Wat leuk om dit te lezen ! Is per persoon echt verschillend. Aanraders: Voedingskussen Advent flessen en spenen EasyFix voor de MaxiCosi Meerdere boxkleden Hydrofiele luiers, die vliegen er bij ons uit ! Boxmobiel met afstandsbediening Afraders: Difrax flessen, echt ondingen ons zoontje heeft er continu ruzie mee. Lodger Shelter draagdoek, nooit gebruikt ! Wipstoeltje Kruikzakken, ze doen de kruiken in hydrofieleluiers. Veiligheidsspelden ?!
Bad+standaard is bij ons ook behoorlijk kansloos. Krijg er een pijnlijke rug van. Mooi met mama en papa in bad !
wij douchen veel, makkelijk, lekker schoon. badje hebben we de eerste paar weken veel gebruikt, maar verder niet! En mijn man moest perse duur badje met tempmeter alles erop en eraan..... zucht
Jawel hoor, je kindje mag er vanaf 3 kilo al in met zijn gezichtje naar je toe en als je dan de band om het hoofdje stevig vastzet heeft ie helemaal geen last van zijn nekje.
zal ik ook eens meeschrijven: aanraders: hydrofiel doeken wipstoel tummy tub (badje amper gebruikt) babyfoon vtech mobiel avent flessen en spenen baby bjorn (wou dat ik deze al veel eerder had) afrader teveel zwitsal producten (die je niet gebruikt) slofjes (ik gebruik ze amper, nu alleen sokken. vind ze ook niet zo mooi, te tuttig) twijfel lodger shelter, in het begin wel fijn. Gijs valt razend snel in slaap erdoor. nu alleen veels te zwaar. dus prijs kwaliteit is bagger. je doet er te kort mee (ik heb hem cadeau gekregen, zou hem zelf niet gekocht hebben)
Zal mijn lijstje ook eens opschrijven Aanraders * Difrax fles met de 0+ speen (voor kindjes die borstvoeding gewend zijn en geen fles willen, Irem pakte deze speen zonder aarzelen 8) ) * Stretch rompertjes van de Hema, zitten echt perfect en blijven mooi van kwaliteit * Sokjes van Bambino (Kruidvat), de enige die niet afzakken * Babybjorn, perfect om je kindje mee te nemen als je je handen vrij wil houden. Irem vindt de kinderwagen maar niks en dan is dit ideaal * Wipstoeltje, prima om ze even in te parkeren of als ze moe zijn even tv te laten kijken ter afleiding * Mobile voor boven de box, vooral als ze nog klein zijn het enige wat leuk voor ze is in de box * Luiertas van de Kruidvat, ideaal, voor weinig geld heel veel tas , veel handige vakjes en veel ruimte, en ziet er nog leuk uit ook * Maxi Cosi Mura 4, ook al ligt Irem er niet zo graag in, hij rijdt echt geweldig. Met de wandelwageninzet straks zullen we hem wel meer gaan gebruiken * Geparfurmeerde luierzakjes van bijvoorbeeld Etos of Kruidvat, superhandig voor poepluiers onderweg. Kun je ze met een gerust hart bij iemand anders thuis gewoon weggooien, of eventueel gewoon weer meenemen in de luiertas. Ideaal. * Omslagdoek met gaten voor de Maxi Cosi, in het begin verzoop Irem echt in de MC zelfs met verkleiner, door de omslagdoek (Kruidvat, fleece) zat ze er meteen goed in. Nadeel: met warm weer wel veel te warm * Elektrische kruiken van Hema, geen eng gedoe met kokend water bij je kindje en ze worden niet zo loeiloeiheet Afraders * (teveel) hydrofiele washandjes, ik heb er 6, gebruik er nu wel 1 als ze in bad gaat maar echt nodig zijn ze niet * Nagelknippertje, nageltjes knippen met een schaartje is veel gecontroleerder en prettiger vind ik * Niet echt een afrader, maar meer onhandig: de Maxi Cosi Citi, omdat die een los zonnescherm heeft die ik dus de hele tijd vergeet mee te nemen * Badcapes, die gebruik ik echt nooit, alleen op het cb. Als Irem uit bad komt leg ik haar op een hydrofiele luier op het aankleedkussen en meteen over haar heen nog een hydrofiele luier en dan heb je echt geen badcape nodig * Natusan babydoekjes, die dingen zijn hartstikke droog! Maakt echt niet schoon. Liever Pampers of Zwitsal doekjes * Boxkleden met spiegeltjes of speeltjes eraan, kan niet in de wasmachine, erg onhandig
Grappig, sommige dingen heb ik in de loop van het afgelopen jaar leren waarderen, sommige was ik snel zat. Hierboven werden badcapes genoemd als nauwelijks gebruikt - maar het kindje van Eylem is ook nog klein. Toen mijn dochter die leeftijd had, gebruikte ik ook geen badcapes. Ik vind ze pas sinds een maand of twee handig, bijvoorbeeld als dochter uit het badje in de tuin komt. Maar een handdoek voldoet dan ook!
Ja vooral als ze groter worden is een badcape erg handig. Ik gebruik ze juist nu erg veel bij Isabella.
ik heb deze ook, en is idd niet handig.... kan ook niet op isofix systeem, want daar keken wij nog later naar.... dus dat is wel jammer.
Dames die badcapes afraden...bedoelen jullie dus alleen in het begin...? ik kan me voorstellen dat als je kindje 1 a 2 is het gewoon als handdoek kan gebruiken...?
hihi, het badcape mysterie Ja ik kan me goed voorstellen dat als Irem wat ouder is ze wel handig zijn, maar nu is ze toch nog te klein om nat te laten 'liggen', ik droog haar altijd meteen af (met hydrofielluiers) en kleed haar dan aan dus dan dient een badcape nergens voor. Maar ik zou er zeker minimaal één aanschaffen hoor, al was het maar voor op het cb
ja precies...nou ik had er al 1 gekregen en heb ook een Lodger wrapper...zal ik er nog 1 bijhalen of hoeft dat niet?
Ik zou het niet doen, als je 1 badcape hebt en 1 omslagdoek is dat voor nu wel genoeg, je kunt altijd nog bijhalen.
Tja een badcape bij oudere kindjes, ik gebruik alleen zo'n poncho voor na het zwemmen, maar verder nog steeds alleen hydrofielen. Als Eva uit bad gaat droog ik haar gelijk af. Ze heeft een badjasje en die kreeg ze wel eens aan na het afdrogen, maar nu eigenlijk ook niet meer. Weet dus ook het nut niet echt van een badjas in ons geval, we gebruiken 'm niet.
Ik doe altijd een badcape om als hij uit bad komt. Ga niet met een bloot kindje door de gang lopen als ze zo klein zijn. Dus inderdaad verschillende meningen... Hij ligt dan op zijn cape en droog hem af met hydrofielluier.. Ook nu (tenminste met t mooie weer afgelopen weken) buiten gebruik ik hem als hij uit badje komt, toch even wat warms en dan snel afdrogen..
Ik til Lisa gewoon zo bloot door de gang naar haar kamer en dan op het aankleedkussen meteen hydrofielen erover, ik vind dat dat best wel kan, ze kunnen wel wat hebben . En toen ze kleiner was ging ze nog in haar kamer in bad en die stond naast de commode.
Mn dochter heeft in de eerste week vooral toen ze zichzelf nog helemaal niet warm kon houden veel ingewikkeld in de badcape bij me gelegen of in bed. Ik vond ze ideaal.