grootte en gewicht baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kitana, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    wat ik ook wel heel leuk vond was dat ze op de kinderafdeling gelijk een foto maken, en die printen ze meteen uit, dan kan die met mama mee naar boven.

dat doen ze bij ons in Belgie ook.

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier een bevalling van 34 uur waarvan 2 1/2 uur geperst en als resultaat neen wolk van een dochter die 4410 gram woog en 57 cm lang was.

3. 12309

12309 Niet meer actief

Kitana: ik had een totaal ruptuur en ben op de ok onder narcose gehecht.
    Mijn ventje had in het vruchtwater gepoept en zijn hoofd lag niet goed. Mijn buik was enorm en de artsen twijfelden of hij door mijn bekken pastte. Ze hebben toen 2x met de vaccuum geholpen. Volgens de arts kwam hij als een 6pondertje eruit, zo gemakkelijk. Ik kon volgens haar met gemak nog veel grotere kindjes krijgen. (4880 gr en 56 cm).
    Ik vond dit al groot zat hahaha.

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @san, ja, dat is zeker groot genoeg, bij mij hadden ze ook al geholpen met de vacuum en ik had net geen totaalruptuur. Als ik van een tweede moet bevallen mag ie niet groter zijn dan Femke was, dus dat zou dan misschien betekenen dat ik word ingeleid als ik 39 weken ben, maar misschien zeggen ze dan wel weer wat anders.

Ik wil iig een groeiecho met 38 weken! :)

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is 1 dag te vroeg geboren,ze woog 2860 gram en 48 cm lang.
    Ondanks zo`n kleintje heb ik toch een bevalling gehad van 24 uur...
    Heb wel maar 13 minuten hoeven persen! :D
    Heb ook een knip gehad ondanks dat ze zo klein was,sterrenkijkertje hè..

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is geboren met 3090gr en 50 cm de 2de weten we over een paar weekjes hopelijk.

7. iris woog 2560 gram en was 41 cm
    nu is ze 9510 gram en 81 cm

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Darryl* woog bij de geboorte 2920 gram en was 49 cm en precies 40week voldragen, na 12 uur werd het een kz.
    Dylano woog bij de geboorte 3490 en was 51 cm en 2 week eerder geboren op natuurlijke wijze.
    nr 3 is afwachten.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte is geboren met 39+4 via een geplande ks.
    Hij lag in stuit dus precieze lengte weten we niet, ong 53 cm.
    Hij woog 3442 gram.

10. 12309

12309 Niet meer actief

patje: slim plan ja een groeiecho. Ik heb er destijds niet om gevraagd. Ik had in week 38 een echo omdat ze dachten dat de beeb een hartafwijking had (gelukkig niet), maar in het zh zei de arts het is nu al zeker een 8 ponder, succes met de bevalling en wie weet tot ziens.... Ik heb zelf de keuze voor het zh gemaakt en was er achteraf ook blij om. Waarschijnlijk heb ik zwangerschapssuiker gehad.
    talia: alvast succes met nummer 2, wanneer ben je uitgerekend?

11. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    onze dochter was bij geboorte 3890 gr en 52 cm
    ze is nu inmiddels 12 weken en 4 dagen en vorige wk maandag was ze 60 cm en 5690 gr.
    ze is met een keizersnede geboren wat verder prima verlopen is.

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    zeer vlot

2680 en 45cm klein

nu 7 maanden later

8050 en 65cm groot

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    poeh.

dochter: 41+5; 4540 gram, 54 cm. weeen begonnen 08:00, vliezen braken 11:00; persen mocht 00:45, geboren 2:12. Schade: een knip die is doorgescheurd, subtotaalruptuur.

zoon: 41+6; 5605 gram, 58 cm. weeen begonnen echt om 07:00, vliezen zijn gebroken om 14:00, persen mocht om 15:15, geboren 15:37. Schade: een knip.

14. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg

das idd poeh zeg....ik vondt die van mij al groot met dr 52 cm en 3890 gr.daar zag ik al tegen op om die eruit te ploppen...(niet gebeurt dan)
    maar jouw zoon was zo groot als die van mij nu is....en ze is vrij stevig nu vindt ik
    :(

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Sara woog bij de geboorte 3260 gram en was 50 cm lang en de bevalling duurde 23 uur.

Koen woog bij de geboorte 4050 gram en was 54 cm lang en de bevalling duurde 7 uurtjes waarvan slechts 6 minuutjes persen. Het was een hevige snelle bevalling.

Beide bevallingen overigens ingeleid met 42 weken aangezien de weeen niet uit zichzelf op gang kwamen.

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Dat vrij stevig geloof ik wel, ik vind mijn zoon ook wel stevig :) nee flauw. Ik moet eerlijk zeggen dat het me is meegevallen hoor. Ik ging uit van 9 pond, en dat was me al eens gelukt dus...Maar hij is goed in verhouding, dat scheelt ook. Daarnaast goed begeleid, we wisten van te voren dat het geen appeltje-eitje zou worden dus de knip was al preventief gezet. En met mijn bekkenbodem komt het vast ook allemaal weer goed...

17. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey patje

4410 kg en 57 cm dat is een zeer flink babytje. dat krijg ik er nooit uitgeperst hihihihi. niet moeilijk dat je zo lang heb moeten persen.

san

bij jou ook zo'n zware klopper
    niet moeilijk dat je dan gescheurd bent. dat kan moeilijk anders.

maud

bij jou was het dan weer een klein fijntje. bij mijn dochter, die nog kleiner en fijner was, was ik gescheurd en geknipt. maar algoed heb ik er geen last van gehad.

talia

mooie naam heeft je kindje. een naam die ik nog nooit gehoord heb.

irisnaomi

bij jou ook zo'n klein fijntje. was ze te vroeg geboren?

mamajanneke

bij jou normale gewichtjes en grotes. proficiat met je derde zwangerschap

jingles

hoe komt dat hij niet gemeten is geweest?

inkie

ook een grote en zware precies bij de geboorte. en waarom werd het een keizersnede?

miss

bij jou een klein fijntje. maar dat zijn dikwijls de sterkste. die halen alles nog in.

beccaatje

bij jou twee grote zware. heb je geen last gehad van je doorgescheurde knip?

otje

bij mij kwamen mijn weeen wel vanzelf op gang. (bij mijn dochter, want de bevalling van mijn zoon begon bij het breken van de vliezen de weeen volgde al vrij snel) maar ze zette nooit door. bij men dochter had ik krachtige weeen maar vorderde mijn ontsluiting niet, met een baxter als gevolg. bij mijn zoon vielen men weeen stil nadat ik een epidurale had gekregen, ook met een baxter als gevolg

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    jawel, heeft 7 maand geduurd om helemaal te genezen omdat ze verkeerd hechtdraad hebben gebruikt :cry:

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kitana, C hapte niet echt goed, ook niet vreemd als je hoofdpijn van de vacuum hebt. En HIJ heeft daarna ook nooit echt goed meer gehapt. Hij heeft van dag 4-6 zelfs nog even op de kinderafdeling gelegen om goed te gaan eten.

20. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey beccaatje

dat kan ik geloven dat je er maanden last van had. hopelijk is alles nu in orde?

hey deepfreeze

hebben ze nadien geen pijnstiller gegeven voor zijn hoofdpijn?

Deel Deze Pagina