Hoi, Over 3 mnd ga ik weer werken, 3,5dg en ik wil volledig bv blijven geven. Ik ben al bezig met een voorrraad om weg te kunnen, maar ik kolf nu ong 50 ml per keer. Hoeveel voorraad kan ik het beste alvast maken voor als ze die dagen bij de oppas is? En wanneer is het vroeg genoeg om te beginnen hiermee zodat het lukt? Dank!
Hoi, ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je per dag in ieder geval 3 x 150 ml bv mee moet geven, maar dat is thuis ook een beetje uitproberen hoor! Aangeraden wordt meestal om vanaf 6 weken pas het flesje te gaan proberen om speen/tepel verwarring te voorkomen. Wij hebben echter vanaf dag 3 al iedere avond een flesje bv gegeven, zodat mijn man ons kereltje ook kon voeden en dit ging hartstikke goed. Geen last gehad van speen/tepel verwarring. Om een voorraadje op te bouwen kolfde ik altijd na de ochtendvoeding, omdat je borsten dan het volste zijn en voor het slapen gaan kolfde ik mijn borsten ook nog even goed leeg. Succes en geniet van je kindje en de bv!
Ik weet niet hoe oud je kindje nu is? Wat ik deed (vanaf een week of vier) was elke ochtend nakolven en dit dan in de koelkast laten afkoelen en daarna samenvoegen. Na een aantal dagen had ik dan een complete voeding bij elkaar, die gaf ik of mijn man uit de fles en de complete afgekolfde voeding ging de vriezer in. Zo kan je best wat opbouwen. Hoeveel voorraad je nodig hebt hangt van veel dingen af. Zo had ik toen hij negen weken was een bruiloft waardoor ik bijna 24 uur weg was. Ook ben ik toen hij ruim vier maanden was 3,5 dag voor mijn werk naar het buitenland geweest.. Dan heb je best wel een voorraadje nodig..
Wij rond 6 wk begonnen met flesje, gaat prima. Nu af en toe doen om gewenning erin te houden. MAar 3 x 150 ml klinkt heel aardig .Deed je dan dit als 1 portie of meerdere van 50 ml? Dat heb ik ook gelezen. Overigens is mijn meisje vrij gulzig dus ben geneigd wat grotere porties in te vriezen. Dank voor je reactie in elk geval. Genieten doen we zeker, vooral ook van bv, steeds meer!
Ik heb nu een paar keer ook tussen de voedingen gekolfd... is dat heel erg? In de ochtend kolf ik soms 50 ml, soms slechts 20 ml... dan moet ik het wel ruim plannen als ik het niet invries...
Als je een grote drinker hebt kun je natuurlijk ook grotere flesjes meegeven. Veel meiden geven meerdere kleine porties mee, omdat je het natuurlijk niet meer kunt gebruiken als het opgewarmd is en je meisje wil niet meer. Is natuurlijk best zonde om weg te gooien, zeker als je kolfopbrengst niet heel hoog is. Ik gaf zelf wel altijd grotere voedingen mee van 150 cc en de ene keer dronk hij het op, maar regelmatig dronk hij bijv ook maar 80 cc. Ik had daar zelf niet zoveel moeite mee omdat ik overproductie had in het begin en mijn vriezer dus overvol was Je kan het proberen in gelijk grotere porties en merk je dat er steeds iets weggegooid moet worden, kun je het altijd minderen. Wat misschien wel handig is, is als er een reservevoeding bij de oppas in de vriezer ligt. Er kan natuurlijk altijd een ongelukje gebeuren met een voeding en dan is het wel fijn als er nog een reservevoeding is! Het is trouwens niet erg om tussen 2 voedingen door te kolven, tenzij je merkt dat je meisje bij de volgende voedingen niet genoeg heeft. Mocht je ervoor kiezen om daarmee door te gaan dan adviseer ik je ongeveer een uur na het voeden te kolven, dan is je productie het hoogste
Oh, mijn kindje is nu 2 maanden. Het kolven tussen de voeding door leek geen problemen op te leveren maar dank voor de tip van een uur (ik dacht dat ik 1,5 u moest wachten). Als ik hierdoor overproductie krijg (overigens nu niet erg, dan kan ik mooi een voorraad opbouwen), kan ik dat ook weer verminderen? Ik denk dat ik zowel kleine als grote porties invries, volgens mijn drinkt mijn dochter wisselend (zoals wij allemaal ). Dank voor jullie reacties iig tot zover.