Weet iemand wat je mag gebruiken tegen keelpijn? ( medicijn ) Zooo last van mijn keel waardoor ik ook slecht slaap.
Ik had laatst ook keelpijn en heb er eigenlijk geen medicijnen voor genomen. Ik geloof wel dat je trachitol mag gebruiken. En anders zuigen op een snoepje ik at fishermans friend, maar dan wel de orginele.
Ik neem met keelpijn paracetamol zodat ik gewoon kan blijven slikken en mijn keel niet droog word. Tussendoor honingdropjes eten en van die flu keelsnoepjes. Ben er zo meestal met een dag of 2 vanaf.
er mag bijna niks Trachitol, strepsils, ibuprofen, aspirine en bijna alles wat je verder kan verzinnen mag niet... Zelfs dropjes mag je niet te veel Paracetamol mag wel, 1000mg per keer, max 4x/dag Warme thee en Diele snoepjes helpen bij mij soms ook een beetje.
De verloskundige zei tegen mij dat strepsil wel mocht. Fijn zulk tegenstrijdig advies. In de bijsluiter staat dat je moet overleggen met arts, maar dat staat bij paracetamol ook.
Ja lastig he mag inderdaad maar heel weinig heb maar dropjes en Dampo pastilles gehaald en verder snotteren haha
Ik heb vandaag hoestsiroop met tijm gekregen bij de apotheek. Er staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat je dit kunt gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding
Strepsils mogen inderdaad niet, net als de andere dingen die je noemt. Maar... Trachitol mag wel degelijk! Had ik dat maar tijdens mijn 1e zwangerschap geweten Hier kan je de officiële bijsluiter lezen: Trachitol | Zelfzorg De bijsluiter is veranderd in 2010, toen is het medicijn opnieuw herkeurd en is onder andere het advies rondom borstvoeding en zwangerschap aangepast. Daarvoor mocht trachitol volgens de bijsluiter niet. Nu staat er: Ik heb het zelf voor gebruik bij deze 2e zwangerschap nog nagevraagd, en mocht het inderdaad gewoon gebruiken. Je zou ook zelf even contact kunnen opnemen met je huisarts of apotheek om dit specifiek te overleggen, dat voelt mogelijk toch fijner.
wat bij mij erg helpt bij keelpijn is kamille thee met een scheutje honing erin, verzacht erg de keel
Mijn vk heeft t opgezocht en zei dat trachitol wel mag. Ik dronk gewoon heel koud en at de ijsklontjes op. Verdooft ook. Gorgel met zout water helpt ook op de langere termijn. Beterschap