Ja zwitsal is niet zo goed voor gevoelige babyhuidjes. Bij mijn zoontje heb ik het wel gebruikt, die kan er goed tegen. Maar als je kindje vaak eczeem, uitslag of een schrale huid heeft, kun je beter Weleda of zo gebruiken..
Miskopen: -van die goedkope slofjes die constant uitgaan -tummytub (ik gebruik liever het badje) -veel te veel verzorgingsproducten gekocht (1 fles gaat echt heel lang mee en bodyloton-of olie gebruik ik nauwelijks)
staat op de site van zwitsal omdat het idd niet vettig is. maar denk zelf dat het wel kan hij is niet gevoelig tot nu toe. nog afrader, sokjes van c&a veel te klein! kan ze allemaal aan mijn nichtjes geven voor de poppen.
Aanraders; - Hydrofiele luiers (Ik gebruik ze werkelijk overal voor) - Mozes mandje met standaard als wieg voor op je kamer. Heel makkelijk vervoerbaar als je bijvoorbeeld langdurig op visite gaat of als de opa's/oma's oppassen. Ook kan ik hem binnen no time in de woonkamer zetten als ik haar bij me wil. - Bambino sokjes! - Difrax flessen. - De Nuna wipstoel, valt hier erg in de smaak door dochterlief. - De Aerosleep (Geruststellend met een buikslaper! Heb er zelf lucht door proberen te halen en het werkt echt, op onze normale matras kan dat niet) - Hema rompers! Vooral die van Jip en Janneke. Ze vallen erg mooi. - Bébé Jou badje met thermometer. - Difrax spenen. Miskopen; - Aventflessen (Had ik ook nog een heel starterspakket gekocht, dom dom dom) - Aventkolf (Maakt zo'n irritant geluid!) - H&M sokjes, vallen veel te groot! De kleding van H&M ook trouwens.. En daar heb je niets aan als je een klein meisje hebt die na 6 weken nog steeds in 50/56 zit. - Bibi speentjes, Ik vind ze lelijk.
Dat doen wij precies hetzelfde! 's Avonds dat torentje vullen, zodat je 's nachts op de badkamer alleen warm water + zo'n bakje poeder hoeft te mixen. Scheelt weer wat werk!
Inderdaad, H&M kleding. Vooral spijkerbroeken. Als je een beetje een dun of smal kind hebt, zijn het echt hobbezakken. Ik vind juist de difrax spenen onwijs lelijk! Plus zoontje kon die niet goed vasthouden en die van Bibi wel weer.
leuk om zo de verschillen te lezen. wij hebben 3 soorten poedertorens. een toren, een rond bakje met 3 vakken en eentje van difrax met 3 vakken en we vinden die van difrax het beste! gebruiken het ook nachts met een thermonskan ook een aanrader!
Aanrader: Flesjes van Bornfree Infacol (voorkomt buikkrampjes) Boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom Rugzak van Deuter Cosi Sleep (bedje mee onderweg maar ook thuis handig) Lipikar van La Roche Posay (heerlijke crème zonder parabenen en parfum) Badzitje voor in het grote bad Baby Nature Care producten als je kind atopisch eczeem heeft (billendoekjes!) Miskoop: Avent flesjes (zuigen vacuüm en lekken) Draagzak Zitje voor in babybad Navelbandjes Washandjes (hydrofiel)
Mijn persoonlijke voorkeur: - magnatron sterilisator; - difrax flessen; - Quinny kinderwagen; - bepanthen (vind ik persoonlijker beter dan sudocreme) - kinderstoel chiggo; - schommelstoel fisher price; - bibi spenen; - hydrofiel doeken; - badligger; Afraders: - Mutsy kinderwagen (heb een nieuwe kinderwagen moeten kopen omdat me kind er helemaal raar in hing en niet lekker zat; - flessen warmer (gebruik altijd de magnatron veel sneller ) - navelbandjes; - Buikdrager;
Aanraders: -hydrofielluiers -magnetronsterilisator -commode met een extra plank (zoals ze in Duitsland doen) waardoor het kindje recht naar voren kan liggen -dubbele electrische borstkolf van medela -simpele luieremmer -newborn luiers van kruidvat en pampers -zwitsal billendoekjes -familyfix - tummytub en badje (wij gebruiken ze beiden!) - een grote auto - 5 setjes kleren kopen voor de bevalling, en dan vriend kleertjes laten kopen in krammweek in de goede maat en goede kleur Afraders: - kruidvat fleece deken voor in de autostoel (hij pas gewoon niet goed op de mc pebble) - flessenwarmer - luieremmer met van die zakken - kleinste maat sokken van prenatal - navelbandjes (niet gebruikt)
aanrader: bij Ikea van die tafelhoek beschermers (zijn in de vorm van handjes)...voor als je kindje zich gaat optrekken!
Niet zo geslaagd: gekleurde hydrofiele luiers en vooral aankleedkussenhoezen. Ben begonnen met alles te wassen en ging bij wijze van test de gekleurde dingen met een witte hydrofiele luier in een sopje zetten. Luiers gong nog wel, is misschien alleen de eerste keer wassen. Maar door die hoezen heb ik alvast een lila hydrofiele luier...
Ik niet nee.... maar heb ook nog een man . Overigens zag ik bij het opvouwen dat in een van de hoezen nu al een klein gaatje zit, is echt slechte kwaliteit badstof.
zijn die van jollein, anke? die vind ik ook niet zo heel best. Idd behoorlijk dunne badstof, en mega afgeven (in het begin). Mijn man komt gelukkig niet aan de was, en als ie het wel doet heeft ie gelukkig het benul om geen wit bij kleur te doen (en zeker niet bij rood, ik heb er een paar in het rood!).
Vond die van Jollein ook niet zo'n succes inderdaad... Maar zie wel, kan altijd nog nieuwe kopen Mijn mannetje kan zich gelukkig super goed redden met het huishouden (ik kan en mag vanaf week 10 al bijna niks meer ivm bekkenklachten) dus dat zal ons hier niet zo gauw overkomen, maar snap je insteek
welke hyrdro's vinden/vonden jullie het fijnst!? ik tot nu toe de Hema, duurdere versie ( die gekleurde in pakket van 4)