grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Kunstvoeding heb je soms ook al van een babypakket, zo hoef je niks te kopen. Als je tenminste bv gaat geven he;)

Maar extra boxkleed heb ik nooit gemist moet ik zeggen...en hydrofiel luiers kon ik juist weer goed gebruiken ivm met spugen.
    Maar die kun je idd beter bijkopen dan...

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    vlgs mij mag zuigelingenvoeding niet meer in babydozen gestopt worden. hier mag immers geen reclame voor gemaakt worden!

3. Alita

Alita Niet meer actief

oh ja?

Hmm ja goed als je van plan bent bv te geven heb je geen fv nodig natuurlijk...

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt. In die dozen zit altijd tweede stap FV.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Hoezo niet? Borstvoedingsmafia? (Ik ben ook van plan bv te geven hoor, maar erger me er een beetje aan dat je bijna als misdadiger wordt behandeld als je hier niet voor kiest :)).

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    omdat de overheid van mening is dat het geven van borstvoeding gestimuleerd moet worden.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ja, dus inderdaad borstvoedingsmafia ;) Verbieden om kv in die dozen te doen, tsss, alsof iemand op basis van een gratis proefpakketje beslist of ze wel of niet borstvoeding gaat geven..... Lijkt me juist bij uitstek een handig product om er in te doen, mocht de bv dan niet lukken, dan heb je wat achter de hand. Latere fase-voeding kun je veel makkelijker zelf halen.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ach fv is zo te kopen hoor..ook geen ramp, in het zh is er ook altijd genoeg...dus wat dat bterft vind ik het onzin dat het per se zou moeten in die dozen..dat schaf je zelf maar aan...

boxkleed heb ik ook altijd maar 1 haha..widle wel altijd een 2e...maar nooit gemist eigenlijk..kinderstoel of wipper was eventueel tijdens het drogen..(doe het altijd als ie op bed ligt in de was en dan hang ik het meteen op...meestal volgende dag wel droog

9. Alita

Alita Niet meer actief

Nou mafia vindt ik ook wat overdreven het is niet verkeerd om wat meer aandacht te geven aan bv toch...

Maar het hoeft ook niet in zo´n doos...de keuze maak je toch zelf lijkt mij....

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Nee, meer aandacht is niet verkeerd, maar ik vind het nu wel erg overdreven. Geen korting, geen aanbiedingen, geen reclame, etc. Net alsof de moeders die fv geven dit altijd maar voor de lol en het gemak doen. Kan er soms best wel verdrietig van worden.

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier dan mijn ervaringen van de afgelopen 5 maanden voor wat betreft miskopen en aanraders;

Miskopen;
    * In het begin kleding in mt 50/56 van de Hema en H&M. Alles was Dennis te groot en te wijd, 't is namelijk een slank lang kereltje en het was net of moest er nog een kleine bij in, zo breed zijn die kleren!

* Als je borstvoeding geeft, veel extra flesjes om gekolfde melk in te kunnen vriezen of te koelen. Ik had omdat ze bij mijn kolf pasten best veel Medela flesjes gekocht, maar ik vries nu de melk eigenlijk altijd in in van die plastic containertjes van Avent. Veel gemakkelijker, ook omdat je ze met een speciale dop zo op de speen van een Aventflesje kunt schroeven en het dus een flesje wordt en je dus niet weer hoeft over te gieten.

* Boxspiraal die je alleen maar tussen de spijlen door kunt vastzetten, in ons geval 1 van Nijntje en nog een van Playgro geloof ik die we hebben gekregen. Dennis heeft er welgeteld één keer naar gekeken, gegrepen en dat was 't. Het irriteert 'm mateloos dat dat ding daar zo vast zit en het ligt erg onhandig zo aan de zijkant van de box. Hij heeft liever iets dat boven hem hangt en waar hij naar toe kan draaien vanuit het midden van de box.

* Diverse soorten spenen. Dennis is helemaal geen spenenkindje (gelukkig) maar voor 't slapen wil ie er wel eentje. In het begin waren ze bijna allemaal te groot (o.a. kleinste maat van Difrax en Hema), behalve die van Bibi.

Aanraders;

* Zoals ik al eerder zei, de 5-pack rompertjes van Zeeman als je een lang dun kindje hebt.

* Hydrofiele luiers; Ik gebruik ze nu als spuugdoek/1000-en-1-dingen doek, in het begin om af te drogen na 't badje.

* Flanellen luiers; Ik leg ze bijv. als extra ondergrond op 't waskussen als Dennis uit bad of douche komt. Doordat ze dikker zijn is niet meteen je waskussenhoes zeiknat. Ik heb trouwens altijd eentje op 't waskussen liggen, ook bij het verschonen zijn ze gemakkelijk.

* Badstof slabbetjes en dus geen katoenen, voor als je kindje enorm begint te kwijlen. Ze hebben nu eenmaal van die 'kwijl-fases' en natuurlijk als de tandjes doorkomen. De badstof nemen beter op en zijn dikker, de enkel katoenen hebben dan geen enkele zin, kun je alsnog een droog shirtje aandoen.

* Wegwerp-washandjes. Ideaal bij poepluiers i.p.v. alleen de billendoekjes! Ik doe het ergste dan eerst met zo'n washandje (je zit er zelf dan ook niet onder want je hand zit er in natuurlijk) en daarna de rest met billendoekjes.

Tot zover eerst, er is meer maar daar kom ik zo even niet zo snel op.

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Miskoop:

Teveel 2handskleding in maat 50
    Draagdoek(baby vond het helemaal niet fijn)
    Lodger wrapper(geen 1x gebruikt ivm mooi weer)

Aanrader:
    Heeeel veel hydrofiele luiers en dan het liefst vd Hema die zijn super!!
    Wipstoeltje met geluid en trilling(baby wordt er heerlijk rustig in)
    Luiervoorraadje(bijv als in aanbieding is) Heerlijk om eerste tijd geen luiers te hoeven kopen.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik had nu helemaal geen FV in de dozen, zelfs geen stap 2. Alleen 2 blikjes alcoholvrij bier;)

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    @ Marjanneke, grappig hoe dat verschilt, Mart is helemaal gek van zijn boxspiraal!

15. fafje

fafje Niet meer actief

boxspiraal is hier pas boeiend sinds hij zelfstandig kon zitten, dat wa smet 8 mnd...ik hang em niet tussen de spijlen door maar gewon in een hoekje, btj gespreid, zodat ie met die speeltjes eraan kan spelen of aan trekken enz...

16. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb heel weinig hydrofielen gebruikt, ik had er denk ik aan 5a6 genoeg gehad, ik was ook elke dag dus ik denk dat dat ook wel mee helpt :)

Hema kleertjes zijn hier top! En mijn meisje is maar een kleintje maar wel lekker dik buikje.
    Ik vind de rompertjes van de hema met dunne bandjes heerlijk met het warme weer, ze is nogal warmbloedig

17. Alita

Alita Niet meer actief

Idd Lola die zijn ook heel erg leuk die rompers!

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik was ook iedere dag, maar ik had een spugertje en gebruikte ze echt voor alles..soms was 1 amper vies pakte ik alweer ene nieuwe...

nu pas sinds 1 maand (zoon is nu 10 mnd) gebruik ik ze alleen nog maar voor het afdrogen na badje...zijn er nog 2 per dag
    Of om mn eigen handen te drogen tijdens het fruit geven en dat soort dingen...ohja of in driehoek gevouwen en als slabber

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

super tip

ik ga ze vanmiddag halen.

20. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    bijons bij de kruidvat waren de wegwerp-washandjes in de aanbieding, 3 pakjes voor 5 euro van het huismerk!

Deel Deze Pagina