grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Welke winkel heeft de lekkerste hydrofielen? Heb nu van de Hema, van Kruidvat (Bambino) en Aiden+Anais. Die laatste zijn superzacht en lekker groot, vind die andere zo hard?

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik doe ze daarom in de droogtrommel, zijn ze zachter.
    van prenatal zijn echt hard.

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb ze nog niet gebruikt (uiteraard) maar hoor veel goeds over die van de wibra! Die zijn lekker zacht en gaan lang mee.

Ik vind die zelf ook lekker zacht. Ikea vind ik iets stugger en kruidvat weet ik niet zo goed

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hydrofiele luiers van Ikea zijn iets groter dan de andere die ik heb, dus deze gebruik ik in het ledikant. Deze kan ik net even wat beter vaststoppen dan de rest.
    Wat ik nog na de geboorte heb aangeschaft, de omslagdoeken van de hema. 6,95 zijn ze geloof ik. Ik heb er 2 van en ik gebruik ze dagelijks. Vooral in de 1e weken had ik hem er steeds in. Of over zijn beentjes in de maxi cosi. Nu ligt hij er ook op in de box. Hij spuugt regelmatig en heeft ook altijd vette creme op vanwege zijn exzeem.
    Dus dan gooi ik aan het einde van de dag de doek in de was. Dat is veel makkelijker dan steeds het boxkleed te moeten wassen.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bambino! Zijn iets dikker dan bijv die van hema, ik doe ze overigens wel in de droger dan worden ze wat zachter..

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    die van de kruitvat zijn inderdaad heerlijk zacht! zelfs als ze zonder wasverzachter (gebruik ik zowiezo niet) buiten aan de lijn gedroogd zijn!

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb van hema en nameit. ik vind hema fijnste, veel dikker dan name it. en ook zachter. nameit is puur voor decoratie (leuk patroon). ik gooi ze overigens wel in de droger, scheelt een stuk!

euhm, ik leg altijd een hydrofiel in de box, of op het kleed, en leg baby daar op. Heeft nu overigens geen nut meer, want hij rolt er elke keer nét naast om daar een beetje te spugen...

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Bedankt voor de reacties meiden. Zal volgende keer als ik in het kruidvat ben en in de Hema weer wat meenemen. Ze zijn nog niet gewassen, misschien dat ze daarom wat harder zijn..

9. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Je hebt bij de ikea een setje hydrofielen rood en een blauw.
    In de set met rood zitten witte hydrofielen met poppetjes die met rode en oranje lijnen zijn getekend. Het grootste deel van de hydrofiel is dus wit... zou dus niet mogen afgeven in de was! Voor de zekerheid al enkele keren apart gewassen, toen niets aan te zien, dus dan denk je dat dat goed gaat. Niet dus, toen hij bij de andere was zat waren de poppetjes uitgelopen en de rest had dus heel fijn een roze zweem. Nog een geluk dat we een meisje hebben gekregen...

Overigens was het de kraamhulp die ze bij elkaar had gedaan (ik was liefst de bonte was nog specifiek op kleur gesorteerd), maar dan nog hadden ze niet meer mogen afgeven. De hydrofielen van de hema, met oranje sterretjes erop geven bv helemaal niet af in de was, en die zijn net zoveel bedrukt als de ikeahydrofiel.

10. brenda1976

ik doe altijd een doekje erbij, vooral met witte kragen enz van donkere kleding. werkt perfect.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    aaaah soley, sorry! verkeerd begrepen! ik dacht dat je een effen rode hydro bij de witte was had gestopt ;) maar die jij bedoelt ken ik wel. Slordig. Ik heb overigens waskussenhoezen van ikea, wit met rood en wit met blauw biesje, en daar totaal geen problemen mee!!

brenda, ik geloof niet zo in die doekjes.. :S

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Afraders:

- Flessenwarmer (magnetron of bij gekolfde borstvoeding fles onder de hete kraan werkt 100x sneller!!)

- Avent flessen..
    ik heb op een een of andere manier een flesje gehad met een losse ring.. )&)(&()*()*^&%^R wat ben ik die ring vaak vergeten! En dan schud je de fles, WHAM, helft van je voeding door de kamer!
    Daarnaast dronk Andy er niet lekker uit, en vond ik de spenen te groot. (dus gebruikte er een kruidvat breede-hals speen op.. was al beter)

- Rompertjes van 'funny bunny' van trekpleister geloof ik.. vreselijk breed en kort, en meteen vormloos, en de drukkertjes trek je gelijk bijna kapot omdat de stof zo slap is.. (jammer, heb er echt veel)

Aanraders:

- Magnetronsterelisator (hoef je ook niet bij te blijven enzo.. echt makkelijk!)

- Tommee Tippee flessen! Echt heerlijk systeem! Geen lucht meer drinken enzo. (€17,50 voor een starterset bij kruidvat! dat zijn 2x kleine fles, 2x grote fles, (alle 4 met speen maat 1) tuitbeker, fopspeen en nog 2x losse flesspeen maat 2!!)

- Kleine Slabbetjes! (voor met fles geven.. spuugdoekje ligt NET nooit goed als hij weer eens spuugt! )

- Pampers.. (andere luiers zijn hier een ramp)

- Een dik-buiten-vestje met van die 'handschoentjes' aan de mouwtjes vast.. Tja. hoe leg je dat uit..
    Geen koude handjes in de kinderwagen iniedergeval!!

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @Klijntjuh waar heb je die slabbertjes gehaald?

ik heb die tommee tippee flessen ook gehad en vond ze ook ideaal maar heb ze kapot gekookt, vraag me niet hoe had alles in een grote stampot pan het het heeft maar 5 min opgestaan.

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind de slabbers van de zeeman ideaa! die zijn klein, hebben geen klitteband, maar een drukkertje, niet in de nek maar wat op zij! echt super! heb er nu 9 :) en voor straks als ie zelf mag eten heb ik silly billyz met lange mouwen gekocht!

15. brenda1976

tja ik zweer bij die doekjes, ik gooi nu de shirts met witte kraag bij de donkere was en ze blijven wit en er zit kleur in het doekje!
    Ik ben er erg blij mee, want het is erg leuk hoor donker en licht op een shirt of zo, maar onhandig met wassen.
    ik heb nu in iedergeval nooit meer doorloop. Vind zo lelijk als de kraag niet meer wit is.
    maar ik ben een zeikerd erin hihi

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb voor Nick Silly Billyz slabbers met een soort kraagje. Hij lekte heel vaak langs zijn kinnetje en dan was nog alles nat. Deze zijn echt super!

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb ook avent flessen, maar weet niet over wat voor ringetje jullie het hebben?

19. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
  20. fafje

fafje Niet meer actief

ohhh joh...wist ik niet, ik heb die "gouden" flesjes...die zijn ook "anti kramp"

Deel Deze Pagina