Hallo, Ik weet het: het gaat niet over en wordt waarschijnlijk alleen maar erger... Maar wie weet zijn er nog wat goede tips ter verlichting van bekkenklachten? Ik zit op het punt om te gaan minderen met werken omdat ik echt pijn krijg na 4 dagen 8 uur per dag veel zitten... Ik ben wel bij fysio geweest, maar tjsa de tips daar zijn een beetje met je benen wijd plat liggen en houdingsadviezen. Natuurlijk prima, maar heeft iemand ook nog andere dagelijks toepasbare tips? Ik hoorde iemand iets zeggen over een ring om op te zitten? Ook heb ik een bekkenband geleend en voor staan en veel lopen is dat wel prettig, maar ik kan er niet goed mee zitten, dan drukt ie mijn buik plat..
Ja, buikademhaling toepassen. Helpt mij in ieder geval. En veel van houding wisselen. Succes, bij mij is het gelukkig niet erger geworden, hoewel het verschilt potter dag.
Helaas ook ervaring mee,kan niet soms al niet meer van de pijn en ben nog een 25weken,dat belooft dus wat Ik heb een zwemband niet helemaal vol opgeblazen en zit er soms op en helpt een beetje,tip van me therapeut. Soms ga ik in bad ik doe zwemmen en probeer toch in beweging te blijven ondanks de pijn. Succes meis!
Stevige kussen tussen je benen in houden, handdoek opwarmen in magnetron en op je bekken houden en absoluut niet over belasten! Hier vouwde ik het voedingskussen dubbel om op te zitten dat hielp bij mij ook wel maar nu hoe verder ik kom hoe meer de pijn weer toe neemt naar even weg geweest te zijn (of nou ja het was evenw at minder)...
Hier hielp de bekkenband wel enigszinds, maar hij is inderdaad behoorlijk vervelend met zitten. Ik had al vrij vroeg last van mijn bekken (ben ook hypermobiel dus op zich niet zo raar) en het werd steeds erger. Ik werd 's nachts regelmatig huilend wakker van de pijn. Een uurtje plat liggen 's middags hielp hier vrij goed. En de fysio heeft uiteindelijk tape aangebracht aan beide kanten ter ondersteuning. Daar ben ik echt blij mee, ik heb het gevoel dat dat het enige is wat ook echt helpt bij mij.
Osteopaat helpt hier tot nu toe beter dan de bekkenfysio! Ook zwangerschapsmassage doet me goed, en rustig baantjes zwemmen o wat ben je dan ineens heerlijk licht
Ik heb ook een zittend beroep en last van mijn bekken. Ik moet wel zeggen dat het bij mij in elk geval vanaf week 25 niet erger geworden is, maar stabiel blijft. Dus er is hoop Wat bij mij helpt: - nooit langer dan een uur stilzitten, daarna altijd weer overeind komen en een stukje alles loslopen. - slapen onder een dik dekbed en met een dikke joggingbroek (lekker warm) - helemaal nooit meer met je benen over elkaar gaan zitten achter je buro (was een erg vastgeroeste gewoonte bij mij) en echt netjes steeds de oefeningen van de fysio doen thuis.
Luisteren naar je lijf!! Regelmatig in beweging zijn, dus steeds afwisselen! Als ik veel pijn heb, ga ik even naar bed. De bank is heerlijk maar je lijf rust niet echt uit. Oefeningen doe ik niet meer want daarvoor heb ik te erge BI en geeft het meer pijn als gemak. Dus daar kan ik je niet bij helpen. De bekkenband is ook niet om te zitten, tenminste dat werd mij verteld. Maar voor bewegen etc. Helaas past mijn band niet meer door mijn buik (toeter)
idd niet met de benen over elkaar zitten, kussen tussen je benen met slapen, op de bank in kleermakerszit zitten, veel rekken en strekken en warm houden. een bekenband is fijn, maar is volgens mij ook niet goed om heel vaak te dragen, maar dat weet ik niet zeker hoor! Ik had er heel erg last van bij mn eerste, maar mijn vk bleef volhouden dat het bandenpijn was, tot ik toen ik na 4 maanden na bevalling nog dagelijks pijn had en amper uit bed kon, maar eens naar de huisarts ben gestapt. Toen was het met oefeningen en massage binnen een maand minder en na 2-3 maanden over. Ik had toen ook oedeningen op zoń bal en daar ga ik nu ook wel eens op zitten, want heb nu ook al weer last. Rustig op zitten en een beetje rondjes draaien met je heupen op die bal. werkt op dit moment voor mij heel goed. En stevige, platte schoenen. Zegt een hakkenfreak, dus het doet me pijn in mijn hart, maar het helpt wel! en af en toe gaan zwemmen is ook heerlijk, zoals gezegd werd. dan ben je ineens lekker licht en heb je minder pijn!
Ik doe zelf iedere dag 20 min oefeningen vanaf het moment dat ik zwanger ben: -vlinderen (ruglig, bekken openen, voetzolen tegen elkaar) - knieën optrekken naar de borst, rondjes draaien -bekken ongeveer 25x kantelen en nog veel meer. Heb gelukkig nooit klachten gehad. Ik merk wel dat tijdens vakantie, als ik geen oefeningen doe, er meer klachten zijn. Ook nu in mijn verlof heb ik niet altijd zin in oefeningen, maar ik voel het meteen wanneer ik 2 dagen helemaal niks doe! verder gewoon in beweging blijven en op tijd je rust pakken