grootste miskoop en grootste aanrader?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamavanshawn, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Inderdaad: pakjes met voetjes, ook een miskoop! Ik had er wel 10 geloof ik, en mijn zoontje heeft ze nooit aangehad...
    Ik heb een heel kleintje, een hele schattige, en die wil ik voor de zekerheid straks maar weer tevoorschijn halen. Het lekkerst vond ik t-shirtjes met lange mouwen en 'joggingbroekjes'.

Of mutsjes handig zijn, hangt ook erg af van het seizoen waarin je kindje wordt geboren. Mijn zoontje heeft de eerste 5 dagen in huis een mutsje op gehad, en daarna alleen nog buiten met wandelen.

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Shampoo gebruik ik hier nu net voor het eerst (zoontje is volgende week anderhalf, haha!)

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    :) Ik vond pakjes met voetjes juist superfijn. Dan had ik geen sokjes nodig die uit gingen en kwijt konden raken :).

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat je hiervan moet houden of niet. Ik vond die pakjes met sokjes eraan vast altijd erg schattig. Ik heb er dan ook een aantal in huis, zowel zelf gekocht als veel gekregen. Maar...Aiden heeft ze nauwelijks aan. Ik vind het ondingen en eigenlijk nu ook lelijk. Als ze precies passen, dan staan ze nog wel leuk. Maar vaak bungelt het voetengedeelte toch altijd een beetje. Ik heb die complete pakjes-met-voetjes nu allemaal al naar zolder gebracht. Trek ze toch niet meer aan bij Aiden.

Verder hadden wij een badje met twee van die zeeppompjes erin en zo'n thermostaatje. Nog maar 1x gebruikt dat badje (zonder de zeeppompjes zelfs). We kregen de Tummytub te leen van mijn zusje en dat vindt Aiden geweldig. Het badje staat al weken werkloos op de logeerkamer.

Aanrader bij droog huidje: Balneum badolie. Geweldig spul!

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Miskopen:

- Aankleedkussenhoezen.
    Mijn mannetje vind het erg lollig om te gaan plassen zodra zijn luier uitgaat (ik zweer het, hij kijkt er altijd heel vrolijk bij :)), dus die hoezen overleven de verschoningssessie eigenlijk nooit. Naast dat ik een kindje moet schoonmaken, waarschijnlijk kleertjes moet verschonen en de urine van de commode moet afvegen, moet ik dan ook nog eens de hoes van het kussen halen en in de was gooien! Niet handig. Ik leg er nu gewoon een hydrofiel luier op. Daar heb ik er toch 896 van en is zo weggetrokken en vervangen in geval van ongelukjes!

- Avent spenen
    Gaatje is te groot, zodat de melk langs zijn wangetjes gutst.

-Kleertjes met capuchon
    Ziet er soms leuk uit, maar is dus niet handig, zo'n bobbel in zijn nekje

Aanraders:

- Veeeeeel hydrofiel luiers
    't is hier al vaak gezegd, en ik heb het nu ook ervaren: die gebruik je overal voor en je kan er niet te veel van hebben!

- Extra hydrofiele washandjes
    Voor over z'n piemeltje tijdens het verschonen, om de ergste 'firepower' een beetje in te dammen ;)

- Luierzakjes van de Action
    Ideaal, geen vieze geurtjes en makkelijk als 1 pakketje in de container te dumpen. Ruiken lekker naar babypoeder.

- Kruidvat-luiers
    Ik vind ze eigenlijk fijner dan Pampers, die ruiken zo snel naar Urine en vind ik natter aanvoelen

- Bambino rompertjes en slabbetjes (Kruidvat)

- Die kleine, zachte spuugdoekjes van de prenatal (3 kleuren in een pakje, blauw, groen, wit). Deze doekjes zijn lekker dun en makkelijker onder een kinnetje te friemelen.

-Difrax flessen en spenen: kleiner gaatje, dus minder knoeien.

- Bijna alles van de Hema. Ik had heel veel spullen (bedtextiel, wisseldoeken, badcapes, enzv) bij de 'echte' babyzaken gekocht, en een goedkopere reserve-variant bij de Hema. De Hema-versie vind ik eigenlijk van bijna alle producten veel fijner....

6. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik zwoor altijd bij de Avent-flessen... De oudste 2 konden er prima uit drinken en heb een hele tijd gedeeltelijk borstvoeding en flesvoeding kunnen geven.... Maar de jongste wilde maar niet aan de speen van de Avent-fles drinken... (nog steeds niet)...
    Toevallig zat er in een van de babydozen een Nûby (natural touch) fles en daar wilde hij wel direct uit drinken....

Heb toen (via spaarzegeltjes) een heel aantal van die flesjes kunnen halen en vindt ze echt super! (De gewone nûby ben ik minder fan van...) enige nadeel is dat je geen "goedkopere" spenen erop kunt zetten maar echt de merkspeen moet kopen maar ben er nog steeds er tevreden over...

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Miskopen:
    Minimonkey draagzak, onding!
    Huggies luiers
    Kruidvat rompertjes

Aanraders!:
    Snoozebaby wikkeldeken
    Snoozebaby verschoningsmatje
    Overslag rompertjes h&m
    Veel hydrofiele luiers
    Hydrofiele spuugdoekjes
    Difrax combi fopspenen
    Thermobadje met pompjes

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    miskopen:
    - alle zwitsal producten (hoewel ik de haarlotion die ik heb gekregen nog wel een beetje gebruik voor het lekkere luchtje)

aanraders:
    - bambino sokjes, ideaal
    - hydrofiel luiers (en niet te weinig)

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Oh, nog een aanrader: de commode Sniglar van Ikea. Kost maar 25 euro, wij hebben er 1 in de huiskamer en op onze slaapkamer gezet (babykamer ligt op andere vedieping), zodat we overal kunnen verschonen. Ideaal!

10. Lizzy1984

Lizzy1984 Lid

10 okt 2010
    90
    0
    0
    #1890 Lizzy1984, 18 sep 2011
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
    Miskopen:
    -badje (hij vind het niet leuk)
    - rompertjes zeeman (stof vind ik te stug)
    - schoentjes (gekocht toen ik net zwanger was, kwam er later achter dat het helemaal niet goed voor de ontwikkeling van de spiertjes is als ze nog zo klein zijn)
    - parasol voor de kinderwagen (moet dat ding steeds een andere kant op buigen en was nog duur ook!)
    - pakjes met voetjes
    - spijkerbroek en hele stugge broekjes (heeft hij 1x aangehad maar leek me niet echt comfortabel)

Aanraders:
    - puckababy
    - rompertjes van de hema
    - Tummy Tub ( vind ie heerlijk)
    - Voor vele een miskoop,maar voor mij is de flessenwarmer een aanrader.
    - videocamera zoveel leuker dan alleen foto's!
    -Zarqa
    - overslagrompertjes, misschien wat meer werk maar hoeft teminste niet over zijn hoofdje.
    - hydrofielluiers
    - schommelwieg

11. Alita

Alita Niet meer actief

idd wij hebben eentje op de badkamer beneden...erg handig!

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1892 Reina5, 18 sep 2011
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
    Ha, hier heb ik zelf veel in gekeken toen ik m'n kleine verwachtte, nu kan ik hem zelf ook invullen:

Aanraders:
    -Hydrofiele luiers van de hema de witte
    -Spuugdoekjes van de Wibra (goed en goedkoop)
    -Draagdoek (rekbaar alleen voor het eerste begin), ideaal bij de huiluurtjes
    -Gewoon badje (doe je lang mee als je zelf geen bad hebt)
    -Hydrofiele washandjes (gebruik ik nu nog wel (baby 10 maanden) na het eten of na het poepen ;))
    -Dr Brown fles (zonder krampjes, heerlijk!)
    -Badcapes (ik leg ze ook op het aankleedkussen, je haalt ze er zo weer af als ze vuil zijn)
    -Stretch rompers van de hema doe je veel langer mee omdat ze meerekken (naturally hema) en ze sluiten lekker om het lijfje

Afraders:
    - Flessenwarmer (hadden we gekregen ;), maar niet gebruikt)
    - Een winterjasje (een wikkeldoek en een voetenzak past beter om zo'n kleintje)
    - Avent fles (kreeg ie enorme darmkrampjes van :()
    - Aankleedkussenhoes (niet gekocht, ik leg er badcapes omheen, eerst na het badderen en dan gaan ze op het kussen tot ze vuil zijn :))
    -zoogcompressen met plastic erin lekken niet door maar ademen niet. Ik kreeg er spruw van :( bij borstvoeding. En, dat wil je niet :x. Kruidvat en Etos hebben dat erin zitten. Je moet Hema huismerk hebben en dan gewoon wat vaker verschonen. Trouwens, zoogcompressen vond ik zowiezo ondingen ook al heb je ze wel nodig.

13. Minder ideaal is dat je 'm tot 12 maanden kunt gebruiken volgens de website van Ikea.

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hoezo? Ik heb hem ook op de badkamer en gebruik 'm nog steeds

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Hij kan idd maar tot zoveel kilo, maar vooralsnog vind ik het heel handig.

Nog een paar aanraders trouwens:

- een voedingskussen: ideaal, ik gebruik m overal voor, ondersteuning van je rug of arm tijdens t voeden, voor de baby om in te slapen, tijdens de zwangerschap om zelf lekkerder te liggen, enzv.

- bondolino draagzak: de kleine vind het heerlijk in de zak, lekker geborgen tegen je aan

- Lodger fleece wrapper: erg fijn in de wandelwagen, ipv een jasje is dekentje. Geen gepiep met mouwtjes en hij kan zichzelf niet bloot trappelen.

- maxi cosi mura kinderwagen: lekker soepel, wendbaar en stabiel, fijne grote bak ook.

- family fix: geen gepruts met gordels, maar gewoon je maxi cosi erin klikken en klaar!

16. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Miskoop ;
    alle zwitsal producten. Wat een waterige troep
    Hema spijkerbroek; sorry, maar dat vind ik echt een heel lelijk model.
    Avent flessen. Niets voor mijn jongen
    flessenwarmer. Bijna niet gebruikt
    pompje voor neus
    wikkeldekens. Mijn kind is daar echt veel te uitbundig voor. Blijft echt niet met zijn handjes rustig in dat wikkel ding.

Aanrader;
    producten van dermocare .. Heerlijk.
    Pakjes met voetjes. Heerlijk om lekker in de box mee te spelen
    Difrax flessen + 3 standen speentjes
    Zo'n warmhoudzakje van difrax
    verdeelbakjes van difrax / hema
    hydrofielluiers. Ik gebruik ze echt overal voor :)
    Spuugdoekjes.. van Zeeman/ Wibra
    Rompertjes en pyamas van de kruidvat ( Bambino )
    Bakjes van avent
    serie van P auline Oud

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wou ook zeggen; tot mijn dochter bijvoeding kreeg gebruikte ik ook alleen washandjes voor de billen. Gebruikte toch ook wasbare luiers dus die washandjes draaide ik gewoon mee in de was.

Qua billendoekjes vind ik ze allemaal stinken eigenlijk, zowel NehNeh als Lidl maar in de luiertas gebruik ik gewoon een half leeg pak van boven, daar ga ik geen speciale onderweg doekjes voor kopen.

18. Laupa

Laupa Actief lid

28 mei 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Onze kleine is nog niet geboren, maar helaas hebben we onze eerste miskoop gedaan.... :(
    Een babykamer bij Babypark.....
    Vorige week geleverd en na heel wat uren sleutelen en in elkaar zetten staat alles nu eindelijk, maar de eerste dingen beginnen al uit elkaar te vallen:$

Ik hoop dat het hierbij blijft, want het heeft veel geld gekost.

19. Alita

Alita Niet meer actief

nou laupa babypark bellen dan!

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    @ Laupa ik zal ze gewoon even bellen wij hebben het kamertje inelkaar laten zetten dus hier geen problemen gehad met dingen die uitelkaar vallen...wel een probleem met de kinderwagen gehad en na 1 dag was het ontbrekende deel gewoon bezorgt dussss Bellen ;)

Deel Deze Pagina