ppff darmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower83, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    Hey meiden.....

ff een vraagje...

ik wist dat je last van je darmen kon krijgen tijdens de zwangerschap maar ik heb het wel heel extreem.... zodra ik wat heb gegeten nou nog geen half uur later moet ik echt rennen naar de w.c. durf niet eens meet wat te eten in een winkelstraat ofzo hii...
    en kan het ook echt gewoon niet ophouden wie heb hier nog meer zo extreem last van....

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, kwam het er maar zo snel uit bij mij! Ik heb juist het tegenovergestelde, alles zit verstopt, waardoor ik de hele dag het gevoel heb dat er een knoop in mijn darm zit! Ook geen pretje dus! Het hoort er allemaal bij he?

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey

Ik had in het begin ook vaak dat ik buikkrampen had en naar de wc moest rennen.. maar alleen in het begin. Geen idee hoe dat komt..
    Heb nu juist verstopping..dus wie weet gaat het bij jou straks ook wel anders.

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Meestal heb je in je zwangerschap wel meer last van je darmen, maar vooral in het begin.
    Misschien kun je het oplossen met voedingsmiddelen?
    Diarree: geen scherpe kruiden, niet te veel soep, ananas, etc. En juist wel bananen en ontbijtkoek (=remmend).
    Bij verstopping: veel drinken en veel vezels!

5. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm ik wou dat het bij mij er zo uit liep.. ook ik heb last van verstoppingen.. Heb de hele dag een oopgeblaze gevoel, en eet me klem aan graan/vezelproducten enz..

Misschien als het er bij jouw zo snel uit loopt, beschuit eten, of bananen? Dat "verstopt" een beetje..

6. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Zo zeg....hahaha das makkelijk. Normaal lees je vaker dat vrouwen last krijgen van verstoppingen.

Ik had in het begin ook last van darmen maar das normaal. Moet je maar eens bedenken hoe die opzij gedrukt worden om ruimte te maken voor de kleine zijn tijdelijke huisvestiging :D

Voor de dames met verstoppingen, let er echt op dat je 2 lt per dag druk want dat helpt echt goed!

7. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    jeetje nou..... gelukkig ben ik toch niet helemaal de enigte.... ppff heb met een broodje kaas op en jah hoor daar komen de krampen alweer... en eet ook een hoop ontbijtkoek en bananen... maar wil nog niet helemaal lukken....
    nou meiden en een verstopping is natuurlijk ook niet alles.... dat kan ook behoorlijk pijn doen.... leuk he darmen hihippff...

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik had dat ook bij ong week 6 moest rennen naar de wc en krampen pfff..en nu juist het tegenovergestelde..nu juist verstopping..nu kan ik bijna niet meer naar de wc :(

9. Demi30

Demi30 Lid

2 mrt 2010
    17
    0
    0
    Ik had vooral een paar weken geleden enorme darm krampen. de structuur was niet eens echt anders.. ik had gewoon helse pijn! Zoveel pijn dat ik daar misselijk van werd. Nu heb ik zo af en toe nog wat lichte krampen maar het is nu goed te doen.
    Veeeeeeeel heel veel water drinken, wel 2 liter per dag! Druiven zijn volgens mij ook goed voor the big number two. Kiwi's zijn ware vitamine bommen en goed voor de poo. Bananen stoppen juist weer en een glas cola doet ook wonderen heb ik gehoord. (nietr teveel natuurlijk)

Suc6!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik eet af en toe pruimen dat helpt wel een beetje, vandaag roosvicee laxo gehaald ben benieuwd...

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

hahaha zo dacht ik dus ook idd van 'kwam het maar zo snel'
    maar we hebben het helaas niet voor het zeggen he.

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik had jaren voordat ik zwanger werd al een zgn. spastische darm, oftewel PDS (prikkelbare darmsyndroom). Dat wil dus zeggen, afwisselend diarree en dan weer verstopping, dat allemaal gepaard ging met enorme darmkrampen. Dat was niet fijn, ik ben er zelfs voor naar een dietiste geweest die me wat voedingsadviezen gaf en dat hielp gelukkig op termijn.
    Ik was er dus een paar jaar van af, maar sinds ik nu zwanger ben, is het kwaaltje lekker teruggekomen. :)
    Ik kan het nog redelijk onder controle houden, maar allemachtig die krampen soms en inderdaad zo nu en dan nog eens rennen naar het toilet. Daarna gaat het weer een dag of 4 goed, goed ritme etc., dan is het weer even opstoppen geblazen en zo is het cirkeltje weer rond.

Nou ja, ik neem het op de koop toe maar echt fijn is het niet.
    Zoveel mogelijk je eten in de gaten houden, en vooral ook de tijd nemen om te eten, en niet beperken tot 3 keer per dag grote maaltijden, maar meerdere keren per dag een wat kleinere portie, dat doet voor mij al wonderen.
    Succes ermee! ;)

13. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    marjanekke

ja daar zat ik zelf ook al aan te denken jah... wat een drama jah en die pijn ppff.. verschrikkelijk hii.... maar mijn vk zei dat is niets vergeleken bij een bevalling:$ hihi.... duzzzz dat was ook een fijn antwoord hihi..... maar komt goed indd een beetje op leten met wat ik eet en dan hopen dat we het zo een beetje kunnen remmen....

14. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde, gisteren ook zo'n kramp gehad en moest rennen naar de wc!
    Vorige week juist nog verstopping dus het is het een of het ander.
    Lees wel overal dat dat waarschijnlijk de hele zwangerschap blijft, klopt dat?
    Dan moeten we er maar aan wennen..;)

15. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ontbijtboek moet je juist van naar de wc.... ;)

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    huh? stopt dat juist niet?

17. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik dacht ook remmend, maar ben geen arts.

18. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    vraagje..heb roosvicee laxo gekocht..hoevaak moet ik dat drinken voor het werkt? heb vanmorgen 1 glas gedronken..was wel lekker..werd er later een beetje misselijk van haha..maar nog niet naar de wc geweest..het zal ook wel niet in 1 keer werken..maar kan ik gewoon een paar glazen per dag drinken?

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik drink er twee per dag en dat helpt me goed!

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb ook de roosvicee laxo en je moet geen wonderen verwachten na een glaasje!
    Ik gebruik het nu een dikke week en mijn ontlasting komt nu langzaam wat beter op gang, lijkt dus wel iets te helpen. Ik drink wel meerdere glazen op een dag. Succes ermee!

Deel Deze Pagina