Dat heeft de oma van mijn man ook, haar hobby is naaien, dus ze heeft in die tweede slaapkamer alles daarvoor staan. Maar als de kinderen komen logeren, legt ze gewoon daar in dat kamertje een matras op de grond. Het zijn wel twee ruime slaapkamers, dat scheelt. Ik denk dat het ruim genoeg is, het ziet er prima uit op de foto.
Wij wonen met 2 op ongeveer 100vierkante meter. Ook 2 terrassen, 2 Slaapkamers, 2 wc. Echt wel meer dan groot genoeg maar ook niet giga groot. We hebben vooral gewoon teveel spullen denk ik verzameld. De andere appartementen in het gebouw zijn kleiner (ik schat ongeveer 80) en daar wonen gezinnen met 2 Volwassen en 2 kleine kindjes, dus voor 1 volwassene is dat zeker ruim genoeg.
Ik woon samen met mijn zoon in zo'n appartement en het voelt echt niet klein. Ik heb dan wel weer in goede inbouwkasten geïnvesteerd en met een open keuken, dat oogt ruimer. Mijn opa en oma hebben 60 jaar in zo'n appartement gewoond, zo'n 20 jaar met mijn vader. Ik zou dan wel weer oppassen dat het Barrièrevrij is en dat er een lift is. Dat is wel belangrijk voor een appartement op latere leeftijd.
Dat zou met mijn dochter bijv. dus niet kunnen, die brandt van nieuwsgierigheid. Ze weet wel dat t niet mag dan, maar dat stemmetje is toch nog iets te luid om te negeren Met als gevolg dat ze van ons dus nog niet mag logeren.
Als een appartement leeg staat, dan lijkt het altijd veel kleiner dan het in werkelijkheid is. Meet de grote meubels van je moeder op, en laat dan zien hoe groot de bank bijv is in het appartement.
Dat er geen verhogingen, trappen in het appartement zijn. Dat je overal genoeg ruimte hebt om door te lopen (evt ook met rollator bijvoorbeeld).
Voor een persoon alleen lijkt het me prima! Ik heb jarenlang in een nog kleiner appartementje gewoond en had hier geen enkele moeite mee. In mn eentje ging dat prima.
Totaal off topic: Toch ben ik echt nieuwsgierig hoe de indeling dan is. Onze benedenetage is 60,5 m2, als ik hier dan zit, dan denk ik hoe dan?! Niet onaardig bedoeld, ik vraag het mij oprecht af.
Ja hoor ik heb alleen en met m’n man op 67 m2 gewoond. 2 slaapkamers, badkamer, keuken/woonkamer, wasmachine hok en balkon en beneden ruime berging. Ruimte zat. Zelfs nog 9 maanden met baby maar toen die begon te bewegen werd het ons wel te krap.
Onze woonkamer is 20m2(een rechthoek maar er zit nog een soort wandje in met doorgang zodat je een voor en achterkamer hebt), keuken en gang zijn heel smal in de lengte er naast. Gewoon zo’n oud arbeidershuisje uit 1949. Boven 3 slaapkamers en de badkamer
Ik denk dat het echt uitmaakt wat je gewend bent. Ik ben opgegroeid in een dorp en verhuisd naar een stad. Wij wonen nu met vijf op ruim 100 vierkante meter. Voor mij voelt het nog steeds klein, terwijl ik hier op Funda nauwelijks significant grotere woningen zie. Mijn vriend vindt onze woning niet klein, hij is niet anders gewend. Dus, ja de woning die je beschrijft is theoretisch meer dan ruim genoeg. Maar ik weet niet wat je moeder gewend is.
We zijn intussen gaan kijken. Het was heel mooi! Enkel de kleinste slaapkamer is 9m2 , er is een inbouwkast door de vorige bewoners geplaatst dus dat maakt het nog wat kleiner.. M'n man gaat dinsdag ook eens kijken met de makelaar, een man zijn mening/zaken die hij opmerkt is toch nog anders dan een vrouw en dan gaat hij eens meten of er in die kleinste kamer een 1 persoonsbed zou passen
Ze is een vrijstaande huis met 3 slaapk gewend en een grote tuin. Mja dat is even wennen dan uiteraard!
Qua logeren , mss ik eens of m'n 2 kindjes. Dus een 2de slaapkamer waar een bed in past is wel een must. Een hobby die veel plek inneemt heeft ze niet..