grootte en gewicht baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kitana, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    kitana, hij heeft wel paracetamol gehad, maar nog niet voor het aanleggen. Dat aanleggen was binnen een half uur na de geboorte al. De pijnstiller heeft hij gehad bij het wegen/oppoetsen etc. Dat was daarna pas..

2. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey deepfreeze

waarom heeft hij het er niet ervoor gekregen? was dat nog te vroeg mss?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Omdat ik snel wegmoest naar de OK, en ze gunden me mijn moment met C nog even. Pas daarna is hij (onder toeziend oog van vriend) verder verzorgd.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    euhm Jesse woog 3585 en was 52 cm
    hij is met 41 weken en 6 dagen geboren.
    De bevalling zelf heeft ongeveer 22 uur geduurd. Daarvoor heb ik nog een dag en nacht flinke voorweeën gehad maar deze kwamen om de 7 a 10 minuten en niet om de 5 dus mag ze niet meerekenen als echte weeën...
    Het persen ( zonder perswee:en)duurde maar half uurtje..

5. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey deepfreeze

het is wel leuk dat ze je dat momentje nog gaven. je hoort soms anders. en je vriend trots waarschijnlijk dat hij zijn prutske mocht bewonderen en knuffelen toen ze jou aan het hechten waren.

berna

waren ze dan oorspronkelijk dan niet van zin om je in te leiden. want dat doen ze toch dikwijls als je over je tijd gaat

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja ik zou donderdagd ingeleid worden maar woensdag is JEsse dus uiteindelijk na heeeel veel uur uit zichzelf gekomen... had eigenlijk liever dat ze me hadden ingeleid achteraf.. dan was het allemaal een stuk sneller gegaan

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey berna

dat weet je nooit hoor. er zijn ook vrouwen die uren en uren er liggen door ingeleid te worden. (ze moeten dan van nul beginnen)

maar het kon ook sneller gegaan zijn. dat is iets dat je nooit zult weten.

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi Hoi

Kyano is dan wel een jaar geleden geboren maar wil het nog wel met jullie delen hoor :D

Hij woog 4660 gr en was 52 cm....

Het was in mijn ogen een vlotte bevalling ik heb er totaal 14 uur over gedaan maar de 1e 8 uur heb ik op bed gezeten met het idee is dit het nou ... daarna vond ik het niet meer grappig hoor :) ... maar kyano is met 20 minuten persen geboren... geen knip of scheur.... ik teken er voor om de volgende x weer zo'n bevalling te krijgen :D

9. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey chantal

dat valt goed mee. 14 uur voor een eerste, daar zou ik voor getekent hebben bij mijn dochter.

en zeker omdat jou zoontje een struis groot boeleke was

10. chantal1984

@kitana: een struis groot boelek ? wat is dat ? hihihihihi wat een grappige benaming :D ...

Ik heb echt geluk gehad ja ... Het grappige was dat ik met 38 wkn op een vrijdag ben opgenomen in het ziekenhuis wegens te hoge bloeddruk en ik zou die zaterdag ochtend ingeleid worden, en alsof hij het hoorde want om 5 uur in de ochtend op zaterdag braken mijn vliezen toen ik me omdraaide in bed :) ik ben toen nog lekker verder gaan slapen tot een uur of 10 en na de lunch zijn we naar de verlos kamer gegaan en toen om 10 voor 8 in de avond is Kyano geboren...

En het stomme is dat ik het persen heerlijk vond ik vond het echt een opluchtig.... :oops:

Hoe lang duurt eigenlijk een gemiddelde bevalling van een 1e ?

11. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey chantal

jij komt waarschijnlijk uit nederland. een struis groot boeleke, dat zeggen wij altijd als een babytje groot en zwaar is. het zegt hetzelfde als ammaai dat is een stevig babytje. dat is een vlaams dialect. ik kom immers uit Belgie.

een eerste bevalling duurt gemiddeld tien tot twaalf uur. maar dat varieert van vrouw tot vrouw. bij mij duurde het 82 uur maar bij mijn moeder was dat maar amper 4 uur.

12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey deepfreeze

heeft C nog lang last gehad van zijn hoofdje?

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    hoi!

Assia* was 31 cm en 590 gram bij haar geboorte aan bijna 24 weken. Ik herinner me niet echt veel van de bevalling, maar het ging wel redelijk snel.

Ana-Lucia was 50cm en 3070 gram toen ze geboren was aan 36w3dagen. Was met een keizersnede omdat ze in stuit lag.

Grtjs
    Kirby

14. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey kirby

wat erg om zo vroeg te bevallen van assia.

ana-lucia was wel een grote voor een maand te vroeg geboren te zijn.

15. chantal1984

Hai Hai ik had al zo'n vermoede dat het een belgische uitspraak was... vond het wel grappig klinken :D ....

16. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey chantal

raar dat wij dezelfde taal spreken. en toch verschillend kan betekenen

17. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey kirby hoe gaat het nu met ana lucia na 4 weken te vroeg geboren te zijn.

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het gaat prima met haar, ze is nu goed tien maand, kruipt het hele huis rond en kan al zelf gaan staan. Ze was een goeie maand geleden al 75 cm en 10 050 gram. Niks meer te zien van dat maandje te vroeg. Gelukkig maar.

19. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey kirby

dat is al een mooi gewicht en grootte voor een kindje van 10 maanden. het is zoals ze zeggen de kleinste zijn de sterkste. die halen alles in. was bij mijn dochtertje ook zo. en die was dan maar 45 cm en ze woog maar 2.590 gr. ze is op tijd geboren meer bepaald op 39w

20. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Ons meisje is geboren op 10 maart 2008 met 40 weken en 1 dag en ze woog 2740 en was ongeveer 48 cm.

Ik ben ingeleid en dat is een langdradig verhaal geworden. Al met al heeft het ruim 20 uur geduurd. Het persen was een werkje van 10 minuten dus dat viel erg mee.

Deel Deze Pagina