Hallo! Mijn zoontje van nu 1,5 week heeft sinds 3 dagen ineens enorm veel rode vlekken en witte pukkeltjes in zijn gezicht. Dat is toch omdat ze worden blootgesteld aan vanalles van stof tot parfum etc waar het huidje op reageert? Alleen het is zo heftig bij hem en ook zo plots gekomen. vooral rond zijn ogen! Het ziet er echt heel naar uit en ik vroeg me af of er ook iets is wat ik hieraan kan doen om het sneller weg te laten gaan of te genezen? Wij wassen zijn kleren al met neutral(alleen die van onszelf niet) en dragen geen parfum.Maar mag je ook iets smeren of wat dan ook? Hoor graag van je. Groetjes, Nina
Hoi hoi, Je zou kunnen denken aan een allergie ergens voor. Iets van kleding dat niet gewassen is voor hij het aan kreeg. Maar het kan ook door de borstvoeding komen. Als het huidje erg droog is, kun je het beste niet te vaak in bad doen. Op de vlekken kun je smeren, bepanthen helpt vaak goed. Het moet vanzelf weer over gaan na een paar dagen. Zo niet, is een bezoek aan een HA aan te raden. Groetjes Adrienne