Vraagje; vandaag op cd 24 laatste fm gehad. Als ze nog niet groeide dan afbreken. afgelopen woensdag nog 16mm ,dus ik had r niks meer van verwacht. Maar ineens toch 20,5mm! Zondagen doen ze geen iui dus nu morgen pregnyl en maandag iui. maar mijn vraag ;ben ik dan niet veel te laat?...
Ik denk dat het beter was geweest als je morgen of zondag IUI zou hebben, als de follikel vandaag al 20,5 mm is. Moet het perse bij hun 36 uur van te voren pregnyl voor IUI? Maar ik heb ook wel eens een follikel gehad van 29 mm dus wil niet zeggen dat je perse te laat bent maandag! Ik had zelf deze keer met 16 mm pregnyl en dag erna de IUI, ook geen ideale situatie, dit was ook omdat ze op zondag geen IUI doen. Irritant he
Voor mijn laatste iui was de laatste meting ook 20mm... Die maandagavond moest ik Pregnyl zetten en de woensdag eind vd morgen iui. Ik vroeg het ook aan de gyn, niet te laat? Maar ze zei van niet. Toch weet ik zeker dat die te laat was. Ik voel 'm altijd en merk het aan mijn afscheiding. Vergeleken met de keren ervoor, was ie een dag te laat. Maar het hoeft voor jou niet zo te zijn he, wie weet zit je gewoon goed, net als Limburger zegt, dat je follikel nog veel groter kan worden. Ik zou er ook aan twijfelen... Ik hoop voor je dat ze weten wat ze doen en dat je lichaam niet al zelf actie onderneemt (dacht dat dat kon nl., maar weet ik niet zeker)
Ja heel irri dat r op zondag niks gebeurt op dat gebied. morgen vonden ze te vroeg ,dat heb ik nog gevraagd. En idd ool eerst pregnyl en 36 uur later iui. Dusja toen morgen zetten zei ze. Zelfs omdat ik twijfelde nog bij dr collega gevraagd,ook die zei maandag. zondag zou idealer zijn geweest ja,maar kzal de eerste niet zijn toch denk ik dan.. wil gewoon mn poging niet weg gooien. Maarja nu geen keus meer. Heb al zoveel meegemaakt,overal druk om gemaakt en getobt. Geen energie meer voor. Ik doe maar wat ze zeggen..
3 dagen nadat je follikel al 20mm is, lijkt mij best te laat. Is er geen cyclusgebonden spreekuur op zondag? (Lekker clientvriendelijk)
Mijn ervaring is in deze situatie de pregnyl niet al zo vroeg zetten dat word in mijn Zh echt afgeraden. Je zou er wellicht voor kunnen kiezen om de pregnyl 12-15 uur van te voren te zetten ipv 36uur.
Omdat de pregnyl afrijpt en nu wellicht te snwl laat springe? Ze wilden zelfs dat ik vanavond nog menopur spuit. Zit serieus te overwegen dat niet te doen..
Dat zou ik persoonlijk maar dat ik mijn eigen mening niet doen. De de pregnyl kan de follikel nog een groei boost krijgen (kan hoeft niet).
Ik vraag me het bij mij ook af.. Vandaag eerste follikelmeting gehad Eitje van 17 mm, moet morgen ochtend nog menopur spuiten en laat in de avond de pregnyl. Maandag ochtend heb ik dus ook de iui, kan dat bij mij ook te laat zijn? Of kan dat nog wel omdat het nu 17 mm was?
Bij mij is altijd het advies bij dje afmetingen dat ik niks meer mag spuiten alleen de pregnyl. Maar ik heb dan wel snel groeide follikels en op dag 9/10 al de iui.
Ook als da betekend dat je n dag niet spuit en de dag erna pas pregnyl? Moet je niet altijd iedere dag spuiten tot de pegnyl dag zegmaar? nu zouden wij dan de dag voor de pregnyl helemaal niet spuiten...vraag me af of dat zomaar kan..
Hmm, bij mij weten ze niet hoe snel het groeit maar wel snel ik zit pas op cd 8.. Is namelijk de eerste x voor mij. Cd 11 de iui ben bang dat bij mij ook te laat zou zijn.. Hoop het niet want dit is de eerste x. Maken ze niet nog een echo voor de iui?
Nee, dat doen ze niet... Denk dat het bij jou wel op tijd is hoor. Ik moest meestal met 16mm nog een keertje spuiten, dag erna Pregnyl en dan was de iui echt goed getimed bij mij. Groeit bij jou wel lekker snel, ik heb vaak iui pas op dag 18 of 19 gehad. Maakt verder niet uit hoor, als je maar een eisprong hebt en genoeg tijd voor evt innesteling.
Bij mini's het eigenlijk elke maand zodat 3,4,5,6,7 fostimon 75ie en dan dag 8 of 9 pregnyl en dan dag 10 iui. Ik heb dus vaker 1 dag voor de pregnyl geen medicatie. Maar nogmaals ik heb dan wel een korte cyclus en snel groeiende follikels.
Oh oké dankje voor je andwoord, ga er van uit dat het dan op tijd is! En ja groeit heel snel bij mij, ik had zoiezo altijd al een eisprong rond dag 15 van me zelf en dat is nu allemaal versneld door de hormonen!
Groeit idd snel bij jou! Maar laten we er vanuit gaan dat de gyn er goed over nagedacht heeft en niet voor niks zo heeft bepaald. Ik kaart t maandag bij de iui zelf nog s aan. En dan zie ik wel. Jij ook succes clarajilla!
Trouwens vaak als je vraagt kunnen ze ook nog een echo maken voor de de iui doen. Maar dan zul je wel moeten vragen volgens mij doen ze het anders niet
Jeltemuis, ja je kan het altijd aan geven maandag, hoop voor je dat het ook nog op tijd is! Jij ook succes maandag!