de baby voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bosi333, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Hallo,

Ik heb een korte vraag. Sinds gister voel ik onderin mijn buik, vlakbij mijn schaamstreek een soort bibbering, rommeltjes. Net alsof er heel even een spiertje trilt. Dit is niet constant, maar even een 10 seconden. Dit heb ik gister 1 keer gevoeld en nu vandaag al 2 keer.

Mijn placenta ligt vooraan, en er is mij verteld dat het dan wel langer kan duren dan normaal dat ik de baby kan voelen.

Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet ook niet wat je precies kunt gaan voelen. Het is toch heel anders dan mijn darmen. Die rommelen bij mij altijd erg vaak( ook zonder zwangerschap).

Maar kan het toch de baby zijn die ik heb gevoeld?

Groetjes bo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bo,

ja hoor dat kan. Ook al ligt je placenta vooraan, je kunt het best al voelen. Het is wel vroeg maar dat is ook wel weer heel leuk! Het zal vanzelf duidelijk worden of dit echt de baby is, dan wordt het steeds sterker. Maak je geen zorgen als jet het een aantal dagen/weken niet meer of veel minder voelt. Het kindje is nog zo klein, als ie anders ligt voel je het niet. Vanaf 24-28 weken is de baby sterk genoeg om hem elke dag te gaan voelen.

Mirjam

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Bedankt voor je antwoord,

:p

Deel Deze Pagina