Miskoop: 1. MINIMONKEY: het kind ligt er bijna opgevouwen in! 2. SOKJES ZONDER ELASTIEK BOVENIN: die dingen blijf je aan doen... 3. HEEEEEL VEEEEEL ZWITSAL: heel sterk voor babyhuidje en de helft gebruik je niet! 4. KRUIKEN KOPEN: niet doen, leen ze! Aanrader: 1. LODGER BUNKER: heel handig voor in de kinderwagenbak/ wandelwagen, niks geen geklooi met dekentjes etc. (tip: vraag hem cadeau ) 2. HYDROFIELE LUIERS 3. KOOP WEINIG KLEERTJE: je krijgt vaak zooooo veel, vaak mt 62-68!
Aanraders: - Fisher Price takealong Swing - Flessenwarmer (ik gaf bv en dat mag niet in de magnetron als je een keer niet zelf geeft) - Avent via bekers. Eerst handig voor moedermelk en daarna voor groente en fruithapjes - Zarqua babyverzorging: zit geen parfum e.d. in, dus je kunt het ook gebruiken bij baby's met een gevoelige huid - Lodger Shelter, veel gebruikt en nog spijt dat ik hem heb verkocht - Wallaboo, kan later ook op je bobike fietszitje voor. Miskopen: - Quinny Zapp, geen ligstand, instabiel - Bebiesfirst kinderwagen: geweldig met bak, een onding als wandelwagen - Enkele elektrische kolf, dubbel gaat veel sneller - Premax babybag - Van alle verzorgingsproducten veel te veel - Dure kinderstoel, die van ikea van 12 euro is veel beter en handiger
Miskopen: Mutsy 4wiel wagen,log onding. difrax s flessen Zwitsal,zoonlief is allergisch Pampers, lekten enorm door Aanraders: bugaboo look a like kinderwagen van de Hema. Geweldige wagen,grote ruime mand onderin en heel betaalbaar,ze hebben hem alleen niet altijd. avent flessen en kolf Natusan speelkleed met boog en heel veel spuugdoekjes, die kun je niet genoeg hebben
Inderdaad, Mutsy 4wieler is zooo log! Past niet fatsoendelijk in de kofferbak, in winkels is hij bijna onhandelbaar, maar goed, ik heb hem gekregen, dus mag niet mopperen he.
Ik had em dus ook gehad. Tja dan ga je idd niet zeuren,die wagens zijn alduur genoeg. We hebben hem wel weggedaan toen Damian uit de bak was gegroeid,want de buggyzit was echt niks,hij hing er in. toen hebben we bij de Hema de wagen gehaald en die bevald nog steeds prima.
Zodra Bryan niet meer in de bak hoeft gaan we ook voor een andere wagen, een degelijke buggy. Mijn grootste miskoop tot nu toe is -jasje met te strakke mouwtjes, hartstikke leuk ding, rood, ribfluweel gewatteerd, maar ik krijg zijn armpjes er helemaal niet fatsoendelijk ik, ben minstens een kwartier bezig met aantrekken, en hij lijkt dan net een Michelinmannetje, ziet dan zó zielig uit dat ik het hem weer uittrek en zijn andere jasje aantrek.
Miskoop: - Draagzak (TE zwaar om lang mee te lopen) -Flessenverwarmer (magnetron is makkelijker) -Difrax flessen -Buggy van X-adventure (kan geen vliegreis aan, je krijgt hem krakend en piepend terug) en de voorwieltjes pakken niet op gladde ondervloeren (lastig in winkels) -Hydrofiele luiers van Zeeman. Zijn veel kleiner dan de normale en krippen daarbij nog eens enorm in de was. - Dikke bodywarmers, kind krijg je de maxi cosi niet meer in met zo'n ding aan. Aanraders: -Flessenhoudertje (ikea) voor als de fles te groot is voor de magnetron of snel omvalt, hier kun je hem schuin in leggen. -Flessen en 3standen speen van dodi (adviseerden ze mij in het zkhs toen hij daar lag, en werkt geweldig, want hij was toen een moeilijke drinker (te weinig kracht) paar weken later was hij weer te gulzig en kon ik hem op een andere stand zetten. ideaal. - een extra spiegel op de binnenkant van je achterraam in je auto plakken, zo hoef je tijden het rijden niet achteruit te kijken hoe het met je kindje in de maxi cosi gaat, maar kun je gewoon in je achteruitkijkspiegel kijken, en zie je je kindje. Is veel veiliger. (kun je bij de halfords kopen) -Zo'n badzitje voor in bad. moet je kindje al wel kunnen zitten. ( je hebt ze ook in half/ligstand voor baby's. )
Ik heb er nog eentje: miskoop: voetenzak maxicosi: Thijmen krijgt het in dat ding veel te warm. Het zweet staat echt op z'n rug! Nu gebruik ik gewoon een dekentje en eventueel een jasje. aanrader: luca spiegelbeest voor in de auto, wij hebben een stationwagen en dan kun je wel een spiegel op je achterruit plakken maar dan zie je toch niets Dat spiegelbeest kun je over de hoofdsteun van de achterbank doen en dat kun je dus ook zien als je rijdt. Was wel even een aanpassinkje omdat de hoofdsteun wat te groot was, maar nu zit ie goed
Als ik in dat spiegelbeest kijk zit ik tegen de beugel van de MaxiCosi aan te kijken en zie haar gezicht amper. Zat te denken of t misschien zin had om zo'n speciale spiegel te kopen die je over (of ter vervanging van?) je gewone achteruitkijkspiegel moet doen.
He wat een handig en leuk topic is dit! Miskoop: Lodger Shelter, en trouwens zowiezo draagdoeken, werkt hier gewoon niet. Difrax S fles, Emi slikt bijna de hele hals van de fles naar binnen. Sterilisator, staat ontzettend in de weg en tegen de tijd dat ik flessen ging gebruiken hoefde je niet meer te steriliseren. Bibi 1,2,3 speen, melk gutst er uit zelfs bij stand 1 B-free flessen, wat een ramp is dat TummyTub, Emi is een stuitekindje en ging in de tummy meteen met haar benen naarvoren zitten, zo zat ze binnen ook zeg maar, en dan zit ze dus meteen klem al voordat ze het water bereikt Super: Tommee Tippee flessen Fisher Price rainforest mobile Pampers Sensitive doekjes Babboe bakfiets Wieg, ze kwam 6 weken te vroeg dus verdwaalde echt in haar ledikant Spuugdoekjes Hydrodoeken Badje, voor 5 euro overgenomen en helemaal top! Bepanthen, perfect om haar eczeem onder de duim te houden. En las ik nou net echt iets over een billendoekjeswarmer, mijn hemel dat verzin je toch niet, wat moest daar het nut van zijn?
Ja, grappig hè, ik las dat ook van die billendoekjeswarmer. Ik heb drie keer gekeken of ik het echt wel goed gelezen had. Hahaha. Het lijkt me vreselijk onpraktisch. Door de warmte drogen die doekjes toch binnen notime uit? Dat de doekjes niet meer koud zijn kan op zich wel handig zijn... Onze Famke bijvoorbeeld, begint spontaan te plassen op het moment dat ze een te nat billendoekje op haar bips voelt. Dat vindt ze blijkbaar te koud aanvoelen ofzo? Maar om daar nu een billendoekjesverwarmer voor aan te schaffen als oplossing? Van mijn levensdagen niet. Ik gebruik gewoon een ander merk (met doekjes die niet zo nat zijn) en het probleem is ook opgelost. Geen van zich af plassend meisje meer. Wat ze al niet verzinnen hè? Hihi.
Jelle zou dat wel kunnen waarderen denk ik. Hij schrikt zich elke keer rot als ik zijn billen afveeg met zo'n nat koud lapje... We aren van de week op vakantie en daar stond een tafeltje op de badkamer wat dienst deed als commode, en dat stond net boven de verwarming. Zijn doekjes dus ook, en hij was een stuk minder schrikkerig.... Overigens vind ik het ook onzin hoor.. Wel een leuk woord voor galgje of scrabble.. billendoekjesverwarmer....
Aanrader: -Lodger wrapper (zeer handig voor als je o.a. bij het consultatiebureau bent en de wrapper is tenminste echt warm) - diaper champ luieremmer, je ruikt de vieze luiers niet. - hydrofielluiers: je kan er nooit genoeg hebben, want je gebruikt ze tijdens de voeding, om je kindje mee af te drogen, op het aankleedkussen etc. - Nijntje boxpakjes van prenatal (makkelijk aan en uit te krijgen en lekker warm). miskoop: - pakjes waar geen voetjes aan zitten, zodat sokjes nodig hebt (die ze meestal uittrapt). - zwitsal producten (te veel geparfumeerd) - zitje voor in het badje
Aanraders: -Veel hydrofieldoeken - Veel spuuglapjes. Gijs spuugt niet, maar gebruik ze ook bij borstvoeding geven liggend op bed (dan gaat er nog wel eens wat naast namelijk) - Sokjes van de H&M, zijn lekker lang en blijven goed zitten Miskoop: - Jasjes, die krijg je nauwelijks aan en de rits zit niet fijn. Ik doe Gijs nu vestjes aan als we naar buiten gaan, liefst een maatje ge groot. Die gebreide vestjes rekken veel meer, dus makkelijker aan te trekken en ook warm genoeg - Tummytub, vindt hij heerlijk
Tinus, als Gijs de tummytub zo heerlijk vindt, waarom staat hij dan onder miskoop? Vind jij het niet handig?
miskoop: - 2 kruiken (heb er maar 1 tje gebruikt) - badstoffen omslagdoeken (niet handig want er zit geen klitteband op) - te veel speentjes (die met teksten erop enzo...ze wilt HELEMAAL geen speentje!) - difrax flessen (@##$% krijg de poeder niet goed in de kleine opening,slecht aftelezen,geen fijne vorm...wel leuke kleur ) - flessenwarmer (ik maak de voeding per keer met de waterkoker en koel af onder de kraan) aanraders: - fisher price rainforrest wipstoel (met trilfunctie) - fisher price rainforrest muziekmobiel - fleece omslagdoek (lekker warm en met klitteband) - alle producten van zwitsal en natusan - avent flessen - magnetronsterrelisator (ofzoiets ) - hydrofiele washandjes (overal voor te gebruiken) - veel spuugdoekjes en veel hydrofielluiers
Aanraders: wipstoeltje van babybjorn Speeldingetje voor op wipstoeltje van babybjorn flesjes met een drie standen speen bedlampje van barbapapa diverse kleertjes van het merk "lief" badshampoo met lavendel van weleda billetjescreme van weleda De swaddle me De cosi bag, heerlijk! We hebben er twee en Elise ligt er tussen in Afraders heel veel spulletjes van Zwitsal die ik nooit gebruik de Lodger Shelter (een onding, ze verzuipt erin) de Puckababy (misschien straks, maar nu heeft ze er teveel ruimte in) Heeeeel veel speentjes, want ze wil ze niet winterjasje (gebruik extra deken) MaxiCosi (ik vind het een onding) TummyTub (ze vindt het echt niet leuk) Veel kleertjes, die ik ineens niet zo leuk meer vind Flesjes van Avent en Difrax En wat heb ik geleerd voor een eventuele volgende keer? Niet zo vreselijk veel kopen wat op lijstjes staat. Ook niet zoveel kleding.
Dit ovale kussen/matrasje heb ik van een vriendin gehad en ik heb geen idee of ze te krijgen zijn in NL maar we hebben er zoveel plezier van gehad! Hij begint er nu een beetje te groot voor te worden maar toen hij nog heel klein was, konden we hem zo naast ons leggen op de bank of in de box. Hij slaapt er nog steeds graag in maar ik laat hem er nooit 's nachts onbewaakt in slapen. Klik op de foto voor een groter formaat: