Grootte van appartement

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Kan die inbouwkast niet verwijderd worden? Of ergens een muurtje verplaatsen, maar weet niet of dat mag/kan en of jullie daar zin in hebben natuurlijk.
    En dan misschien een stapelbed of hoogslaper neer zetten, zodat je nog wat bergruimte hebt of een speelhoekje oid kan creëren voor de kleinkinderen

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb jaren als puber 9m2 gehad (incl 4 vaste deuren, kamerdeur, balkondeur, inbouwkastdeur én deur naar woonkamer.
    Die laatste dichtgemaakt met gipsplaat, nisje gemaakt. Afhankelijk vd precieze afmetingen groot genoeg voor 2persoonbed, nachtkastje en een kledingkast.
    Ik had er nog veel meer in staan, maar neem aan dat je moeder liever ruimte wil dan een bureautje;)

3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad ook, ik heb als student jarenlang op een kamertje van 6m2 gewoond.
    Met kast, eenpersoonsbed en bureau. Als ik het bureau in de gang zette, paste er zelfs nog een matras op de grond voor een vriendin.
    En soms ook nog weleens een jongen op bezoek gehad en zelfs dat paste:o::p

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wij wonen op 100 vk. meter met z'n vieren.
    75 voor 1 persoon is echt niet klein.

Ziet er keurig uit het appartement. Een bezichtiging zou ik zeker boeken!

5. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Vraag eens of ze een plattegrond van het huis hebben. Dan kan die uitprinten en op schaal de meubels uitknippen en proberen of die goed in het huis passen. Even letten op hoeveel ruimte er nodig is om de deuren en ramen te openen.

6. Aries

Aries Niet meer actief

Lijkt me perfect voor een of twee personen!

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De m2 zeggen niet zoveel. Gaat echt om de indeling of die praktisch is en er voldoende bergruimte is. Kan je je spullen kwijt en neerzetten zoals je wilt? Waar kan je de was ophangen? etc

Ik woon ook op 75 m2 met 3 slaapkamers. Minpunt hier is ondiep balkon en weinig bergruimte.
    Ik heb 1 slaapkamer als eetkamer in gebruik, maar daar hangt ook altijd de was. Waar ik mij steeds meer ga irriteren. Plus weinig bergruimte.

8. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Het is echt wat je gewend ben. Mijn ouders kwamen uit een groot huis. En zijn naar een appartement van 129 m2 gegaan. Eerst samen. En ik woonde toen ook nog thuis. Inmiddels woont mijn moeder er alleen. Heerlijk ruim en het voelt nergens benauwd. Alleen haar woonkamer/keuken is al 56m2. Dus ik zou een appartement van 75m2 wel klein vinden ja.
    Zelf hebben we ook een ruim huis. Mijn man en ik komen allebei dus uit een ruime woning. Met als gevolg dat je alles snel klein vind;)..

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Ja, precies, de indeling is heel belangrijk. Mijn tante woont op evenveel m2 als mijn schoonouders, maar door de indeling voelt het bij mijn schoonouders groter. Gewoon slimmer ingedeeld, de ruimte kan beter benut worden.

10. Solipsist

Solipsist Lid

12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben tot afgelopen zomer met zn 3en in een appartement van 44m2 gewoond. En wij waren niet het enige gezin daar. Lang leve de woningnood
    Maar Nederland en Belgie kennen wel wat verschillen qua wonen

Maar als ik de foto's zo zie, gaat dat toch makkelijk passen? Inclusief logeerruimte.
    Die inbouwkast, ze zou daar ook haar eigen kledingkamer van kunnen maken En een opklapbed/opblaasbed voor logees.

Deel Deze Pagina