Is alles nog wel goed?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik heb maandag een zeer vage uitwendige echo gehad met 8.5 weken.
    Het zou allemaal goed zijn al leek het me meer natte vingerwerk. Dat meten leek me meer een gok. Het was maar een vlekje.
    Het hartje klopte maar uit ervaring weet ik dat dat ook zo over kan zijn.
    (Miskraam vorig jaar)
    Ik voel me nu twee dagen een stuk minder misselijk, ben niet meer zo moe en voor mijn gevoel staat het stil of zo.
    Ik heb zo weinig vertrouwen.:( en kan slechts weer om een echo vragen...
    Ik ben er de hele dag aan het denken.
    Ik hoop dat ik me snel weer misselijk voel, dan gebeurd er tenminste wat...
    Is dit herkenbaar???

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    O Dot... Ik snap je helemaal... Ik had eergister nacht gedroomd dat ons blobje was gestopt met groeien. Ik ben nu zo bezig met of ik wel of geen symptomen heb dat ik mezelf gek maak :( Als je je echt zorgen maakt zou ik een afspraak maken, als je nog een afspraak hebt staan en kan wachten zou ik nog even wachten... Als het misgaat kan je er helaas toch niets meer aan doen...

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Precies, ik heb al twee keer over bloedverlies gedroomd.
    Ik ben soms zo bang dat het uitkomt.
    Bedankt voor je reactie, dat maakt het wat makkelijker allemaal.
    De volgende echo is pas weer over 2 1/2 week.
    Ik wacht maar af.

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ik over 2 weken precies... Het is allemaal heel eng maar we blijven gewoon ons best doen om vol te houden... Ik heb wel al bedacht als mijn klachten echt weg zouden gaan dan ga ik wel vragen om een echo... Maar als ik om elke vage droom etc voor een echo zou gaan dan ben ik binnen de kortste keren arm ;)

Sterkte... En voorlopig gewoon volhouden!

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Wat rot meid :( Enige wat je kan doen is gewoon proberen vertrouwen te hebben, maar dat is heel lastig :(
    Waarom heb je eigenlijk geen inwendige echo gehad? Ik heb trouwens met 7 weken een echo gehad en met 9.4 gewoon nog een keertje, omdat ik even wat beeld nodig had. Gewoon om vragen bij je vk :)
    Sterkte meid! Nog even volhouden!

6. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Schijnbaar zag de echoscopiste genoeg uitwendig:
    Het hartje klopte.
    Ik kon er niks van maken, dat speelt nu ook mee.
    Het beeld dat ik zag gaf geen voldoening.
    Heb je een inwendige en zie je alles heel gedetailleerd zul je denk ik meer vertrouwen hebben....

7. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    gewoon volgende keer een inwendige vragen hoor. Hier doen ze tot 12 weken standaard inwendig omdat ze zo veel beter dingen kunnen zien en ook al evt zien of er iets mis is.
    Vind t niet gek dat met 8 weken t een vlek leek als t uitwendig was :(

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik snap heel goed dat je je rot voelt over zo'n echo, maar het afnemen van klachten zegt helemaal niks he. Er zijn meiden die zich een slag in de rondte spugen en toch een miskraam krijgen en andersom. Zelf had ik ook een afname in klachten van week 9-11 ongeveer en toen waren er heel veel meiden hier op het forum die dat hadden. Blijkbaar komt dat vaker voor!
    Dikke knuffel en succes! Ik duim mee!

9. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Inderdaad volgende keer gewoon om een inwendige vragen, je ligt daar voor jou niet voor die vrouw! Heb je je vk al gebeld? Misschien kan je volgende week nog een keertje?

10. HLin

HLin Lid

Dec 27, 2013
    51
    0
    0
    Hoi Dot,

Die angst is zó herkenbaar! Ik heb nog geen echo gehad, maar over 1,5 week pas. Ook hier minder misselijk maar wel gevoelige borsten en eind van de dag een opgezette buik. En moe...

Nog 11 nachten dan krijg ik zekerheid.

Maar weet dat je zeker niet alleen staat in deze angst! Ik hoop dat je toch de positieve kant van de echo de overhand kan laten hebben. Heel veel succes met wachten.

Lieve groetjes Lin

11. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hey dames!!

Hier even een reactie omdat ik dat onzekere gevoel heel goed ken.

Ook ik droomde over bloedverlies, negatieve testen en voelde me heel wisselend, mijn misselijkheid was op een dat compleet weg en ook mijn borsten deden minder pijn.

Dus ik maar porren in mijn boobs (gevolg ze deden zeer van het prikken)heel de dag bezig met gvd ik ben niet meer misselijk.

Tot ik 6 a 7 weken was nou toen heb ik het wel geweten hoor hihi

Het hoeft allemaal niks te zeggen. Probeer te genieten van jullie zwangerschap al snap ik heel goed dat er onzekere momenten zijn.

12. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Dankjewel allemaal voor de reacties!
    Ik wacht maar af.
    Het zit goed of fout, daar verander ik toch niks aan.
    De ervaring van een eerdere miskraam hakt er nog meer in dan ik dacht.
    Het vertrouwen is dan weg.

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je je zo voelt! Angst is wel herkenbaar, zeker na een miskraam. Ik droom nog steeds dat ik veel bloed verliea of de baby...
    Je kunt er geen invloed op uitoefenen hoe het gaat, bespreek je gevoelens met je vk. En een uitwendige echo ziet er op jouw termijn ook vaag uit. Maar een kloppend hartje dat is geweldig! En daardoor is de kans veel kleiner dat het mis gaat.
    Ik heb in het begin ook wisselende symptomen gehad, is heel normaal volgens mij. Er zit toch echt nog steeds een schoppende baby in mn buik:)
    Hopelijk kun je je angst los laten en genieten van je zwangerschap.
    Ik vond het allemaal een stuk minder onzeker voelen toen ik de baby voelde bewegen. Hopelijk is dat voor jou ook zo.

Share This Page