Ik vind de luieremmer met cassete juist fijn Scheelt een stuk in luchtjes wat vooral later als je kindje meer vast voedsel gaat eten errug fijn is! Kan het hier ook niet meteen in een kliko buiten goooien want die hebben we hier niet. Wat ik nooit gebruikt heb is truitjes met capuchons en toen ie nog heel klein was de rompers met lange mouwen. Later vond ik die soms wel fijn, maar toen was Thijmen groter Bad op standaard vind ik juist wel fijn en een tummytub vind ik onhandig Bovendien, als je dat fijn vind om zo te doen kun je ook een emmer gebruiken, volgens mij kun je ze toch maar kort zo badderen. Het badje gebruik ik soms nu nog wel eens. Samen douchen en Thijmen zit dan in het badje te spelen. Navelbandjes hier ook niet gebruikt trouwens. Wat ik ook nooit gebruikt heb is zo'n muziekmobiel boven zijn hoofd. Vond ik zo onrustig voor hem. Had wel een muziekdoosje, maar dat was verder weg van zijn bed. nou ja, dat was het wel zo'n beetje
zo'n mobiel is toch ook voor aan de box? niet voor aan het bedje. Zelf vind ik zo'n speciale waskom maar raar.. en ook alles wat duurder is omdat het in een baby-zaak verkocht word vind ik 'onzin'. (kwa meubels, en andere uitzetdingen waar je bij bijv. Ikea 10% van de prijs betaald!)
Haha, was hier juist een van de beste aankopen ooit!! Tijdens zwangerschap sliep ik ermee (op m'n zij, tussen m'n knieeën) en voor de bv heb ik'm ook 6 maanden gebruikt. Blijkt dus toch allemaal erg persoonlijk . Rompers met lange mouwen vind ik onhandig maar wel noodzakelijk met dit weer... Washandjes gebruik ik alleen om Robine even te wassen voor ze in het badje gaat. Mobiel gebruiken wij ook alleen boven de box en niet boven het bedje. In bed slaapt ze, verder niet! Navelbandjes, noooooooit gebruikt! Iemand interesse? Heb er nog 10 liggen Lodger, doet pijn aan m'n nek/rug, kind kiepert er bijna uit. Zonde van m'n geld geweest!! Luieremmer, is hier wel heel succesvol! TummyTub, was maar kort te gebruiken en ik vind dat ze in haar 'normale' badje veel meer ruimte heeft! Liefs Laar
navelbandjes idd grootste onzin, en die onderleggers heb ik ook amper in bed gebruikt, ene waar het bed snachts wel nat werd was als ze gespuugd had niet met plassen, maar goed daar werkt een hydrofiele luier super bij. oja en koop van alles een paar, tegen mij werd gezecht hydrofiele luiers kan je niet genoeg van hebben, nou gebruik ze amper, in het begin nog wel als handdoek om af te drogen, maar waste toch een paar keer in de week dus aan 10 had ik er zat (heb er bijna 30) wat ik ideaal vond waren de rompertjes die je dichtknoopt (hema had ze)
Wij hebben wel een luieremmer (diaper champ) en vinden het erg handig, hij stinkt niet ofzo(poepluiers doen we wel in een zakje).. We gebruiken zakken van de gemeente zodat we de luiers apart in kunnen leveren op de milieustraat, scheelt een hoop in de afvalkosten.. Washandjes gebruik ik ook dagelijks om haar even op te frissen, in bad gaat ze om de dag of soms twee dagen.. Onzin tja al die verzorgingsartikelen zoals bodylotion, gezichtjescreme, badschuim, talkpoeder en sudocreme.. Zijn hier nog nooit gebruikt..
Geparfumeerde cremetjes. Ruikt lekker, maar meteen mee gestopt toen baby rode uitslag kreeg. Badthermometer: mijn elleboog was prima in staat om de temperatuur van het badwater te bepalen. Leuke onzin: - schoentjes voor pasgeborene (mijn baby's hadden beide zulke grote voeten dat ze nooit gepast hebben en bovendien erg oncomfortabel voor de kleine) - zwembroekjes en bikini's in maat 56 of 62 (geef ik zelf altijd als kraamcadeau; schattig en leuk, maar totale onzin natuurlijk) Voor mij persoonlijk onzin maar wel als cadeau gekregen: speentjes en speentjesbewaardoosje; nooit gebruikt omdat mijn kinderen niets van speentjes wilden weten.
Navelbandjes echt grote onzin en de flessenwarmer heb ik nog steeds niet gebruikt. Waskom is ook overbodig, je kan gewoon een emmertje of zo gebruiken. Rompers lange mouw vindt ik juist wel handig en washandjes gebruik ik elke dag voor het gezichtje, handjes en de billen!
Rompers met lange mouw vind ik juist super. Washandjes gaan er hier dagelijks 2 doorheen. (sochtends even wassen, savonds in bad) Dingen als sudocreme enzo is geen onzin in mijn ogen. Ik heb het ook nog nooit nodig gehad, maar het is maar goed dat het er ligt als je het ineens wél nodig hebt. Mobiel hier ook boven de box, bed is om te slapen.. Ik heb eigenlijk niets dat ik niet gebruik. Ja navelbandjes en die onderleggers idd. Maar verder? Ik heb dan idd geen luieremmer (gooi de luier gewoon ff in de prullenbak) en geen waskom. Maar verder is alles hier een succes volgens mij.
een heel persoonlijk topic dit. Van alles wat hier genoemd is kan ik 2 dingen opnoemen wat ik overbodig vond: de flessenwarmer. Paar keer gebruikt, maar kokend water in een brede mok doen, fles erin en je hebt hetzelfde effect... En de navelbandjes indd. Liggen hier nog in de verpakking... Voor de rest gebruik/gebruikte ik alles. Liefs
Is heel persoonlijk dit topic. Je moet al die uitzet lijsten eigelijk zo zien dat je niet alles al voor de geboorte nodig hebt. Bij heel veel dingen merk je later pas of je ze nodig hebt of mist.
ik was trouwens tijdens zw zo van....ik wil en moet alles hebben wat er nodig zal/moet zijn....allemaal aangeschaft...en nu denk ik ZONDEEEE.. maarja goed dat is het met eerste kindjes dnek ik
flessenwarmer.. nooit gekocht ook nooit gemist enneh navelbandjes.. pff nog ingepakt en echt nooit gebruikt!
Voedingskussen heb ik heel veel gebruikt juist, al in mijn eerste zwangerschap en daarna tijdens de BV periode. Nu slaap ik er ook alweer mee, ideaal! Navelbandje is hier ook gebruikt (thuisbevalling), maar die zitten toch ook gewoon in je kraampakket en hoef je verder niet zelf aan te schaffen?
En dan een wieg.............. Eigenlijk is dat ook grote onzin. Wel heel lief en leuk allemaal, maar voor hoe lang gebruik je dat ding nou helemaal? (je kan ook de kinderwagenbak gebruiken, zijn dezelfde maten)
hier slapat mananetje ook in wagenbak...MAAR had er wel graag 1 gewild...willlen nog meer kids ...dus bij de volgende schaf ik em wel aan...
jij bedoelt het blauwe afkijpertje, die zit inderdaad in het kraampakket.. navelbandjes zijn stoffen doekjes de je om de buik van de baby kan wikkelen over het nveltje heen
Wiegje of wagenbak het is wel n verschil. De wagenbak raad men af omdat deze niet zo goed ventileert als een wiegje. Verder waren wij er erg blij mee met n prematuurtje ...
Sterilisator heb ik juist veel gebruikt. Vond dat gedoe met pannen water enzo zo onhandig. Bovendien kalken je pannen aan. Sterilsator heeft maar een klein laagje water nodig, ff in de magnetron en klaar. En zo lang je hem dichthoudt blijft het steriel. Babycook heb ik ook nooit iets van gesnapt Maar er zullen ongetwijfeld meiden zijn die er bij zweren