grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vond het voedingskussen echt onmisbaar! Ik heb niet zulke grote borsten en had redelijk veel steun van kussens nodig om zoonlief zittend te kunnen voeden. En verder heeft zoonlief er de eerste paar weken veel op geslapen, tussen ons in.

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik badder al in de badkamer, maar wie weet als kleine smurf wat groter is zal ik het stoeltje nog gaan waarderen.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook iniminiborstjes, maar gebruik helemaal geen kussens. Ik heb nog een hangbuik als overblijfsel van de zwangerschap ter ondersteuning :).

(het is inderdaad zo erg als het klinkt ;))

Tijdens mijn zwangerschap vond ik het voedingskussen echt onmisbaar. Heerlijk die slurf tussen mijn benen :D

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D

Die hangbuik miste ik dan ook ;) Ik had en het voedingskussen en vaak nog een extra hoofdkussen nodig tijdens het voeden. De kraamverzorgster bouwde een hele installatie om me heen :D

Tijdens de zwangerschap sliep ik trouwens met een gewoon kussen tussen mijn benen, toen vond ik het voedingskussen weer niets ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Zo'n badstoeltje heb ik nooit gemist. Nu hou ik Lisa gewoon vast zoals ik deed in haar kleine badje (ze gaat nu met Eva in het grote bad), moet je even voorover gebukt staan, maar hoe lang gaan die kleintjes nou in bad? Lisa niet lang in ieder geval. En je kan ze zo lekker heen en weer wiegen in het water. En als ze straks kan zitten mag ze lekker zitten :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat ik trouwens nu wel een beetje een miskoop vind, is de aerosleep. Wij hebben van die hele kleintjes voor aan het hoofdeinde. Lisa ging op een gegeven moment op haar buik slapen (ze was geloof ik 1,5 maand/2 maanden) en ik vond het doodeng. Dus die aerosleeps met hoeslaken gekocht. Ze zeggen dat het ook met spugen handig is, maar dat is het helemaal niet eigenlijk, want het braaksel zakt er wel in weg, maar het blijft nat. Eerst liet ik Lisa daar dan in liggen (probeerde het wel zoveel mogelijk droog te maken), ideaal was dat dus niet. Toen ben ik toch een hydrofiel gaan gebruiken in de wieg en nu in het ledikant een lekker grote handdoek. Ik moet wel zeggen dat je nog wel iets van effect merkt van de aerosleep, je kan er, ook met dikke handdoek, wel beter door ademen. Maar eigenlijk gebruik ik ze nu omdat we ze toch hebben en ik heb er wel een beetje spijt van dat we ze gekocht hebben, maar goed.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben altijd veel gedouched, makkelijker lekker schoon en zogauw ze zitten, mogen ze zitten onder de douche en af en toe mocht hij in het grote bad.
    Sander had dan altijd de neiging in bad te relexen en heerlijk te gaan drinken bij mij8) gek kind. Ook al had ik de borst vooraf gegeven!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ snoopy: maar waar een aerosleep wel handig voor is, en wat ik nu dus ook duidelijk merk, is dat het veel luchtiger is. Dus koeler tijdens deze warme zomerdagen! Ik vind persoonlijk moltons erg warm liggen (die liggen op ons bed) en met de aerosleep is dat niet nodig. Maar ook zonder een molton ligt een aerosleep volgens mij koeler.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Maar wij hebben alleen van die kleintjes aan het hoofdeinde. Ik had 'm ook in de kinderwagen (1 van die kleintjes was dat) en nu niet meer en ik merk eigenlijk geen verschil.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als we het nu toch over de aerosleep hebben: ik zit eraan te denken om er een voor in de maxi cosi (die bestaan toch ook?) te kopen omdat we over een maand naar Turkije op vakantie gaan en we regelmatig een uur of 2 in de auto zullen zitten. Is een aerosleep voor in de mc een aanrader wat betreft zweten enzo? Of kan ik net zo goed een gewone hoes voor de mc kopen?

11. brenda1976

ik heb er 2 en altijd gebruikt. Superprodukt, sander is echt een buikslaper en er lag altijd een in zijn bedje, wel een grote.
    Makkelijk uit te wassen als hij gespuugd had vind ik dan he!
    Vond wel handig er 2 te hebben, 1 reserve.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met de aerosleep in de maxicosi, maar ik denk wel dat dit luchtiger is dan de bekleding van de maxicosi zelf.

Overigens is hier de aerosleep vrij dik? Met de gene die wij hebben is het helemaal niet mogelijk om maar een deel van het bedje ermee te bedekken. Dat slaapt helemaal niet fijn. Dus vraag me af wat het verschil dan precies is tussen die van zoonlief en een kleinere?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Brenda, met een kindje wat de hele dag door spuugt vind ik persoonlijk hydrofielen/handdoeken veel makkelijker. Ik snap wat dat betreft niet echt het voordeel van de aerosleep.

Eylem, geen ervaring mee, je zou wel denken dat het wat luchtiger zit, maar of het echt werkt?

Yukl, hij is niet zo heel erg dik, maar ik weet niet hoe dik de normale aerosleep is.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk dat ik toch maar een gewone badstoffen hoes neem, eventueel nog een hydrofielluier erover heen, dat moet toch wel genoeg zijn.

15. brenda1976

grote verschil is dat het beter ademend is en als er een ongelukje gebeurd het matras niks te leiden heeft!

16. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb wel eens gedacht ; bestond dat maar...het bestaat dus!
    niet zo vervelend vor zo'n piepje als het fris is buiten van die koude natte doekjes tegen je billen. vooral als ze net geboren zijn en je snachts moet verschonen en ze zo min mogelijk wakker wil maken. een zo'n nat koud doekjes tegen je billen en je bent klaar wakker!

17. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    aanraders:

*stretch rompers van hema!

*wikkel rompers

*hema badstof sokken

*slofjes (met dit half warme weer worden voetjes wel koud maar blote beentjes niet, sokjes glijden af maar slofjes zitten prima en staan heel cute)

*draagzak (neem een ergonomische!!)

*draagdoek (ideaal als baby niet wil slapen, even in de doek, lopen en weg zijn ze!)

*muziek mobile boven box (lzo'n hele overdreven met muziek en 1000 bewegende dngen, heel handig als je je baby echt even neer met leggen als je iets moet doen, afleiding verzekerd)

*babyfoon (toen we die nog niet hadden zaten we continu met gespitste oren op de bank, iedere 3 min tv zachter doen..hoor jij wat?)

*speen (heerlijke inslaaphulp)

*muziek (lekker dansen en zingen met/voor je kind, vind de mijne ge-wel-dig!)

*bad verkleiner!!

*extra dekentjes

miskopen:

*bodylotion, haarlotion

*

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    @ Skatje, bedankt voor je felicitatie!

Speen was hier trouwens een miskoop. De Avent-flesjes en tuitbekertjes ook. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik bedenk ;).
    Voedingskussen gebruik ik nog steeds voor de borstvoeding.

19. Pipske

Pipske Niet meer actief

Aanrader: Combisleeper (ik wil nooit meer anders en mijn dochter ook niet!)
    Afrader: bij ons de speentjes.

20. natjes

natjes Niet meer actief

Hier heet ie het 'vrijkussen' ... :D

Share This Page