grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mamavanshawn, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    jollein was wel lekker goedkoop! 2 voor 7,50, nu bij de baby-dump. Die van Ikea vind ik dan wel weer fijn. kost ook niet veel.

hydro's: ik heb nameit en hema. Vind de hema toch prettiger: dikker en zachter. Maar die hadden ze toen alleen in saggo wit, terwijl de name it kleurtje/printje heeft.

Zouden de aden + anais swaddles fijn zijn? zijn soort mega-hydrofielen (2x zo groot als normale geloof ik). te gebruiken als inbakerdoek (voor mij niet meer zo handig), grote afdroog-hydrofiel, enz.

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Aankleedkussenhoezen zijn inderdaad van Jollein en gelukkig niet zo duur. Als we straks weten of we een jongen of een meisje hebben kunnen we altijd nog wat anders kopen!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    BabyBjörn buikdrager is hier een groot succes! Wel pas gekregen met bijna 6 maanden en toen ook pas voor het eerst gebruikt. Maar Uk vind het geweldig om zo mee te wandelen en te winkelen.

Sokjes van de Kruidvat zijn super! Blijven heel goed zitten. Wij gebruiken niet anders meer.

Jollein aankleedkussen hoezen vind ik ook fijn. Past ook om zo'n grote viekante (die ze ook bij het cb hebben)
    Die van de Wibra is zo klein... past wel goed om het matrasje van de kinderwagenbak ;)

4. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aanraders:
    Veel hydrofielluiers en spuugdoekjes.
    Rompers van prenatal
    Mn bugaboo :D haha
    Difrax speentjes

Miskopen:
    Sokjes van prenatal 0-3 maanden, dr voeten knelde gewoon af
    Navelbandjes (nooit gebruikt)

5. Tesse

Tesse Lid

Feb 15, 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Aanraders:

- een leren voetenzak van wallaboo met schapenbinnenkant (wel alleen fijn voor herfst/winterkindjes). Kan in de maxicosi maar is ook heel fijn in de kinderwagenbak!
    - voedingskussen (vorige keer gewoon van hema, nu een duurdere gekocht waar je ook een poefje van kunt maken). Zowel voor als na de bevalling fijn.
    - baby bjorn

afraders
    - draagdoek. Het is beter voor je rug maar ik kreeg na maanden oefenen nog niet echt iets fijns voor elkaar met die 3 meter stof
    -Lodger Shelter. Véél te warm, leek wel of Babyzoon koorts had elke keer als hij eruit kwam
    -standaard voor het badje (zette het gewoon op tafel, veel steviger en veiliger gevoel)

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind de baby bjorn juist een grote afrader en de doek een aanrader.
    Veeeeeeeel beter voor de heupen en het ruggetje van je kind!

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Aanraders:
    Magnetronsterilisator
    Dr Brown flessen
    Poedertorentje Hema
    Kruidvatluiers
    ByKay draagdoek
    Spuugdoekjes van de Wibra (deze zijn wat groter dan andere merken)

Afraders:
    Infacol (ze kreeg er maagzuur van en gaf daardoor veel over)
    Pampers
    Kruidvat lotiondoekjes (trok er elke keer teveel uit)
    Tummy Tub (ze gaat al van begin af aan lekker onder de douche of in het grote bad)

8. Alita

Alita Niet meer actief

standaard voor badje hier juist veel gebruikt.

aanraders:
    Lidl luiers die zijn prima
    Hydrofiele doekjes
    Maxi cosie voetenzak is warm genoeg!

9. fafje

fafje Niet meer actief

stanaard voor bad hier t/m 8,5 mnd gebruikt (veel dus)

kruidvat luiers maat 4 en 4+ vind ik in elk geval onwijs goed(+koop)

10. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    HA HA Prachtig! :p

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hier totaal geen hema fan. Veel shirts vallen kort en breed (maar ik heb kindjes met lange rug, is geen gezicht).
    En ik heb ooit rompers gehad, die gingen bij de onderkant allemaal stuk....... dus hier echt geen hemafan.
    picknickkleed is enige waar we veel gebruik van maken en ik echt fan van ben.

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

en de broeken veel te wijd! Rompers vind ik wel fijn, alleen de duurdere stretchvariant, de goedkopere trek je inderdaad snel kapot..

Picknickkleed hebben we ook, echt superfijn..

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind de Hema spijkerbroekjes juist te smal!!!...hier dikke billetjes en dikke bovenbeentjes...

voor de rest wel hema fan, heb net goedkope 3 voor 5 euro gekocht, even uit proberen, nromaal ook de stretch

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Grootste miskopen:
    - tricot slen draagdoek (hij krijst moord en brand in dat ding..) &
    - londger draagzak (zelfde verhaal.. krijsenkrijsenkrijsen..).

Grootste aanrader:
    heeeeeel erg veel hydrofiel luiers.. Heb er geloof ik nu wel 30 en nog kom ik te kort.. Die dingen gebruik je echt overal voor, onder het hoofdeinde in bed, in de box, met voeden, over het aankleedkussen, na het badderen, als lakentje in de kinderwagen, over je schouder als je je kindje op de arm hebt etc.etc.

15. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

Feb 3, 2009
    3,538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Aanraders:
    *Grote badcapes ( Wij hebben uit Amerika een Winnie the pooh badcape en deze is net een slag groter dan bijv. de hema badcapes en die kan ik ook nu (7 maanden) ook nog heerlijk gebruiken om dr mee in t wikkelen terwijl ik met die van de hema altijd stof te kort lijk te hebben)
    *Voedingskussen( vanaf 20 weken zwangerschap gebruikt en we gebruiken hem nog steeds!)
    *Pyjama van de wibra. Meisje zit nu in 74 en de pyjama's van de wibra kosten maar 5 euro maar blijven heerlijk zacht en lekker ouderwetse zachte stof.
    *Flessenwarmer voor 's ochtends (zetten we in de badkamer hoeven we niet naar beneden voor t eerste flesje)
    *Mini bootje van de Hema om als badje te gebruiken op warme zomermaanden. Mijn meisje kan dr precies in zitten en heeft dan een klein laagje water precies genoeg voor zo'n ukkie!
    *Swimtrainer zwemband

Afraders:
    *Babyzitje voor in badje
    *Hema rompers met lange mouw....de mouwen zijn veels te lang

16. The girls

The girls Lid

Jun 22, 2011
    50
    0
    0
    Brabant
    De miskopen:
    Badstoeltje (klom hij al met 7 maanden uit)
    Schommelstoel van Chicco (kon niet plat genoeg, dus lag niet goed in de schommel)
    een slappe voedingskussen (niet genoeg steun)
    chicco babygym (is een groot onding)

De aanraders:
    Easywalker duowagen (wij gebruiken deze echt vaak)
    Bugaboo (de perfecte wagen voor mensen met reuma)
    Easybase (scheelt een hoop gevloek en tijd om de gordels)
    aerosleep (ivm buikslaper)
    titanium baby swing (kan lekker liggen en schommelen)
    Puckababy (voor onrustige baby's)
    Een goede voedingskussen die lekker stevig is
    De commode beneden (van ikea Gulliver)
    Loopstoeltje (hij was gefrustreerd dat hij niks kon, nu blije baby die de kamer door vliegt) Niet te lang in laten zitten!

Groetjes,
    The girls

17. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Wat een verschillende meningen eigenlijk. Ik lees dingen die ik juist helemaal niet vind. Hema lange mouw rompers vind ik juist goeie mouwen hebben. Haha. Maar mijn grootste aanrader is veel spuugdoeken. Die gaan er hier echt zo door.

18. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

oeps Plaatste dubbel

19. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Grappig, ik lees overal dat je heeeeel veel hydrofielluiers nodig hebt, maar die ervaring heb ik absoluut niet. Ik heb er 18, en ik ben een beetje een luie wasser, maar ik heb nog nooit misgegrepen. Ons meisje spuugde wel redelijk wat in het begin, maar daar had ik spuugdoekjes voor, in de kinderwagen lag gewoon een lakentje, met voeden enzo gebruikte ik die ook niet. Ik had met 8 ook wel toegekomen denk ik.

Wat we net zo goed niet hadden kunnen aanschaffen:
    Badje met standaard
    Tummytub
    (Ze gaat vanaf het begin mee onder de douche of in het grote bad)
    Difraxflessen (dronk ze veeeel te snel leeg)

Aanrader:
    Bondolino
    Poedertorentjes van de hema, makkelijk alles klaarzetten voor de volgende ochtend, niks zoeken met je ogen nog half dicht)
    Opperdepop (voor als je gaat bijvoeden, staan lekkere dingen in!)

20. sock ons
    wat een uitvinding!!!
    bij de oudste totaal niet nodig gehad maar nu kan ik ze niet missen!

Share This Page