ik heb vanaf jongs af aan altijd al 2 kids willen hebben maar toen de 2de er was kriebelde het al snel voor een 3de en we hadden besloten dat we het in 2007 gingen proberen dan zou ik rond de zomer zwanger zijn als het lukte tenminste en dan zat er ook 2 jaar tussen net als bij de andere 2 maar heel onverwachts was ik in nov 2006 al zwanger 9 maanden eerder als geplant maar ohh zo welkom mijn vriend word dit jaar 40 en wil ook geen kinderen meer na zijn 40ste hij wil zich laten helpen maar ik word 30 dit jaar en heb zo iets van wie weet ooit nog eens over een paar jaar ik vind het zo definitief om nu al tezeggen nooit meer ben erg blij met me 3 meiden en heb nu nog geen wens voor een 4de maar wil wel graag de optie houden zeg maar
Ik heb altijd al een groot gezin willen hebben, en dan meer dan 4 bedoel ik. Maar er zijn zoveel dingen die meespelen, dat we gewoon kijken hoe het loopt.
hier moet de 2de ook nog geboren worden. we hebben altijd gezegd dat we er 4 willen maar nu heb ik wel zoiets van we zien wel als de 2de er is en we een paar jaartjes verder zijn. als we voor meer kids gaan wil dat ook zeggen een grotere woning e.d dus daar moet dan ook over worden gedacht. maar ik denk niet dat je op voorhand kunt zeggen dat je gezin "af" is zoiets voel je.
Ik wilde altijd een groot gezin. Op het moment dat we er klaar voor waren bleek ik geen kinderen te kunnen krijgen.. Weg droom,weg toekomstplannen. Maar de wonderen waren de wereld nog niet uit en ik bleek zwanger! Doktoren en wijzelf waren superverbaasd! We zijn nu gezegend met een prachtig,lief en bovenal gezond kindje en ik ben zo blij met haar dat ik niet eens denk aan een tweede. Ze is echt een cadeautje! Mijn gevoel zegt dat dit niet nog een keer gaat gebeuren dus ik bespaar mezelf de teleurstelling en koester wat ik heb. @mamadeluxe: heb veel bewondering voor je hoe je het allemaal doet,5 kinderen... Waar haal jij de tijd vandaan?
Ik heb ook altijd geroepen een groot gezin te willen. We hebben vorig jaar besloten te stoppen met de pil en nu een jaar later nog niets en de mmm in. Dus nu hou ik mijn wens eerst maar bij 1 en zie dan wel verder...
Hier is de vijfde onderweg. Dat is echt wel de laatste. Ik geniet van mijn grote gezin, maar hierna is het echt afgelopen. Mijn partner laat zich steriliseren.
Hier is ook de 5e onderweg! De bedoeling is dat dit écht de laatste is.......maarja zeg nooit nooit (Het huis is straks wel écht vol....hahaha)
ik vraag me af hoe mensen dat doen met 4 of 5 kinderen. hoe wonen jullie dan en heb je kinderen bij elkaar op de kamer (niet dat dat erg is ik sliep ook met mijn zus op 1 kamer) en wat voor auto heb je dan? en jeetje wat moeten jullie een boodschappen doen, ik heb echt respect voor jullie!
Mandy1: Het gaat vanzelf hoor. Het lijkt veel, maar wij zijn het gewend. Twee zussen slapen straks op de 2 zolderkamers, twee oudste broers slapen samen op 1 grote slaapkamer en de baby in dop krijgt straks een eigen kamer. We zijn nu bezig met de zolderverbouwing. We zijn aan het kijken voor een Nissan Serena, want een andere auto moet er wel komen nu Uhhhh, ohja we doen ongeveer 100 euro aan boodschappen per week. Valt reuze mee. NOG. Mijn oudste is 9 en de jongste nu is 1. Zal wel anders zijn als ze volwassen zijn 8)
Wij zijn al blij als ons 1 kindje gegeven is. Ik ben natuurlijk niet meer de jongste maar heb wel alles op de rit. Tis nu afwachten Ik ben zelf ook enigs kind en ik heb een perfecte jeugd gehad
Wij hebben nu 3 kids en vinden dat ook genoeg...zou er wel graag 4 willen,maar dan moeten we verhuizen enzo en dat heb ik er niet voor over.Voor ons gevoel is ons gezinnetje compleet!
@mandy, veel booschappen? wat dacht je van de uitpuilende wasmanden! Waar ik de tijd vandaan haal? Pfff vaak dnek ik jammer dta we maar 24 uur in 1 dag hebben zeg... Ik ben jong en fit ik denk dat dat het is, no offense (aangezien hier nogal snel mensen zich aangesproken voelen op dit forum zeg ik het er voor de vorm bij) maar als ik nu 36 was en 5 jonge kinderen had gehad plus de rest wat ik nog doe dan had ik wallen tot mn knieeen (IK dan he hahaha)
als ik de berichtjes (en fotoalbums ) van de mama's met heel veel kids (4 of meer) lees dan begint het helemaal te kriebelen, dan lijkt me dat wel heel gaaf zo'n groot gezin. maar dan de praktische kanten, de financieen, en niet te vergeten, je eigen energie! hoe houden jullie het vol met zoveel kids!
1 ding weten wij wel, als we zwanger zijn van de eerste, willen we graag gelijk gaan voor de tweede.. Wie weet een nakomertje.. We zouden er wel 3 willen.. Maar eerst wachten we de eerste af hihi
Heel moeilijk, hoor, om te bepalen hoeveel kids je wilt, en of je het gegeven is natuurlijk. Wij waren ervan overtuigd: 1 is genoeg! Later toch een tweede erbij.... helemaal happy en compleet.Zelfs al een verwijzing voor een sterilisatie binnen liggen. Maar de situatie veranderde, lekker huis, goed betaalde banen, ruimte en tijd...maar vooral...het verlangen naar een derde. Dus we hebben nog een dochter erbij. Nu weten wij zeker: het is goed zo. Wat een rijkdom! Drie gezonde kinderen.En daarbij , ik word 40 jaar dit jaar, dus het is goed zo! En persoonlijk, met drie is het allemaal te behappen, allemaal een eigen kamer(na de verbouwing) Het kan in een auto enz Moet wel zeggen, hoe meer kids, hoe gemakkelijker je word. de tress van de eerste had ik echt niet meer met de derde, dat gaat zooo gemakkelijk.
@angelina 100 euro per week is zeker netjes ik zit ongeveer op de 60/70 per week en wij zijn met z'n drieen. MamaDeluxe haha die was vreselijk nu laat staan met 5.
dat is denk ik wat ik me nog niet voor kan stellen, dat een 3e zoveel makkelijker kan gaan dan een 1e. misschien zit er dan toch niks anders op dan te ervaren hoe 2 kids is en op die manier te gaan voelen of we een 3e willen. al blijf ik het eng vinden dat er dan kans is op onverwachts een 3e (mijn lijf houd zich niet bepaald aan de anticonceptiemiddelen)
hoi hoi wij mogen over een aantal weekjes onze jawel 5e in ontvangst gaan nemen en ook hij is een echt cadeautje dwars door de pil heen maar hierna is het voor ons echt genoeg 5 is mooi past nu weer in de auto hebben een nieuwe 7 zitter gekocht heb al 4 gezonde meiden en nu krijgen we een gezonde zoon (vooralsnog bij de echo gezond) waarschijnlijk laat ik me steriliseren weet ook 100% zeker dat ik geen kinderen meer wil het gezin is compleet zo dat voel je gewoon ik heb wel altijd gezegd zolang ik niet dat gevoel heb van 100% laat ik niets definitiefs doen en nu dus wel o en hier gaat het allemaal ook erg makkelijk eerlijk gezegd net als mamadeluxe vind ik het heerlijk al me kinderen om me heen geweldig alleen de tijd er mochten wel een paar uurtjes bij in een dag en de was tja die is inderdaad soms niet te overzien laat ik het zo zeggen de was is hier nooit leeg verder als dat is het puur genieten en dankbaar zijn dat ons dit gegeven is groetjes nathalie
Die wasmand hé , dat is hier ook altijd een hele lading inderdaad. Maar zoals al eerder gezegd is, hoe meer kinderen je hebt, hoe makkelijker je wordt. meer in de zin van Go with the Flow bedoel ik dan. Ik moet wel zeggen dat ik zwanger zijn nu met 4 kinderen waaronder een uk van 1 wel heel zwaar vind hoor. De middagdutjes en dergelijke kun je dus wel vergeten