Alyssa woog 3850 gram en was 52 cm lang. s'Ochtends om 5 uur begonnen de weeen, en s'avonds om 21.43 uur is ze geboren met behulp van de vacuumpomp. Dit omdat mijn weeen te kort en niet krachtig genoeg waren. Terwijl ik om 18.00 uur al volledige ontsluiting had. Ik heb het niet als heel naar ervaren, en zou het zo over doen.
Dochter, 2560 gram en 47 cm Zoon, 3210 en 49 cm Zoon, 3280 en 49 cm 1e bevalling in 4 uur, 2e in 2 uur en de 3e in 3 uur
hey mama33 dat waren nu eens vlotte bevallingen. daar zouden vele mensen voor tekenen. mooie gewichtje trouwens ook
Mano was bij de geboorte 4165 gram en 52 cm Mijn bevalling is ingeleid met 42 + 1 En ik heb er 12 uur over gedaan.
Ik heb geen idee...dat deden ze niet meer werd ons gezegd Ze wilde wel schatten voor ons dus werd het ruim 50 cm
amy woog maar 2420 gram en 48 cm lang.heb er 20 uur over gedaan in totaal en maar 7 min geperst. een eitje dus haha. maar hoop dat de volgende er toch iets sneller over doet.
Kitana, van de totaalruptuur heb ik de eerste paar weken wel flink last gehad. Maar gelukkig zijn er eigenlijk geen restverschijnselen meer.. De gyn wilde liever op de OK hechten, omdat het toch wel een poos zou duren, en een hele hoop hechtingen. Dat deden ze liever rustig onder narcose, dan met plaatselijke verdovingen op de verloskamer. De gyn had het de 2e dag over "je lag toch behoorlijk aan flarden". Toen kreeg ik pas door hoe ernstig ik er aan toe was, en dat de OK echt de beste plek was geweest. Anders had ik nu misschien nog problemen gehad..
hey chantalk bij ons (in belgie worden baby's altijd gemeten. vreemd dat ze het bij jou niet gedaan hebben.
Jasmijn was 3090gram en was 49cm. Bevalling heeft in vanaf het breken van de vliezen 19 uur geduurd. Was lang, maar heb het niet als zwaar ervaren. Zou het zo weer overdoen :-D Ben ook gewoon thuis bevallen.
hey susan mocht ze direct op de kamer? hey deepfreeze. dan moet je toch serieus gescheurt geweest zijn. als ze je onder volledige narcose hechten. want bij een gewone scheur of knip naaien ze je in de verloskamer, soms zelf zonder verdoving
hey kirst woon jij in nederland. Daar worden veel baby's thuis geboren. bij ons in Belgie is dat niet het geval. mss 1 à 2 procent van alle zwangere vrouwen.
Ondanks dat mijn zoontje behoorlijk zwaar was, ben ik totaal niet ingescheurd of geknipt.Was ik super blij mee! bij mijn dochter had ik wat scheurtjes die gehecht moesten worden. Kon het verschil heel goed merken. Bij mijn zoontje kon ik gelijk al weer goed zitten enzo
Nu 6,5 kilo, maar ze gaat in de lengte harder dan in gewicht (volgens de curve), dus ze wordt steeds dunner
Ik heb wat belgische collega's idd en die bevallen allemaal in het ziekenhuis of een kraamhotel. Ik was er zelf al vanaf het begin van overtuigd dat ik thuis wilde gaan bevallen. Zou er niet aan moeten denken om naar het ziekenhuis te moeten. als het niet anders kan, dan is het zo, maar als ik het voor het keizen heb, dan kies ik voor thuis.
hey schorpioentje ik was bij mijn dochter gescheurd en geknipt en bij mijn zoon serieus gescheurd. bij beide kindje heb ik 5 hechtingen nodig gehad. maar wonder boven wonder heb ik bij geen een van mijn kinderen er last van gehad \/
Ik heb trouwens geen scheur of knip gehad. Bij mij hebben ze wel op mijn buik moeten duwen, omdat Eva's hoofd er al uit was, maar haar schouders zaten vast. Dus ze moest er snel helemaal uit komen. Is na flink persen, duwen en trekken dus op tijd gelukt zonder blijvend letsel gelukkig.
hey snoopy1979 dat moet ook geen leuk gevoel gegeven hebben als je voelt dat je kleine spruit klem zit. en dat ze zo moeten sleuren en trekken. ik ben blij dat het bij mij niet het geval was
Op het moment zelf had ik het niet zo door, had het veel te druk met persen en zat een beetje in een roes. Voor mijn vriend was het minder leuk. En ik vond het best moeilijk om het terug te zien op video, maar ben eigenlijk gewoon heel blij dat het goed is gegaan uiteindelijk!
kitana, ik was inderdaad serieus gescheurd.. sowieso een knip, maar daarnaast nog een totaal ruptuur: van voor tot achteren gescheurd (vagina tot en met anus).. veel erger kon het niet..
kitana, ik ben gewoon thuis bevallen, het was nog ff spannend want eigenlijk hadden we inderdaad nog naar het ziekenhuis gemoeten. maar ze had een apgar score van 10 10 dus de verloskuindige had er wel vertrouwen in thuis. gelukkig is ze niet heel veel afgevallen. haar laagste gewicht was 2300 dus dat viel nog mee.