Aanraders: - Beco Butterfly, hier kun je je kindje al van heel klein af aan in dragen en ze zitten er in een goede houding in, is ook lang te gebruiken! Heb er heel veel leuke reacties op gehad met kleine boef er in. - Balneum badolie. Het enige wat wij hier in het badje gebruiken en is geweldig bij een kleintje met een gevoelig huidje (eczeem) - thermostaatkraan in de badkamer! Echt een uitkomst, nooit meer geklooi met die thermometertjes, badje is zo gevuld en ook nog veiliger als ze groter worden. - ikea kinderstoel. Werkt super, weegt niks, kost niks en is zo schoon. Afraders: - zwitsal producten. Ruikt heerlijk maar behoorlijk eczeemverwekkend bij ons zoontje. Die spullen staan nu te verstoffen.. - navelbandjes, m'n moeder was er van overtuigd dat die nodig waren maar echt nooit gebruikt! - lodger shelter. Als draagdoek totaal onfunctioneel, baby verdwijnt er helemaal in. In de maxi-cosi trouwens wel nuttig.
Ja ze zijn prijzig en tweedehands bijna niet te vinden helaas. Maar een iets luxere Baby Bjorn is nieuw minstens net zo duur! Overigens heb ik die van mij voor m'n verjaardag gevraagd en gekregen van m'n vriend en de opa's en oma's
Ik heb mijn beco uit Engeland besteld. Met de toenmalige wisselkoers was ik rond de 100 euro kwijt Dat is volgens mij een stuk goedkoper dan in Nederland. Ik ben trouwens ook erg fan van mijn beco. Ik kan er echt uren mee lopen zonder last van mijn rug te krijgen. Ik vind hem qua draagcomfort lijken op mijn draagdoek (al zit deze nog lekkerder!).
Ik heb de Hoppediz draagdoek. Ook een echte aanraden! Ze ligt er goed in, hij is heel makkelijk te knopen en ik kan er de hele dag mee rond lopen zonder last te krijgen van rugpijn.
Aanraders: - Beco butterfly, zit heerlijk en m'n zoontje vindt het helemaal gezellig zo lekker tegen mama aan. - Veel spuugdoekjes, dan grijp je niet zo snel mis. - Flesjes van Dr. Brown, enige flesjes die hij niet vacuum kon zuigen. - Maxi cosi mura 4, overal goed mee te rijden ook in het bos enz. - Easy base, heel makkelijk als je vaak met de auto gaat vooral als het regent. Afraders: - Draagdoek, voor veel kindjes werkt het prima, maar mijn zoontje is veel te druk en te bewegelijk om hem echt goed te kunnen knopen. - Navelbandjes, niet gebruikt. - Veel verzorgingsproducten, het meeste gebruik ik niet. - Truitjes met knoopjes op de schouder in plaats van drukkers, echt heel onhandig vind ik
miskoop: *pakjes met voetjes eraan ( wat een ondingen / zeker als je kind lange benen heeft) * puck a baby: inbakerzak, mijn baby kwam gewoon met haar arm door het gat langs haar nek, werd er alleen maar onrustiger van * truitjes met lintjes vast te maken. is echt priegel werk * niet van te voren borstklof kopen. Ik heb het nooit kunnen gebruiken, kon geen borstvoeding geven. En via zorgverzekering kan je gratis een elektrische lenen. * kinderwagen met 3 wielen ( met 3 wielen kantelde de wagen terwijl ik stoepje op wilde gaan) aanrader: * bumbo stoel * trip trap * alles van avent, wij hebben geen magnetron en doen alles met fleswarmer en opwarm bakjes *steamer om later eten in te stomen en pureren * voedingskussen * maxi cosi mura 4
Aanraders: - veeeel hydrofiele doeken (ik heb me vaak afgevraagd waarvoor ik ze nodig zou hebben, maar ik kom nu niet meer bij gewassen) - spuugdoekjes, ons mannetje spuugt vaak' - Stokke wandelwagen, hij doet het er super in en ik kan er overal mee rondrijden - Bepanthen, Sudocreme hielp niet - veel zoogcompressen.. - babybadje met temperatuurmeter (pappa vindt het super) - difrax S fles - Infacol, tegen zijn darmkrampjes - Kruitvat sokjes (blijven tenminste zitten) - kleertjes van Hema, blijven mooi en soepel in de was - voldoende hoezen voor je verschoningskussen Afraders: - navelbandjes, worden echt niet meer gebruikt - te veel verzorgingsproducten (je krijgt er ook veel in de diverse babydozen) - sokjes van Hema, vallen uit
hema sokken blijven hier prima zitten (heb die je om moet rollen). S-fles werkt hier té goed. Omdat hij niet vacuum zuigt, gaat de melk te hard bij zoonlief naar binnen. Om er na 5 minuten weer met een grote boog uit te komen. Met een doodnormale Hema fles drinkt hij veel rustiger, en spuugt hij minder.
en bij de puckababy vaart zoonlief heel wel. Sinds hij dat ding heeft, slaapt hij langer, dieper en rustiger. Hij heeft ons zelfs al 2 keer op een nachtje doorslapen getrakteerd. Draagdoek vindt hij ook heerlijk. Normaal is hij nogal van de armzwaaiierige, en met de draagdoek zit hij lekker strak tegen mama aan. Wordt hij echt rustig van. Overigens krijg ik geen huurkolf van mijn verzekering hoor....
Grootste aanraders: * enorme stapel hydrofiel luiers. Je kunt bijna niet te veel hebben * behoorlijk aantal hoezen voor het aankleedkussen. Mijn dochtertje piest het nogal eens onder. * sock ons. Ideaal! Maud haar sokken gaan niet meer uit! Hoera! Want ik raakte ze steeds kwijt onderweg in huis. * Zarqoa Baby Billen Spray. * van die grote spuugdoeken voor over je schouder. * Difrax s flessen en poedercontainer van difrax * kleertjes van de Hema * wikkeldeken van de hema voor in de mc * Bugaboo kinderwagen * tricot slen draagdoek * groot voedingskussen, tijdens de zwangerschap om mee te slapen en nu zit ik er gewoon mee, maar Maud ligt er ook heerlijk in. Afraders: * navelbandjes die gebruik je toch niet * flanellen luiers * truitjes met lintjes, capuchon, en rugsluitingen * jasjes bij pasgeborenen, wikkeldeken is veeeeel makkelijker * 2 kruiken. Ik had helemaal geen heetwater kruik. Ik had een belly een belly warmer.
De grootste aanrader was: heerlijke wikkeldoek voor de maxi-cosi van bio pluche wolbroekjes voor over de katoenen luiers, echt super cremebad van weleda (dit ruikt zooo lekker) werkt heel goed bij eczeem. grootste miskoop navelbandjes mijn bugaboo. heb hem na 6 weken op marktplaats gezet linda, moeder van yoshi, elmar, laura, sophia & Olivier
Linda85: Mag ik vragen waarom je je Bugaboo zo'n miskoop vond? Reed ie niet goed/lekker? ______________ Aanrader: Box, genoeg hydrofielluiers. Voedingskussen, Difrax S Fles. Afrader: Difrax Brede fles, mijne kon hier niet goed mee overweg! Schommelstoel voor een baby, te veel fopspenen. Te veel verzorgingsproducten. Pampers Luiers: De mijne lekte er te vaak doorheen en bij luiers van AH helemaal geen last gehad! Dit is voor nu even mijn rijtje, als ik op meer kom, vul ik het weer even aan!
Aanrader: Voor de eerste week: Snelle digitale thermometer. Er zit nl. nog al wat verschil in hoe snel ze meten. Ik heb er 1 bij de apotheek vandaan voor 5 euro en deze is retesnel Digitale badthermometer Voedingskussen (bijna niet gebruikt om mee te slapen maar vooral met voeden in bed en heb heel lang dat kussen achter haar gelegd als ze zittend aan het spelen was omdat ze nog al eens naar achteren viel (en we hebben tegels...)) Afrader -Molton zeiltjes doeken etc Allemaal niet nodig gehad ivm Aerosleep
Ik vond molton doeken wel weer heel handig als je liggend voed en je baby een flinke mond terug geeft. Als je dan een molton doek onder je neer legt hoef je niet zo snel je met melk doordrenkte bed te verschonen (heb ook nog een molton over mn matras maar je weet maar nooit )
Aanraders - veeeeel hydrofielluiers (wie heeft er niet veel) - sokken Kruidvat (extra elastiek bij de enkeltjes handig!!) - kleding van de Hema (overslagtruitjes vindt papa helemaal top!) - overslag rompers (ook deze deze vindt papa helemaal het einde ) - Joolz Day - Tummytub. Deze vindt ze veel fijner dan het badje. - molton onderlegger --> bij het voeden in bed handig, neemt veel vocht op. Ook lekker na het badderen onder een hydrofiel, warm en absorberend. - commode met veel ruimte om je aankleedkussen. (Wij hebben de grote Hemnes van Ikea, veel laatjes en ideaal veel ruimte op het werkblad. Je kan een en ander lekker klaar zetten en eventueel laten staan.) - extra aankleedkussen voor beneden. Ivm BI niet te veel trappen lopen daarom handig extra beneden. - hangwieg Kindekeklein --> ons meisje slaapt en schommelt er heerlijk in! Miskoop - eigenlijk ben ik nog niet echt een enorme miskoop tegengekomen. Heb natuurlijk voor aanschaf van veel artikelen dit topic goed gelezen . Maar ons meisje is nog maar klein en dus zullen we vast wat tegen komen!
Zo ik mag ook mijn aanraders en afraders eens melden...vond t zelf altijd een goede topic AANRADERS - hydrofielluiers, zo veel mogelijk. Had er al veel maar nog bijbekocht. - Sokken van het kruitvat ( zakken als enige niet af) - Luierzakjes van Action ( gewoon zonder geurtjes in vuilnisbak) - Tiny Love muziek mobiel ( hij vind het geweldig) - Broekjes/ leggings new born hema ( a 3,95, zitten vooral in t begin super) - Kleine maat slaapzak/ puck a baby ( geeft veel rust voor t slapen en vanaf 6 weken schopt hij anders dekens los) Miskopen - Luiers van kruitvat ( lekte hier erg door) - Sokjes hema ( strak en knellen) - Overslag rompers ( ramp om aan te trekken en veel gedoe met verschonen) - Box pakjes ( rompers met beentjes en sokjes eraan..zie bovenstaande) - Speentjes ( geen extra meteen kopen, sommige baby's incl mijn zoon willen niet aan de speen)