help: verschrikkelijke jeuk, rode vlekken en bultjes over heel men lichaam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kim2610, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hallo allemaal

Sinds een paar weken kreeg ik uitslag over gans men lichaam, net kleine muggenbeetjes, en verschrikkelijke jeuk. nu is hey zo erg dat ik VOL rode vlekken sta, grotere, kleinere, overal ...en het jeukt zo verschrikkelijk dat ik er gek van wordt. Ik kan geen jurkjes of dergelijke meer aandoen, daar ik vol sta en het echt geen zicht meer is. Ik neem al een tijdje Cetrizine (zyrtec) maar dat helpt niets en ben nu wel ten einde raad, ik ben nog maar 24 weken zwanger en zo kan het niet meer verder, is het netelroos, zwangerschapsallergie? Geen idee, straks naar dokter en morgen gyneacoloog, ik hoop zo dat er iets aan te doen is, want buiten dat het vreselijk jeukt schaam ik me ook dood!

lieve groetjes

Kim

2. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ha Kim,

Ik had het ook een tijdje (maar vooral op mijn benen en lang niet zo erg als jij zo te horen) en bij mij hielp cetomacrogolcreme van de huisarts heel goed.

Succes en sterkte...

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou een googleen op het PUPPP syndroom.

Ik heb dit namelijk en ik word gek van de jeuk. Overal rode vlekjes, bultjes.
    Vooral 's nachts word ik er helemaal gek van!

En ja je ziet er niet uit! Mijn benen zijn ook heel erg en als ik dan in een jurkje loop dan vragen mensen ook aan me of ik een gevecht met een mug gehad heb..........pfffff
    Ik heb het sinds 20wkn.
    Ik heb nog niks echt gevonden wat helpt tegen de jeuk.......helaas. En de dermatoloog heeft mij verteld dat het pas overgaat als je bevallen bent, maar het kan nog tot 3mnd na de bevalling blijven :(

Succes meis!

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

mijn vriendinnetje heeft dit ook gehad. Zwangerschapjeuk noemen ze het ook wel. Zij was gelullig op het einde en werd ingeleid omdat de zalfjes ook niet hielpen. Misschien even contact leggen met je dokter

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh dit heb ik ook sinds een paar dagen , eerst dacht ik dat het een muggebeet was maar echt apart dat het alleen mijn benen en voeten zijn die steeds jeuken wanneer ik ga slapen.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Hamis: bij mij begon het ook als een soort muggenbeet gevoel. Maar op een been. Na een week zat het over mijn hele lijf heen.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mijn buurvrouw had dit ook, ze kon niet slapen van de jeuk, meteen bloed laten prikken, want de vk maakte zich zorgen en haar leverwaardes waren niet goed.
    Dus even bij de vk neerleggen of het kwaad kan.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dit is bijvoorbeeld mijn buik:
    Bekijk bijlage 153202

Het zijn zulke rare bultjes dat ik ze niet heel goed op de foto krijg. En de ene dag is het erger als de andere dag.
    Soms zijn ze heel erg rood maar soms hebben ze de zelfde kleur als mijn huid.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja het zou lever stuwing kunnen zijn, maar dan heb je voornamelijk jeuk aan je handpalmen en voetzolen.

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    misschien zonne allergie ?
    volgens mij is netelroos vaak 1 opgezette vuurrode plek

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou trouwens niet googelen en gewoon de HA of VK bellen

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nee dat is het, bij mij dan, niet.
    De dermatoloog heeft ernaar gekeken en bij mij is het echt het PUPPP syndroom.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@sloppyslayer kan dat kwaad moet ik de vk bellen???

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

owja en ik had dus mijn ene voet echt kapot gekrabt , :S

15. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hey

bedankt voor de reacties, ik heb zoieso straks een afspraak bij ha, ik heb ze al een paar keer gebeld hierover, maar zekan het beter zien, het is precies één grote droga dan wel zona (gordelroos) of geboortevlek op alle plaatsen aan het worden.

Blijkbaar zijn er veel vrouwen met dit kwaaltje, ik hoop dat de ha iets kan voorschrijven, want ik krijg hier onnoemelijk veel stress van, dan liever medicatie denk ik dan....

groetjes

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat ik heb kan totaal geen kwaad is alleen heel vervelend.
    Maar ik zou wel naar de HA gaan om een uitgebreid bloed onderzoek te laten doen als het zich echt gaat uitbreiden.
    Ze kunnen beter even alles uitsluiten!

Dat is bij mij ook gebeurt, dat uitgebreide bloedonderzoek. Want je gaat je toch zorgen maken over je kleintje.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk inderdaad ook puppp.

ik had bij fynn ook heel erg nu niet gelukkig maar de littekens heb ik dus nog op mijn benen staan.

ik moet zeggen dat calandula zalf van wedela het voor mij echt deed andere dingen niet ook de zalf van de huisarts niet

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

okk thanx voor de infoo

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ohh die kan ik ook nog proberen :D Het is ook zo dat als die zalfjes die je van de dokter krijgt je huid weer uitdrogen waardoor je ook weer jeuk krijgt.

20. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Als ik dat zo lees lijkt het inderdaad op PUPPP, ik ben benieuwd wat de dokter erop zegt straks ...

Deel Deze Pagina