grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    helemaal mee eens. Zwitsal ruikt wel lekker, maar is erg slecht voor een huidje.

Van het etos merk vind ik erg prettig.

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Etos is idd ook prima spul! ben helemaal fan van hun billendoekjes en snoetenpoetsers :D

3. bo2008

bo2008 Niet meer actief

die snoetenspoetsers mag je die ook vanaf de geboorte gebruiken voor als ze vies zijn als je op weg ben? of ik dat niet goed voor het huidje

ik heb zwitsal gekocht die kleine flesjes en zodra ik merk dat de huid geirriteerd is smijt ik dat spul gelijk weg en haal natusan ofzo ik vindt het idd lekker ruiken maar dat huidje is zo teer van een baby ik zal het eerst uitproberen

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Fiona, snoetenpoetsers mag je meteen gebruiken hoor...echter deed ik het pas toen ze vast eten ging eten...dan wordt het namelijk vaak een smeerboel....melk is met een spuugdoekje zo afgeveegd :)

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wat erg van die Zwitsal producten, ze verkopen er wel massa's van in de kruidvat en blijkbaar worden die producten hier door de meesten afgeraden. Ik ben blij dat ik er nog niks van gekocht heb, wat een schande! Doen ze dan niet eerst tests op de babyhuid alvorens dat spul te verkopen?

6. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Het ligt denk ik ook aan het huidje van de baby.
    Jamie heeft tot nu toe wel zwitsal gehad en het beviel prima. Ik vind het alleen simpelweg te duur!

Nu heb ik 3 flessen (lavendel, eucalyptus en zeepvrije wasgel) van kruidvat gekocht. Iets van 1,25 per fles (lees: zwitsal is geloof ik 3 euro per fles!)

Ideaal spul!

7. Sijke

Sijke Bekend lid

hier weleda favoriet, maar zwitsal ook wel hoor, geen last van huidirritatie bij wel een gevoelig huidje, dusss.....
    we gebruiken af en toe de badolie, de shampoo en de haarlotion.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tuurlijk testen ze wel uit bij zwitzal dat zal ff mooi zijn.
    dat ik baby was werd het al gebruikt alleen geloof ik wel dat de ene huid niet de andere is.
    en als je het niet voor de baby huid gebruikt omdat die er uitslag van krijgt kun je het gerust voor jezelf gebruiken hoor !

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik had zelf ook enorme huiduitslag/allergische reactie op de mama lijn van zwitsal.. voor de baby komt het er dus ook niet in.
    veel kraamzorg raad het ook af omdat het zo geparfumeerd is en hierdoor allergie kan ontstaan bij de baby.

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik gebruikte ook de buikzalf voor mama van zwitzal, maar dan stond mn buik een week lang onder de pijnlijk jeukende rode bulten, niet echt charming...
    Die hele lijn heb ik er dus meteen uitgedaan...

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ik heb overigens toen officieel een klacht ingediend ..tubes opgestuurd naar sarah lee en het bedrag van die tubes vergoed gekregen!

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    De mama lijn van Zwitsal vond ik echt stinken... helaas heeft Louise eczeem en kan niet tegen zwitsal want ik heb veel producten ervan. Misschien is het toeval maar steeds als ik zwitsal gebruik wordt haar eczeem erger.

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben dus echt een fan van zwitsal gelukkig kan me kindje er ook gewoon tegen

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    ff upen vind dit zo'n handig topic... :rolleyes:
    hoop nog meer goede tips te lezen en dingen die totaal
    onhandig zijn.... ;)

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Miskoop:
    Boxpakjes waarvan maar 1 beentje onder met knoopjes open kan!
    Jeetje zeg, wat een gehannes..
    Moet je elke keer alsnog dat halve ding uit trekken om een luier te wisselen.
    Dan heb ik liever een gewone broek die in 1 keer uit gaat, als dat ik moet proberen een spartelend been eruit te krijgen.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    ff omhoog! 't is zo'n handig topic...

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihih goed idee. ben wel nieuwsgierig

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ok, ik heb er weer 1 :)

aanrader bij flesvoeding:
    een melkpoedertoren, had ik echt veel eerder moeten halen. Niet meer met je slaperige hoofd bedenken of je nu aan je zesde of je zevende schepje zit :)

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    en waar testen ze zwitsal dan op, baby's zekers? ;) haha

20. Mobi

Mobi Lid

15 apr 2008
    17
    0
    0
    Nee, op dieren. Nauwelijks iets om te lachen... :(
    Zarqa en Weleda zijn proefdiervrij én vegetarisch. De meeste huismerken (iig AH, Etos, Hema, Kruidvat & De Tuinen) zijn proefdiervrij.

Deel Deze Pagina