grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    We hebben hier in totaal ook wel een stuk of 80 doekjes denk ik, we hadden minder, maar hebben later nog bijgehaald. Lisa spuugde heel veel, in het begin 6 voedingen per dag en dan zo'n 5 doekjes per voeding, dan zit je er zo aan!

Ik las net ook over iemand die 20 spuugdoekjes heeft, dat vind ik echt weinig ;)

Nagels bijten heb ik bij de kinderen ook gedaan toen ze erg klein waren, is niets mis mee hoor!

2. Alita

Alita Niet meer actief

haha nee oke geen 80 maar wel genoeg hoor....wat zal het zijn...

15 hydrofiele heb ik en dan zo`n 10 spuugdoekjes en weet ik hoeveel slabbers....er gaan er genoeg in de was op een dag;)

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben ook heel snel over gegeaan op hydro's ipv spuugdoekjes...

nu trouwens wel veel pelzier van de spuugdoekjes, zit altijd 1 in mn ahndtas of mn jaszak...voor tijden shet wandelen, ofzo...ff mondje schoonmaken...

kheb denk ik 20 spuugdoekjes en 30/40 hydro's (af en toe niuew egehaald, omdat die andere niet meer mooi waren)

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    LOL 80 spugdoekjes. Ik geloof dat we er zo'n 15 hebben en ik heb ze nooit gebruikt. Wel eens gespuugd natuurlijk maar dan had ik het schoon en dacht ik OCH JA spugdoekjes. Wel een goede tip nu een in mijn jas doen voor onderweg. Zullen ze dan toch nog gebruikt gaan worden?

Slabben ook zo iets die gebruik ik al niet meer vanaf 9 maanden meneer maakt alleen zijn mouwen vies ja daar helpt een slab niet tegen!!!

5. fafje

fafje Niet meer actief

ohja ik gebruik slabbers (liefst badstof) voor als ie net aangekleed is en daarna gaat drinken..hihi en dan houdt ie het lekker een tidjje om, blijven zn kleertjes mooi schoon :d al dat kwijl enzzz

6. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Aanraders:
    - met stip op nummer 1 de Bugaboo Cameleon! Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet blij mee ben, superaankoop!
    - véél hydrofiele doeken, ik doe er van alles mee (spuugjes weghalen, afdrogen na badje, bij het verschonen etc).
    - de doorzichtige poedertoren van de Hema
    - een wipstoel, wij hebben de Happy Giraffe van Fischer Price met van die geluidjes erin, erg fijn
    - (ERG) belangrijk: een mobieltje voor in de box met een STOP-functie! Dan kun je, als je er helemaal gek van wordt, even het melodietje pauzeren. Erg fijn voor mama's en papa's :)
    - overslagrompers. Vind ik veel handiger dan die over-het-hoofd dingen.
    - magnetronsterilisator van de Hema
    - (thermos) isoleerkannen, ook al van de Hema haha! Dan kun je water voor het flesje bewaren en hoef je het niet steeds opnieuw op te warmen (wel 2x per dag nieuw water!)
    - slabbertjes die uit één stuk stof bestaan, dus een vierkant met een rond gat erin voor het hoofdje. Die dingen gaan hier echt als een trein :D

Afraders
    - de blauwe poedertoren van de Hema, wat een onding!
    - de doorzichtige (dunne) flesjes van Avent (de dikke zijn wél goed!).
    - alle typen fopspenen, dus van Bibi, Nuby, Difrax, Avent etc, want mijn zoontje pakt helaas geen enkele fopspeen. Maar dat is dus heel persoonlijk.
    - de voetenzak van de Maxi Cosi, ik heb er een die is Denim van de buitenkant en heeft een heel vervelend synthetisch stofje aan de binnenkant, waardoor mijn zoontje erg gaat zweten als hij erin ligt.
    -kleertjes met capuchons, erg onpraktisch.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik kreeg te horen dat je geen gekookt water meer voor flesjes hoef te gebruiken, gewoon warm water uit de kraan is prima.

Wat ik met mijn oudste zoon deed is als we weggingen kokend water in een flesje in de luiertas, heb je vaak warmhoudgedeelte. Als hij de fles moest, ongeveer 3 uur later was het perfect op temperatuur. Had hij eerder honger dan deed ik er koud water bij.
    gr brenda

8. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Onze Lynn vindt de meeste fiepen te zwaar, ook vanaf 0 maanden. Die van difrax van -2/+2 maanden gebruikt ze wel veel. Deze zit ook in de blije doos volgens mij.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die van Difrax wilde Aiden absoluut niet. Veel te klein of te smal of zo. Hij kon hem niet vasthouden in zijn mond.

Hier waren die van Bibi favoriet.

10. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook geen difrax fan...veel te hard in zn mond en te lang, kokhalzen geblazen!!...bibi doet het hier goed ne Nuby eerst ook...maar de zuigbehoefte is er amper nog

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zeg: slabben met mouwen! ik heb 5 silly billyz, en vind ze echt id-e-aal!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart vind die van difrax ook niet fijn, de bibi is hier ook favoriet.

13. fafje

fafje Niet meer actief

trouwens...ik heb nu die speen vanaf 6 mnd....nou die vind ie echt 10x niks...zo groot ...mss moet ie wennen, maar mss is dit wel het juiste moment om "af te leren"....hij wilt de speen eigenlijk ook niet vaak meer...

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wilde ze juist een grotere speen.. maarja nu zit ze er meer op te kauwen dan dat ze er op zuigt..

15. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    miskoop:

flesjes van DR. Browns. Zouden ze minder krampjes van krijgen... kan best zijn, maar wat een gedoe om de fles te geven en daarna af te wassen, met al die extra prulletjes erin.

wastafel met badje (uitschuifbaar) en verzorgingskussen:wat een prul zeg. zeer onhandig en een geknoei om het te vullen en leeg te maken

zeker kopen:
    stevige luiertafel, doomoo seat

16. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    die kleine witte slabbetjes van de H&M 3 in een pak.
    Super aanrader!
    Houd shirtje tenminste droog ookal verschuift het spuugdoekje ;)

17. fafje

fafje Niet meer actief

ja hij kauwt nu ook telkens op die "grote" ....zuigen echt 2 tellen en dan kauwt ie eruit of spuugt

18. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vele hier vinden hem een topper, ik vind het een giga-miskoop: de Diaper Champ.
    Hij is absoluut niet geheel reukvrij, zodra je een luier erin gooit komt er toch een onaangename lucht vrij. Dus bij ons verbannen naar de gang.
    Maar het grootste minpunt aan dit ding is wel dat hij van onder breder is dan van boven, dus sta ik weer iedere keer aan die zak te rukken om hem uit die bak te krijgen. Stevige zakken zijn dus absoluut een must, anders kan je gaan luiers rapen.

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    dat zijn echt de fijnste slabbers die er zijn!!:) beter als die onhandige met touwtjes.
    verder aanrader babybjorn buikdrager. Fijn ding.
    Badzitje/badring, ideaal als je in je eentje 2 kids in bad doet
    veel hydrofiele luiers,ik gebruikte ze overal voor.
    rompers van rainbowbabies, blijven mooi van kleur en vorm!
    wc verkleiner met trapje eraan. Kunnen ze tenminste zelf naar de wc. ;)
    slaapzakken van combisleeper, duur maar het geld absoluut waard!

verder weinig miskopen gedaan ;)
    Wel een tip: als je over iets twijfelt omdat het erg duur is, kijk dan of je er misschien 2e hands aan kunt komen. Is het niks dan heeft het je tenminste geen vermogen gekost:)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Slabbetjes met touwtjes zijn wel heel goedkoop :) (Zeeman).
    Badzitje/badring nooit gehad en nooit gemist en doe al een tijdje de dames tegelijk in bad.
    Hier een simpele wc verkleiner van de Prenatal en opstapje van de Ikea, werkt ook prima en een stuk goedkoper. Het opstapje kan ze dus verschuiven en zo kan ze zelf haar handjes wassen in de wc.

Deel Deze Pagina