsnog)
    bugaboo cameleon
    hema zoogcompressen

afraders

meer dan 3 mutsjes
    veel dekentjes
    meer dan 2 badcapes
    stugge (spijker)broekjes of broekjes met stugge brede boord
    shirtjes met capuchon (ligt niet lekker)
    mini badjasje
    magnetron sterilisator (handig ding maar neemt veel ruimte in en voor die ene keer per week is het pannetje ook prima)

aanraders voor na een week of 6

tiny love mobile voor boven de box
    baby bjorn buikdrager
    baby bjorn wipstoel
    slaapzakje
    speenkoordje

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113

Ik vind juist heel veel badcapes erg handig. Ik gebruik ze nu nog voor Isabella. Ik heb er wel een stuk of 8.

16. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Of topic: (sorry hoor)

Waarom gebruik je de sterilisator maar eens per week?
    Ik ben in de veronderstelling dat je elke keer alles (kolf en flesjes ed) moet steriliseren voor gebruik en dat al je dus elke dag kolft en een voeding met de fles geeft je dat ding dus ook elke keer gebruikt... klopt dit?

17. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Alleen de eerste week moet je dagelijks uitkoken, daarna 1x per week en na 6 weken helemaal niet meer.

18. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Dat klopt niet naar hoe wij het uitgelegd hebben gekregen in ziekenhuis en van de couveusenazorg.

De eerste 6 weken elke dag, daarna 1x per week. Na een tijdje is in de vaatwasser genoeg. Nieuwe spenen doen we ook altijd nog in de sterelisator, dus wij gebruiken hem nog 1x per 6 weken.

19. brenda1976

ik heb hele andere info. Elke dag tot een half jaar alles uitkoken en dan afbouwen naar 1x per week.
    maar in de zelfde periode beviel mijn buurvrouw en had totaal andere instructies, na een week niet meer uitkoken.
    Ik vond dat niet echt verantwoord, maar ja zo had ze geleerd van de kraamzorg. Het kindje had veel last van buikkrampen en andere problemen, tja je weet niet of dit toeval is of niet?

En als ik nog een babyfoon moest kopen, zou het met camera zijn.

In begin niet noodzakelijk, maar als de kleine ouder wordt is het fijn om te zien of hij beetje huil maar nog slaap of dat hij gewoon wakker is en wat hij uitspookt.....
    gr brenda

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier de info gekregen van een maal voor het eerste gebruik uitkoken en daarna in de vaatwasser of met warm water afwassen.

Onzin aanschaf na drie maanden uk in huis: hydrofiele washandjes liggen te verschrompelen in de kast!!

Share This Page