hey deeprfreeze ik heb ook een totaalruptuur. (ook van vagina tot anus.) was het bij u ook in begon wat opgezwollen? hey susan dat valt inderdaad goed mee. mijn dochtertje was afgevallen tot 2.410 gr ze was echt mijn fijn poppemie. maar die halen dat in hoor. ze zit nu in de bovenste helft van de curve
hey snoopy al goed dat je het dan nog op video hebt staan. dan kan je er af en toe nog eens naar kijken. want tenslotte vergeet je altijd wel wat
Kitana, in het begin was het sowieso wat opgezet en rood, en er is nog een hechting bij de knip gaan ontsteken. Dus dat hielp ook niet echt. Heb na 2 weken pas zelf gekeken, tot die tijd de VK/Kraam/vriendlief laten checken Toen was er eigenlijk nog wel zo'n ritsje te zien, maar de ergste zwelling was al weg.. Nu zit er nog steeds een iets dik randje, maar dat zal wel littekenweefsel zijn. Heb er verder geen last van..
hey dreepfreeze dat zou ook geen deugd gedaan hebben als het onstoken was. dat is mij gelukkig gespaard gebleven. bij mij is de grootste zwelling ook weg. want dat zat wel wat in de weg toen het nog zo opgezwollen was. (als ik ging zitten)
1e zoontje......met 42 weken geboren: 4200 gram en 50 cm (ks) 2e zoontje......met 41 weken en 1 dag geboren: 4640 gram en 54 cm (ks)
dat deed de gyn bij mij gewoon op de verloskamer vond t wel fijn, want dat was net het zetje wat lars nodig had, het drukken zelf heb ik eigenlijk niet gevoeld... en over dat meten, dat doen ze de eerste paar dagen niet omdat dat slecht zou zijn voor de heupjes, zag ik toevallig vanmorgen bij de kraamafdeling (sbs6)
hey fioontje bij mij hebben ze dat nooit moeten doen dat op mijn buik duwen. (ik zette heel veel geweld op tijdens het persen waardoor het nooit hoefde) en bij mij naaide me ook altijd in de verloskamer zelf. Maar ik denk ook dat het ervan afhangt hoe erg je gescheurd of geknipt ben geweest. ik denk ook dat het afhangt waar je bevalt en door wie
Ik heb wat hulp gehad van een Vacuum op de kleine eruit te krijgen. Zijn hartslagje dipte, dus daar was wat haast bij. De bevalling werd eerst gedaan door mijn eigen VK, in het ziekenhuis door de ziekenhuis-VK, en aan het eind stonden er, met spoed, 5 man rond mijn bed, 1 gyneacoloog, 2 arts-assistenten (waarvan 1 met de vacuum), de ziekenhuis VK, en een kinderverpleegkundige.. Erg gezellig dus. Boeide ook niet echt, was al lang blij dat C gezond ter wereld kwam. De combi knip en scheur maakte het nogal een puzzelstukje, dus vandaar de rust (geen kind, mama in slaap) van de Ok.
Ties was 3465 gram en was 50 cm groot. Ik was op de dag van de bevalling 41 weken en 6 dagen zwanger dus ik moest ingeleid worden. Dat ging heel erg rap en het viel me 1000% mee.
Hester werd met 40+5 geboren, na 8 uurtjes bevallen vanaf de allereerste wee. Heel zwaar qua pijn, maar gelukkig niet al te langdurig dus! Ze woog 3.680 gram (veel meer dan ze hadden verwacht!) en was 53 cm.
dionne was 4520 gram en 56 cm,( 42 weken) drama bevalling met 4 maal vacuum wat uiteindelijk niet lukte, ze is er door de gyn uitgetrokken! noelle was 2950 gram en 46 cm ( 37 weken), super snelle bevalling, in totaal 5 uur weeen en 3 minuten persen. Alleen hierna pre eclamsie gekregen erg ziek geweest. Was wel heel vreemd om na een groot kind, zo'n kleintje te krijgen.
hey deeprfreeze het was precies nogal een circus toen dat je beviel. lijkt me ook niet al te leuk. ik denk dat ik zal paniekeren als er zoveel mensen rond mij moest staan ( meestal is dat omdat er iets mis is ofz) en dan nog moeten wachten tot dat je je hummeltje kunt bewonderen. hey unner hoe snel is je bevalling gegaan? ze zal waarschijnlijk het heel gezellig gevonden hebben in je buikje. murmel een heel mooi gewicht en lengte. op hoeveel was ze dan geschat? 4catsandagirl je eerste was inderdaad een zware klopper. en eruit getrokken? precies middeleeuwse toestanden. hihihi en dan zo'n licht boeleke. ja is eventjes wennen he. mijn dochtertje was ook zo'n lichtje. je bent dan altijd zo voorzichtig. jootje ook een mooi gewichtje en legte. hoe lang heeft je bevalling geduurt?
jaa denk ik ook, en bij mij was de KA met lars bezig, en stond iedereen zich om hem heen te vergapen dat hij het zo goed deed, zijn hartslag was wel heel erg gedipt... naar niks... maar hij begon gelijk te schreeuwen toen hij me zag haha. maar de gyn had alle ruimte bij mij, en het was 5 uur smorgens, dus iedereen had alle tijd.
Kitana, het was erg gezellig inderdaad.. Ze hadden duidelijk gezegd dat C een wat lagere hartslag kreeg, en dat ik daarvoor de vacuum kreeg. En dat het op dat moment nog goed ging, maar dat lang wachten geen optie meer was. de vk en verpleegkundige waren er sowieso al bij. Die arts-assistenten moeten toch ook leren. Dus vandaar er 3 man versterking kwam. Maar dat maakte me ook niet zoveel uit. liever 2 man teveel, dan 1 te weinig. Ik had ook 100% vertrouwen in die medici. En ik was zelf heel erg bij toen ik de persweeen kreeg. Dus kon ook helder nadenken. Dat scheelt ook een hoop (denk ik) Wel raar voor mijn vriend om na de geboorte zeker 2 uur met een kleine baby te zitten, maar met een vriendin op de OK. Vind het jammer dat we dat eerste stukje niet samen hebben kunnen doen. maar alles is nu ok, dus is zeur niet..
hey fioontje leuk dat lars het van de eerste moment het goed deed. beter zo dan dat ze het slecht doen. hey deepfreeze is inderdaad spijtig dat je de eerste twee uur hebt moeten missen. bij mijn twee kinderen gingen de hartslagjes ook omlaag. bij mijn dochtertje omdat mijn arbeid te lang duurde. en bij mijn zoon omdat de navelstreng rond het nekje zat. bij hem heeft de gynaecoloog de navelstreng moeten doorknippen en niet mijn moeder die bij de bevalling erbij was
Hier heeft de arts-assistent ook de navelstreng geknipt. Gelukkig mocht ik C nog even vasthouden, en proberen aan te leggen voordat ik naar boven ging.
hey deepfreeze bij mijn kindjes gebeurde dat als ik op de kamer lag. al goed dat ze dat eerst hebben gedaan. en hapte ze direct toe?
en dat had ik nou weer niet, ze wilden lars ter observatie op de kinderafdeling hebben, dus ik heb m wel vast gehouden, maar daarna ging hij 2 verdiepingen lager. omdat ik de hele nacht in touw was geweest vonden ze dat ik maar moest proberen wat te slapen. dat lukte niet echt, heb een beetje tv liggen kijken en ontbeten en iedereen uit bed gebeld. voor ik naar zaal ging hebben ze me wel eerst met bed naar beneden gebracht naar lars toe, die was een beetje chago, hoofdpijn van de vacuum, en daarom ook een beetje misselijk, dus hebben we hem maar laten liggen. smiddags kreeg ik een monitor waarop ik hem kon zien. savonds mocht ik weer heen en toen mocht ik m vasthouden, en toen begon hij meteen te zoeken, dus toen mocht ik aanleggen, en dat ging gelijk goed. de volgende dag ben ik gaan kolven en dat kreeg hij dan met fingerfeed, en thuis gelijk BV, ging eigenlijk gelijk goed, hij was ook maar 100 gr afgevallen, en dat was er thuis met 3 dagen weer bij. wat ik ook wel heel leuk vond was dat ze op de kinderafdeling gelijk een foto maken, en die printen ze meteen uit, dan kan die met mama mee naar boven.