Ik zit met een dilemma, en hoop dat jullie me wat inzicht kunnen verschaffen. We proberen al een tijd zwanger te worden. Net als bij de eerste laat dit al een tijdje op zich wachten. Jammer, maar niet het grootste probleem, we wachten het gewoon af. Doordat het allemaal niet zo makkelijk gaat, wil ik geen kans voorbij laten gaan, want stel dat dit net de maand is dat het wel raak zou zijn. Echter zit ik nu met een oorontsteking die niet over wil gaan. Op het moment zegt de kno dat het er van binnen rustig uitziet, maar voor mijn gevoel is dat niet zo. Gisteren ben ik voor de zekerheid onder de CTscan geweest. En de kans bestaat dat ikeen chronische ontsteking heb, waarvoor ik misschien geopereerd moet worden. Maar je voelt het al, ik wil liever geen kans voorbij laten gaan (want die kans is al zo klein), maar stel nu dat ik nu net zwanger raak en toch onder het mes moet. Wat zijn dan de risico's Hoe zit het precies met zwangerschap en narcose en dergelijke. Zou je me kunnen adviseren?
hoi, over het algemeen kan een operatie en narcose geen kwaad in de zwangerschap. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger zijn en geopereerd worden. Als die operatie nodig is zou ik het gewoon doen. Vertel erbij dat je zwanger wilt worden of het misschien al bent, het is wel goed dat ze daarvan op de hoogte zijn. Mirjam