Aanvullende verzekering stopzetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Milaaaaa, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Hai!

Ik ben de financien van mijn oma aan het regelen en schrok heel erg van haar zorg kosten.

Ze betaald 290 euro voor 2 personen per maand.

Elke maand is het de eindjes aan elkaar knopen bij haar.

Nu zat ik de aanvullende verzekering eens door te nemen maar van niks gaat ze ooit gebruik maken, of maakt ze gebruik van.

Voor deze verzekering betaald ze 45 euro pp extra per maand.

Deze wil ik dus stop zetten. Kan dit halverwege het jaar? Het zou haar zoveel schelen nu. Want ze betaald zich ook al suf aan eigen risico.

2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Over het algemeen niet. Maar ik zou eens bellen, wie weet zijn ze coulant.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Volgens mij niet. Al zijn er wel verzekeringen waarbij je bepaalde modules uit en aan kunt zetten het hele jaar door. FBTO geloof ik.. geen idee of andere het ook hebben.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Aanvullende pakketten kan je volgens mij wel tussendoor opzeggen. Maar de basisverzekering niet.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nee doorgaans niet, verzekeraars kunnen er zelf voor kiezen dit aan en uit te kunnen zetten (fbto) maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis. Succes met bellen!

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In principe niet, vaak is het wel zo dat je halverwege het jaar je verzekering omhoog kunt schroeven maar niet naar beneden.
    Of ze moet een verzekering hebben zoals FBTO, deze heeft modules die je gedurende het jaar aan en uit kunt zetten.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De antwoorden zijn al gegeven maar weet je het heel zeker dat dat verstandig is. In die pakketten zit vaak tandzorg, extra fysio een bril enz enz.
    Pas op dat stel dat ze wel wat nodig heeft dit niet onnodige hoge kosten geeft. Zorg is heel erg duur en oudere mensen doen er toch wat vaker beroep op.

Ik zou toch proberen voor haar en je opa? Te kijken naar andere opties.
    Gemeentes hebben vaak collectieve pakketten waarbij de aanvullende verzekering of het eigen risico wordt betaald. Wie weet kunnen ze daar eind vh jaar naar overstappen.

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.356
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat hun niet meer naar het buitenland gaan? Die zorg valt er als t goed is ook onder.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wonen ze nog zelfstandig of in een verzorgingstehuis?

10. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik zou dat geld wat ze bespaart dan wel grotendeels opzij zetten, een oudere valt sneller en dan vaak ook nog net verkeerd, geneest minder snel... zonder aanvullend en met langdurige fysio voor herstel betaal je de eerste 20 behandelingen zelf, dat kost per behandeling zo'n €30-35 gemiddeld en als je al die 20 behandelingen nodig bent, ben je behoorlijk wat geld kwijt.

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik zou het toch nog even goed overwegen. Mochten ze bijv fysiotherapie nodig hebben na een operatie oid, dan moeten ze zonder aanvullende verzekering de eerste 20x zelf betalen voor ze überhaupt aanspraak kunnen maken op fysio uit de basisverzekering. En voor veel aandoeningen wordt het zelfs helemaal niet vergoed uit de AV.
    Tussentijds opzeggen kan bijna nooit. Alleen per 1 januari.

12. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    FBTO is gestopt met het tussentijds UITzetten van modules. Aanzetten kan wel gedurende het jaar, maar dan blijf je gedurende de rest van het jaar voor de module betalen.

Deel Deze Pagina