Misschien hebben jullie nog wat aan mijn ervaringen. Aanraders: Voedingskussen van Hema om mee te slapen. Voedingskussen (dikkere) om 2 baby's tegelijk mee te kunnen voeden Omslagrompers voor kleine maatjes. Ik haalde ze bij prenatal Sokjes van Bambino, kruidvat (enige die blijven zitten) Rompers van Bambino Difrax flessen. Op aanraden van ziekenhuis. Geen krampjes ed. magnetron sterilisator Heel veel hydrofielluiers diaper champ luieremmer Een extra commode voor in de woonkamer !! Heel fijn. Dekbed als speelkleed, lekker groot en goedkoop. Tummytub, heerlijk! Zeker als je kindje klein is Babyweegschaal En al snel een ballentent met veel ballen. Vinden ze helemaal geweldig. Diaper champ Balneum babyolie. Echt heerlijk, en goed vettend voor de huid Pampers, eerst new baby, toen babydry en nu active fit. Zeker de nieuwe zijn echt heel fijn. Hoeslakens van de HEMA. zijn prettig omdat ze om het hele matrasje gaan. Lakentjes met maar 120 x 150. Als ze maar 100 cm zijn kun je ze niet goed instoppen, zeker als ze gaan bewegen. Afraders: Weleda spullen. Dat stinkt echt vreselijk Bumblies luiers en doekjes. Met de luiers konden ze niet eens de beentjes bij elkaar doen. Kruidvatluiers. Zie hierboven
Aanrader: verschoonkussen van de hema. Wij hadden 3 kussens (2 boven en 1 beneden) 2 van de hema en 1 van bébéjou. Die van bébéjou is inmiddels helemaal kapot. De naden lieten gewoon los en die hebben we dus weggegooid. De kussens van de hema zien er nog super uit en zijn ook veel vormvaster.
ik begreep van mijn vriendinnen dat de nieuwe pampersluiers erg tegen vallen. Wie heeft ook die ervaring? wie hoeft de flesjes niet meer uit te koken. Bij de eerste moest dit elke dag, nu krijg ik de instructie, bij aanschaf en verder alleen goed afwassen. gr brenda
Hier was het advies: - eerste 6 weken elke dag - dan 1x per week Mijn nichtje kreeg dit advies 2 weken geleden ook nog van haar kinderarts. Ik vind de nieuwe pampers wel fijn, maar dat wel alleen als ze ook echt aan het spelen/kruipen/lopen zijn. Als ze naar bed gaan krijgen ze de baby dry aan, maar volgens mij is het zo ook bedoeld.
ik gebruik voor de nacht die paarse? Zijn iets duurder en dunner... Ik vind dat hij dan niet zo'n vol ding heeft als hij sochtends wakker wordt... Vind ik altijd zo zielig, zo'n zware luier. Dus die bevalt wel. Overdag de normale luier van pampers, bevalt ook! Kruidvat en c1000 voor mij ook, maar heb nog steeds 2 voor 1 bonnen of aanbiedingen van de pampers. Huggies en bumblies niet!
Kruidvat hier heeft ineens geen Bambino meer!! En dat terwijl die sokjes zo goed blijven zitten... Wat betreft luiers, liefst ook pampers (in de aanbieding), maar bij de Jumbo waren Huggies 2 voor 1, ook erg fijne luiers. Mijn aanraders: Voedingsbakje, heb 1 van difrax. Gebruik ik dagelijks en vooral 's nachts handig, geen schepjes hoeven tellen met een slaperig hoofd. Wipstoel Titanium Swing Baby Zwitsal slaap zacht bodycreme en massage-olie
alles wat ik tot nu toe heb gekocht bevalt mij goed. heb ook gewoon alles standaard. kamertje. badje + luier emmer. poep luiers meteen in de otto/kliko. hydrofiel luiers hema. erg fijn! bedde goed hema, baby verzorgings bad produkten Hema, Pamer luiers + doekjes ook doekjes van de hema. goedkoopste wippertje voldoet prima. de bambino sokjes van de kruidvat. kruidvat voeding! difrax S flessen. Prenatal babyfoon werkt prima je hoort de kleine zelfs ademen! voetenzak voor in de maxicosi 2de hands speelgoed voor in de box zag er als nieuw uit! ga in de toekomst meer speelgoed 2de hands halen. dingen die ik niet heb en ook niet mis. voedings kussen, een gewoon kussen werkt ook prima voor borst voeding. een schommel stoel voor de late/nacht voedingen (een goed schoongemaakte plastic standen tuinstoel met kussen en handoek zit heerlijk!) zo'n nappy wrapper/daiperchamp luier emmer (duurder en ook nog meer milieu belastend) zwitsal luier doekjes zijn vreselijk! tummy tub. draagdoek/draagzak. mits je een een kindje hebt wat veel huilt of veel huid honger heeft. magnetron sterrelisator (ff in een pan uitkoken gaat net zo snel) maar iedereen moet doen wat het beste lijkt voor jou en je kindje. en dat is zoo verschillend per persoon.
aanrader: -Avent (hand)kolf+via systeem (super handy) -muziekmobiel van Playgrow -Joggingpakje van Lief! -Breastflowfles -spuugdoekjes Zeeman -Pampers Newborn mt 1 +Babydry mt 2 -Etos Snoetdoekjes (meloen en appel geur heerlijk) -bepanthen -Zwitsal Lavendel lijn -Stretch rompers Hema -AH huismerk baby verzorging ook lekker -luierzakjes Action( etos stinkt) -luieretui kidzimpulz.nl -Zwitsal billendoekjes (niet te nat, niet te koud) -www.poobies.nl geboortekaartjes zelf ontwerpen -Lodger wrapper cotton -maxi cosi citi (voor snel kort stadsgebruik, niet zo zwaar) -bugaboo cameleon -Titanium baby swing Wipstoel!
aanraders: -easybase, voor mij de beste aankoop! Geen gedoe met gordels (vooral als t regent). Ik vind het die 100 euro dubbel en dik waard, en over 9 maanden verkoop ik hem gewoon weer! -Zwitsal billendoekjes, inderdaad niet te nat en ruikt lekker -Lodger Wrapper -Wibra luierzakjes, kosten maar 1 euro voor 100 stuks geloof ik -Bambino sokjes (de rest valt altijd uit) -nachtlampje bij de commode (zodat s nachts niet dat grote licht aan hoeft) -natusan verzorgingsproducten -voedingsbakje- ook ik gebruik deze om s avonds mee naar boven te nemen -Drbrown fles: werkt hier perfect! verder hebben we bij het aantal cc's een zwartte streep met een bezinestift getrokken, zodat je niet zo hoeft te turen s avonds met je slaapkop. Vind ik dus erg handig. -een waskom - ik het begin dacht ik, wat moet je ermee? Maar achteraf blijkt deze best handig te zijn! Ons meisje gaat om de dag, of soms om de 2 dagen in bad, maar ik was haar iedere morgen even met een washandje en gebruik dus hiervoor de waskom met warm water, echt ideaal. afraders: -natusan billendoekjes (bah ruikt niet lekker) -heb wel 30 paar sokken (wat moet je ermee? de meeste blijven niet eens zitten) -teveel rompertjes. Ik heb er geloof ik wel 30, korte mouw, lange mou, mouwloos. Ik heb bijna altijd dezelfde die ik gebruik omdat ik de was goed bij hou, en bepaalde het beste zitten (hema bijvoorbeeld). Rompertjes met lange mouw doe ik haar nooit aan, en liggen dus stof te happen in de kast
ik vind rompers met lange mouwen juist heerlijk! als mn zoontje een tshirt aan krijg en vond t er nét iets te fris voor, dan heb ik romper met lange mouw eronder en dan is t precies goed, geen koude armpjes. idem met in bedje. hier niet altijd een pyjama aan maar vaak een romper met lange mouwen en dan in een slaapzak zonder mouwen. nu dat het steeds kouder word gebruiken we wel weer slaapzak mét mouwen maar die rompers vind ik juist ideaal voor dat ene beetje warmte bij de armen
AFRADER: rompers van de zeeman, ik had er 6 en ik heb er 4 in de kliko geflikkerd omdat de drukkertjes kapot gaan..
ik koop nooit zeeman rompertjes, eigenlijk vanaf dag 1 al hema en zo nu en dan een H&M rompertje als ik een hele leuke zie (of krijg)
Mijn aanraders: -hema boxpakjes/rompers -bambino sokjes en rompers -bugaboo -Pampers new baby luiers en sensitive doekjes -alles van Koeka (boxkleden, aankleedkussenhoezen, dekentjes, omslagdoeken, slabbertjes, kleertjes) duur merkspul, maar vind het helemaal super - elektrische kruik ipv waterkruik (veel makkelijker en veiliger) - kartonnen nagelvijl ipv nagelschaartje - boekjes van Pauline Oud (kraambezoekboek is erg leuk) -voedingskussen Voor jezelf: -voedingskleding, ook voor 's nachts -"grote" onderbroeken van noppies die tot over je buik gaan -veeel zoogcompressen -multivitamines (en veel fruit ) -cafeinevrije koffie en thee (kleintje slaapt als een roos!) Afraders: -lodger wrapper fleece. Hij is wel fijn, maar had achteraf liever een omslagdeken van een stof die beter ademt en met gaten voor de maxicosi. -spullen die ik heb gekregen in kraamtijd maar niet echt gebruik: veeel speentjes en mutsjes en sokjes van hema die afzakken, teveel kleertjes in maat 50 en 46 wat niet paste en veel te veel in maat 62 (maar weinig in 56 en 68..).
ff up met nog mijn aanrader: Ik heb veel merken hydrofiele doeken ( hema, prenatal, ikea en AH). Die van Ah zijn echt de beste, ze zijn zachter en blijven dat na veel wassen ook. Voelen erg luxe en ze waren het aller goedkoopst!! Die van prenatal vind ik het slechtst, zijn erg stug. Geld ook voor de spuugdoekjes van AH, goed, zacht en groot!
inderdaad van prenatal worden hard. ik gebruik die overal voor behalve onze zoon afdrogen. van hema vind ik ook zachter blijven.
ik vind die van hema ook wel zacht blijven hoor...ga mss die van AH wel proberen.. ik heb ook Jolein, die zijn wat steviger/stugger...maar niet slecht vind ik...
Wij hadden een wintertweeling die ook nog eens te vroeg geboren zijn. Wat wij handig vonden: Lodger shelter: heel veel gebruikt hier. Vooral in de mc's en de wandelwagen. Urban Jungle Duo: gekocht via MP voor 350 euro en nog steeds een geweldige, stoere, met 1 hand te rijden wagen. Doomoo-seatjes: Heel veel gebruikt. Heerlijk om lekker op te slapen of te liggen kijken en later makkelijk als voedstoeltje. Wikkelrompers en wikkelvestjes: Om de redenen die hier al veel vaker zijn genoemd. Bepanthen: sudocrem droogt zo uit, dit werkte veel beter. Miskopen: Dure flesjes. Onze kinderen dronken het beste uit goedkope Kruidvat-flesjes.
En UP!! (omdat ik zoveel aan dit topic gehad heb ) Aanraders voor borstvoedingmama's: Zoogcompressen (enorme lek (.) (.) ) En daarbij nachtbh zonder naadjes etc. Heel fijn, bij mij zwierven de zoogcompressen anders mijn hele lijf over . Had gewild dat ik ze meteen gehad had. Beha's om in te slapen - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, me