grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    grootste miskoop en aanrader:

difrax flessen! wat een ondingen zeg, heb er 3 en ze lekken allemaal! laatst mijn hele gekolfde voeding zo langs de onderkant er uit:x

maar... de spenen zijn de enige waar zoonlief goed uit drinkt, dus dat is wel weer een aanrader!

maar die flessen... echt :x:x:x

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    dat kleed heb ik ook! ideaal!

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Aanraders: hydrofielluiers en aankleedkussenhoezen van Isi Mini. Mooie dikke kwaliteit vergeleken bij de Hema hydrofielen die ik nog heb van m'n eerste kindje. Aankleedkussenhoezen zijn lekker fluffy, die van Jollein vond ik waardeloos, die van Prenatal gingen net.

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83

Ik heb dat ook gehad, ben toen teruggegaan en heb nieuw gekregen. Daar was t niet bij. Had ze bij prenatal gekocht. Had geen bon meer. Maar ruilen was geen probleem.

5. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    aanrader:

*schommelstoel van fisher price(Mika huilde in het begin best veel)
    *lodger bunker
    *lodger wrapper
    *philips dromen muurprojector
    *KV flessen, niks mis mee, heb ze gebruikt icm difrax speentjes)
    *bugaboo cameleon
    *overslagrompertjes

afraders/miskoop:

difrax flessen, wat een ondingen(alleen de speentjes heb ik kunnen gebruiken, maar dan op de goedkope kv flessen, die doen het gewoon zoals het hoort!)

6. Evelien1991

May 24, 2011
    60
    0
    0
    Ik heb die met ring.

7. Yip

Yip Lid

Sep 14, 2008
    73
    0
    0
    Aanraders:
    -Ik ben ze hier in de lijstjes nog niet tegengekomen: De magnetron-sterilisatiezakjes van Medela. Kolfspullen erin (of flesjes / spenen), scheutje water erbij en 3 min later alles uitgekookt. Ook heel handig omdat t gewoon een plastic zakje is dat opgevouwen in de keukenla past.
    - Bij vast voedsel: de plastic slabber met mouwen van de ikea.
    - Geen dure luieremmer, gewoon een pedaalemmertje dat je met je voet open kunt doen, klein zakje erin zodat je de emmer ook vaker leeggooit. Geen luchtjes dus.
    - Voor in t ledikantje: Ik kon de lakentjes altijd moeilijk instoppen, vond ze net te smal. Heb toen een gewoon eenpersoons laken gekocht en doormidden geknipt. Resultaat: twee lakentjes die even lang zijn als gewone ledikantlakentjes maar een lekker stuk breder.

Afraders:
    - Truitjes die aan de achterkant sluiten met knoopjes / drukkers / klittenband. Zoonlief heeft zo weleens zn hele nekje opengeschaafd.
    - Boxpakjes met de voetjes eraan vast. Bleek ie lange benen te hebben en ze daarin niet te kunnen strekken...
    - Anti-doorlek-onderlegger voor in bed. Zoonlief draaide alle kanten op en hield er echt geen rekening mee dat dat ding niet onder zn hoofdje mocht.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Mijn aanraders na 3 weken:

Slabbetjes, echt een grote aanrader! Ons meisje is echt een enorme smeermuts. Spuugdoekjes blijven niet goed liggen door die grijpgrage handjes van haar en daarna gaan de knuistjes strak langs het gezicht waardoor je ook met geen mogelijkheid een spuugdoekje er voor krijgt, dus hier gewoon een slabbetje om.

Hydrofiele luiers ook trouwens, vooral de eerst week hebben we die enorm veel gebruikt, zo vaak dat we soms de wasmachine wel 2 keer per dag aanzetten en ik heb een stuk of 25 van die dingen.

Geparfurmeerde luierzakjes. Ideaal voor de poepluiers 's avonds en 's nachts. Ik heb geen zin om dan naar beneden te lopen om ze in de container te gooien, maar ik heb al helemaal geen zin in een stinkende luieremmer.

Afraders:

Witte sokjes van de Prénatal. Eén keer wassen en ze zijn veel te klein (wij wassen op 30 graden en doen niks van haar in de droger). Zo zielig, al in de eerste week stonden de randen in haar enkel.
    De sokjes van Bambino blijven wel heel goed zitten en zien er ook nog eens superkoddig uit, jammer dat ik er maar 3 paar van heb.

En eigenlijk toch ook de babykleertjes van de Prénatal. Die Pure-lijn, maar ook dat andere hele kleine spul. Na één keer wassen was de hele pasvorm eruit. Heel wijd en kort geworden, het ziet er niet uit!

9. babs38

babs38 Actief lid

Jun 17, 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Die sokjes is echt een crime inderdaad!! Ik heb zelfs hele leuke dure sokjes van de Bijenkorf enzo...en die dingen blijven hooguit 5 minuten aan zijn voeten zitten. Terwijl die goedkope sokjes van Bambino van het Kruidvat en de sokjes van de V&D juist heel goed blijven zitten!

10. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Dat zijn ook precies mijn aanraders! Vooral die slabbertjes, veeeeel makkelijker dan spuugdoekjes!
    Als aanvulling bij de aanraders:
    - magnetronsterilisator
    - zo'n torentje om los een aantal voedingen mee te nemen (het poeder dan voor de flesvoeding he), echt ideaal!

Ik vind de difraxflessen juist heel fijn en hier lekken ze ook niet.
    Een miskoop:
    - badje
    We gebruiken nu voornamelijk de tummytub, die ik echt heel fijn vind. Het badje is op de standaard net te laag, waardoor ik last krijg van m'n rug en ik denk dat ik 'm daardoor ook niet veel meer ga gebruiken....
    Is gewoon gloednieuw en maar 1x gebruikt tot nu toe...
    We hebben hier een grote douche en een groot bad, dus ik kan me voorstellen dat als ons dochtertje straks te groot is voor de tummytub, dat ik haar dan gewoon mee in bad neem.

11. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

aanraders
    hier de sokjes van de hema die goed blijven zitten en wibra!
    spuugdoekjes
    slabbetjes
    veel rompers en hydrofiele luiers
    rompers van bambino vallen klein was voor ons wel handig met een baby van 2470gr en 47cm lang.
    fles van difrax de ultra s-fles
    puckababy onze zoon had echt moeite met inslapen en voelde zich alleen en sloeg zichzelf steeds wakker, niet dat hij druk is maar gewoon geen controle over zijn handjes.
    speentjes van difrax de combi.
    wipper
    aerosleep puur voor mama en papa's gevoel
    badcommode lekker stevig en kan de baby in de badkamer uitkleden en aankleden.
    flessenborstel van avent.
    magnatronsterilisator voor alle soorten flessen.

afraders,
    spenen die dental zijn, hij wil ze gewoon niet
    flessen set van avent staat in de kast voor niks, gebruik alleen de de flessenborstel. hij kon niet goed drinken uit de aventflessen.
    zwitsal schuimbad, had gelezen dat het pas vanaf 1jaar mag.
    wist ik niet :(

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Aanraders die ik nu voor de derde keer aanschaf:
    -Avent-flessen, kolf, etc.
    -Hydrofiele luiers van Hema
    -Bakerdoek van Pacco
    -Tummytub
    -Lodger Wrapper en Lodger bunker
    -Stopcontactstoppers

Afraders:
    -Overslagrompertjes. Wat een gemartel.
    -Navelbandjes. Nog nooit eentje van gebruikt.
    -Buik/bil/borsten/voeten- of welk mama/zwangerschapsgerelateerd smeerseltje dan ook dat je moet helpen er goed uit te zien.
    - knuffelbeer met baarmoedergeluiden (what was i thinking?)
    - Kleine piepkleertjes met sluiting/drukknoopjes in de nek
    - Blender (staafmixer werkt ook echt pima)
    - Een camerabewakingssysteem die je op een teeveetje aansluit (ik werd er helemaal para van en zat alleen nog maar naar dat schermpje te koekeloeren)
    - Warmtegevoelige lepeltjes
    - Uitwasbare luiers (hoe ambitieus ik ook was, na een week was ik in staat ze ritueel te verbranden)
    - Sluitlakens/corrigerend ondergoed

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ooh ja, dat torentje is ook een hele goeie ja! Wij gebruiken 'm voor de avond, nacht en ochtendvoeding. Zetten we alles in de badkamer klaar, hoeven we niet naar beneden midden in de nacht. Werkt echt perfect!

Te laag badje hebben wij ook al last van. Schoonvader gaat nu één of andere constructie knutselen waarmee we de poten kunnen verlengen. Hoop echt dat het gaat werken want wij hebben dus geen bad en meisje vind het zo fijn in bad :)

14. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Een aanrader vind ik ook echt voor als ze kunnen zitten en je hebt zelf geen groot bad: het Bibibad! Heerlijk! Veel ruimer dan dan kleine babybadje.

15. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bond de borstkolf van avent zo een rotding! Ik was een uur bezig met 1 flesje?? Volgende keer ga ik zo een automatische halen.. Ik weet de naam niet maar weet wel dat je ze kan huren!!

16. fafje

fafje Niet meer actief

echttttt, ik ongeveer in 5 min een flesje vol...

17. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan werkte die van mij denk niet? Hij pakte mijn borst ook heel slecht!!

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Helemaal mee eens! Wij hebben geen bad en daarom een bibabad en ik vind hem geweldig.

Ook een aanrader, een hele gekke hoor:
    Wasmand van de IKEA, het is een hard plastike en hij lijkt op een bankje. De deksel daarvan is het snelle bad voor mijn dochter en voor als we samen gaan doesen (weet ff niet hoe ik het schrijft :)) echt ideaal :)

19. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    douchen:D

20. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie zegt dat? spul is zeepvrij hoor. Maar volgens mij wordt voor hele kleintjes babybadolie aan geraden idd, lekker vet. Gebruiken wij in de winter, in de zomer is schuimbadje prima!

Share This Page