Zoals het onderwerp al zegt, hier beweert bijna iedereen die mij ziet dat de kleine snel zal komen, en ik zeker de 17 juni niet ga halen... De ene zegt 29 mei andere 6 juni weer ander zegt 16 juni, zo hoor ik maar 2 mensen die beweren dat hij later komt.. 18 juni en 20 juni(vaderdag).. Ik word er een beetje nerveus van en helemaal simpel, merk dat ik ook niet altijd aardig reageer... Het is ons derde kindje en de andere zijn 29 mei en 1 juni jarig, dus hebben het nog lekker druk, dus afleiding heb ik wel tot 5 juni na het kinderfeestje.. Maar toch ik vind het soms behoorlijk vervelend... Zit er best een beetje doorheen door bekkenpijn, en moeheid.. En dan iedereen die je toch stiekem hoop geeft dat hij eerder zal komen... Hebben jullie deze ervaring ook? groetjes Catheleine
Hoi, Heb er geen ervaring mee, maar hang je niet op aan voorspellingen van mensen om je heen daar wordt je alleen maar onzeker van joh. De bevalling dient zich vanzelf aan als jou kindje er klaar voor is, en wanneer dat is weet niemand! x
Bij mij was het juist andersom, iedereen voorspelde dat het nog wel even zou duren, inclusief de verloskundige (omdat ie nog niet was ingedaald.) Hij kwam echter precies op tijd! De kleine laat zich echt niet plannen. Ik kan me voorstellen dat je er erg moe en simpel van wordt. Misschien moet je er anders gewoon wat van zeggen? Iets in de trant van: "niemand kan het voorspellen, ik speculeer er maar niet meer over." Misschien dat ze dan de boodschap begrijpen? Anders zit er niks anders op dan het gewoon van je af te laten glijden... Liefs en succes met de laatste weekjes!
hihi ik herken het wel, maar weet inmiddels ook dat het toch groot en deels aan jezelf ligt dat je er nu even niet meer tegen kan... je bent toe aan een beetje rust, klaar met de zwangerschap enz... laat je niet gek maken door die voorspellingen en hou bij jezelf in je hoofd dat het tot 2 weken na de uitgerekende datum nog kan komen, dan valt het vaak alleen nog maar mee!! sterkte met de laatste loodjes
Als iemand het weer doet: vingers in je oren en heel hard een of ander dom liedje gaan zingen. Ik denk dat ze de boodschap dan wel vatten!
Ik zou gewoon tegen iedereen zeggen dat niemand kan weten wanneer hij komt en dat de baby zelf perfect aanvoelt wanneer het tijd is om te komen. En dat je er ff doorheen zit en er niks meer over wil horen. Eerlijke zaak toch? Hier ook weleens van die opmerkingen. Gisteren nog: mn schoonvader is op dinsdag geboren, mn schoonmoeder op woensdag, mn vriend zelf op maandag en mn zwager op zaterdag... dus mn schoonmoeder zat de hele tijd: hij mag komen op donderdag, vrijdag, of zondag. Ze bedoelt het vast grappig en leuk, maar vond het wel irritant. Die kleine dient zichzelf wel aan en of dat nou op zaterdag of op vrijdag of op woensdag is, who cares??? xxx sas
Hier zeiden ze ook dat ik de 40 weken niet zo halen. Allemaal bla bla en valse hoop die ze mij gaven! :x Ik ben nu 4 dagen overtijd en merk nog steeds niets wat kan duiden op een naderende bevalling.
Misschien een stomme en wat botte vraag, maar waarom stoor je je eraan dat mensen voorspellen dat de baby vroeg komt? Ze zeggen toch niks gemeens of vervelends? Het zijn maar voorspellingen, mensen weten niet wat ze moeten zeggen en gaan uit verveling dingen verzinnen Om zoiets zou ik me niet druk maken.
ik word er ook gek van ben 24 juni uitgerekend en hoor ook van iedereen dat ik dat echt niet ga halen hoor. stiekem hoop ik ook wel dat ik dat niet ga halen want heb echt giga last van mn bekken en gevoelloze handen en hou vocht vast maar ja ons kindje komt wanneer ze zin heeft om te komen en niet omdat iedereen het zegt
Ik denk dat ik me erger aan die opmeringen omdat ik er stiekem hoop van krijg, meeste tijd kan ik me gewoon goed vast houden aan het feit dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is, maar op die momenten dat ik het een beetje beu ben dan geeft het hoop... Onze 2 eerste kwamen met 40.5 dagen en 40.3 dagen(op mijn verjaardag, 1 juni)... Oh ja en het komt denk ik ook een beetje doordat we naar Amerika op vakantie gaan in Augustus, dus hoe eerder de baby komt hoe beter het is ip... Want dat hoeven zijn entingen niet naar voor geschoven te worden... En ben ik ook weer wat meer opgeknapt... Ben blij te lezen dat meer meiden het herkennen, en ik niet de enige ben... Oh ja ongevraagt aan je buik zitten vreselijk vind ik dat... En mensen die zeggen dat wordt vast een jongen/of meisje. Dat kun je zien... Poeh ... Vraag het gewoon. Wij krijgen een jongen en iedereen mag dat ook weten... Maar sorry voor mijn gezeur... Groetjes Catheleine
Ok nu begrijp ik het. Moet zeggen dat ik zelf stiekem ook hoop, zonder dat mijn omgeving dit voorspelt, dat ze wat vroeger komt en niet pas bij 40+ weken. Waar haalt jullie omgeving deze voorspellingen eigenlijk vandaan? Is er een reden om er vanuit te gaan dat de baby vroeger komt? Hoe kunnen ze dat op basis van aan de buik voelen weten? Wat zijn mensen soms gek he, haha. Waar halen ze het toch vandaan dat alles te voorspellen is
bij mij irriteert het nu erg omdat de laatste 2 weken mijn buik best wel gegroeid is,en omdat hij eerst wat hoger zat(net onder mijn borsten),en nu is ie een beetje naar onder gezakt. mensen zien dat duidelijk,dus de laatste tijd krijg ik constant opmerkingen van mensen dat de kleine niet lang meer laat wachten,en dat ik mer rust moet hebben,bla bla bla,ik heb nu echt zoiets van,ik zie wel wanneer hij/zij komt,en laat me even lekker. aan mijn buik kunnen ze echt niet voelen hoelang het nog duurt,snap zelf ook niet waarom ze het doen,maar het gepluk is nu vervelend. oh ja,en 50% zegt constant,dat wordt een jongen,en de andere helft zegt een meisje. als ze dit een keer zeggen vindt ik niet erg hoor,stoor me ook niet snel aan mensen,maar de laatste weken gaat dit constant door. tuurlijk mag de kleine van mij langzaam aan wel komen hoor,ben ook nieuwsgierig,maar het komt wanneer het zelf wil,en niet wanneer de omgeving wil...
Ow ja, herkenbaar! Nu ga ik het waarschijnlijk ook niet uitlopen omdat ik, als het mogelijk blijkt, volgende week wordt ingeleidt. Alleen, weten die mensen dat niet en daar zeggen we ook niks over. Tot de 20 weken wisten de meesten zeker dat we een meisje kregen, het is toch echt een knul ! Dus ach, gewoon lekker laten kletsen, je kindje komt wanneer het er aan toe is!
hehehe herkenbaar.. bij mijn laatste riep ook iedereen dat die weken eerder komen zou.. nou, met 40+ weken ben ik toch maar keer ingeleidt. hoop voor jou dat kleintje nog tijdje blijft zitten.. gezien de andere verjaardagen die je al in verschiet hebt.
volgens mij is de wens die we als as moeder hebben een beetje bepalend voor hoe onze omgeving reageert.... ik probeer me in te stellen op uitgerekende datum + 2 weken, dan kan het me niet tegenvallen... maar natuurlijk hoop ik dat deze dikke buik eerder dunner wordt dan die datum..... Iedereen roept tegen mij dat de tweede altijd eerder komt dan de eerste....... Ik zie dat jullie zo'n beetje allemaal in juni zijn uitgerekend, kom ook in het bevallingsforum juni 2010 meekletsen...... allemaal herkenbare dingen hoor!!!