@Wonderbaby Met afdrogen wrijf je toch ook niet met hydrofielen? Het deppen hebben ze echt geen last van de structuur van een hydrofiel hoor En een beetje (neutral) wasverzachter doet wonderen!
miskopen - quinny zapp. wat een onding vond ik dat zeg (vooral roltrappen enz. vond het instabiel) - te veel babyproducten - slabbetjes met touwtje aanraders - flessenwarmer bij bv (dan mag magnetron niet) - hydrofiele luiers, lekker veel - spuugdoekjes met koordje (ikea geloof ik) die gebruikte ik ook voor aan de speen te doen zodat die minder snel kwijt was en gaf rust toen aan zoontje. - flessenborstel - magnetron steralisator - witte kool de 1e week (op borsten leggen bij stuwing) - maizena (gebruiken als poeder bij kapotte billen werkt super) - bugaboo bee (fijne wagen) - fietskar - moederstuur (meer ruimte tussen zadel en voorzitje)
Aanraders : -Met stip op nr1: De knuffelspeen!! -Infacol! -Dr Brown flessen -Kruidvat luiers en luierdoekjes -Aerosleep zijlig kussen. Veel veiliger dan de rugligging ivm spugen en weinig tot geen kans op een plat achterhoofdje. -Badzitje, vanaf het begin te gebruiken. -Kleine magnetron sterrilisator voor spenen etc. -Mutsy spider buggy, ideaal en hij rijd heeeerlijk! Klein in te klappen etc. Afraders : -Lodger shelter. Wat een onding! -Advent flessen, veelste brede speen voor zo'n klein mondje. -X-adventure researcher kinderwagen. Gammele wagen die gigantisch lomp inklapt en een hele irritante en lompe buggyinzet.
nog een aanrader: slabbetjes van de ikea. 5 stuks voor 2.99! Ze hebben klittenband, ideaal bij voeden (BV), zijn net een soort spuugdoekjes, spugen ze de slab onder ipv de truitjes. Ik doe tijdens het voeden en even daarna de slab om en evenlater natuurlijk weer af. Anders hebben ze de hele dag een slab om. Maar ik hoef een stuk minder vaak een schoon truitje aan te doen. Heb 2 pakken, dus 10 stuks. Heel handig want op 'spuugdagen' gebruik je er zo een paar. En ze passen ook goed bij een 'jonge' baby. Ze sluiten mooi aan. Geen gedoe met touwtjes
Die hydrofielluiers zijn van elk merk anders. Ik heb echt hele zachte en hele harde. Geen idee meer van welk merk die zachte zijn, ik vermoed prenatal, maar die ik van de Hema heb, met een motiefje, die blijven stug. Niet fijn. Ik gebruik ze nooit. Ik gebruik die flanellen hydrofiels trouwens ook op het aankleedkussen, gewoon over het (badstoffen) hoesje heen. Als er dan een klein ongelukje is, kan ik die flanellen er zo vanaf gooien en een schone erop leggen. Ik heb veel meer van die flanellen dingen dan hoezen voor het verschoonkussen, daarbij is het ook nog eens lekker zacht. En die slabbetjes van de Ikea zijn idd top, bij kv, bv en gewoon eten!!
ik heb effen witte van hema, en die zijn prima hoor, niets stug of hard. ik heb ook met motiefje van name it, die voelen al minder soepel aan. en ik heb grote, met een motiefje van JJ cole collections, en die zijn ook fijn en zacht, net als de hema's.
ja die van hema ( die goekdope in zo'n pakket voor 7 euro ofzo) die blijven hei rhet langst zacht... jollein wordt naderhand ook erg stug... ondanks de stapel die ik heb liggen van mn zoontje, ga ik toch weer lekker nieuwe kopen voor d evolgende baby...
Aanrader Mammae voedingsbh Aankomende week komt er een leuke actie online redromance bh + compressen en je krijgt er een gratis slip bij
aanrader: Ikea kinderstoel van 12,- Ideale stoel. Behalve dat je steeds struikeld over de poten die uitsteken Heb ook een Tripp trapp maar daar zit geen tafeltje aan. Dus wanneer je je baby ergens anders wilt aanschuiven (bijv in de woonkamer of in de tuin) is deze stoel superhandig..en je neemt hem ook makkelijk mee op vakantie. Afrader: Flessenwarmer als je geen borstvoeding geeft Badthermometer
Hij is wel niet veilig! Hier blijven de riempjes niet strak zitten....ze trekt ze zo los en kan zo gaan staan in de stoel!
Hoezo niet veilig? Voor 12 euro echt een super stoel en ja, tis echt wel andere kwaliteit als triptrap, maar dat lijkt me net meer dan logisch. Mijn aanraders; - de deryan travel cot - tafelhangstoeltje Beide in de kofferbak en dus altijd een bedje en een superhandig stoeltje bij de hand.
Erg handig topic dit, maar ook weer niet Als ik alles moet geloven kan alles wat ik heb gekocht wel onder de aanraders, maar ook onder de afraders Denk dat het gewoon ook heel persoonlijk is wat wel en niet goed werkt, maar blijft handig dit topic!
Haha ja aanraders en afraders zijn erg persoonlijk he? Zo zijn beide schoonzussen van me verzot op hun wipstoeltje, gebruiken ze heel de dag, ik heb hem een paar keer gebruikt, zo van "dat ding staat er nou eenmaal" maar snap er het nut niet van. De ikeastoel is hier ook favoriet! Heb mn duurdere stoel bij (o)pa en (o)ma gezet, de ikea "Giraffe" is veel fijner, behalve idd de giraffepoten...
TJA IK vind fijne stoel, maar ik gebruik het alleen nog voor in de tuin! Want ik ben met kind en al over een poot gestruikeld. wipstoel, ook nooit gebruikt!
ik vind de Ikeastoel wel goed voor erbij...of idd voor bij oma&opa enz...maar zou mn zoontje nooit alleen durven laten in die stoel.. daarintegen in jhet wel meer ";gedoe" bij mn tiamostoel...met het 5puntgordel...maar wel stukken veiliger/steviger....zeker als je ff de kamer uit moet... bij die ikea heb ik het idee als ie iets te hard gaat wiebelen dat ie dan omvalt..
uhm heb je niet gelezen wat ik schreef dan? Ik vindt deze stoel niet veilig idd.....kinderen moeten niet kunnen gaan staan in een stoel toch?
Jazeker moet je altijd opletten...maar soms moet je wel eens even snel wat drinken pakken en die riempjes gaan dus los zeg maar...je trekt ze aan zodat het stevig zit maar beweeg je een beetje gaan ze gewoon weer los en zo vondt ik min dochter die bijna uit de stoel viel.. Daarbij geef ik natuurlijk aleen maar mijn ervaring hoe ik het zie!