Misschien een raar vraagje...en ik weet ook niet zeker of dit de juiste topic hiervoor is.. Mocht dat niet zo zijn dan mag het verplaatst worden hoor! Maar als jullie zwanger zijn, of toen jullie dat waren, praten jullie dan tegen het kindje in je buik? En gebruik je dan ook de naam die je al hebt verzonnen voor het kindje? Of gebruiken jullie andere koosnaampjes? Ik ben benieuwd... Heb zelf de neiging om bij het weten van het geslacht binnenkort, dan ook maar gelijk de naam te gebruiken die wij in onze hoofd hebben. Natuurlijk wel als vriendlief en ik alleen zijn overigens
Oja hoor, ik praat regelmatig tegen de kleine. Zonder naam overigens omdat we niet weten wat het word. Ik aai em ook heel vaak als er weer een kont of ander onderdeel uitsteekt ergens Gewoon lekker doen hoor!
Even een tip; pas goed op met het gebruiken van de naam die je hebt uitgekozen. Een vriendin van ons versprak zich een aantal keren omdat ze al zo gewend was om de naam van de baby te gebruiken. Ik noem hem/haar gewoon baby, lieverd, boef enz...
Tuulijk effe tegen je kindje praten... doe ik ook en wij hebben ook een koos naampje voor hem. Kees heet hij..hahah
Hai hai. Heb gelezen en gehoord dat het heel goed is voor de ontwikkeling om voor je kindje te zingen, dus ik zing veel in de auto en soms ook thuis. Niet alleen kinderliedjes, maar ook gewoon met de radio mee. Ze schijnen het heel fijn te vinden om de stem van hun mama te horen. Ik vergeet vaak te praten als ik alleen ben, maar probeer het wel te doen! Jouw stem kennen ze namelijk het beste! De koosnaampjes die ik vaak noem zijn: -kleintje boef -mannetje -boefje -wiebelkontje -ventje Ik noem bewust de naam niet, ook niet thuis, want straks vergis ik me nog ergens en dan heb ik de naam verklapt. Dat zou ik echt niet leuk vinden. De naam gaat dan zo in je hoofd zitten dat het heel makkelijk is om je te verspreken!!! Mijn moeder en haar man noemen m, vanaf ik 22 weken zwanger ben, Sjakie hahaha
Ik vind het nog een beetje 'gek' om tegen de kleine te praten. Ik doe het wel zo af en toe, maar t voelt wel een btje vreemd nog haha. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en vindt het heerlijk om tegen die kleintjes aan te kletsen, maar die zijn er al... Misschien omdat hij er gewoon nog niet is en ik denk dat ik tegen een boom aan het praten ben ofzo hahaha... stom voorbeeld, maar weet ff nie hoe ik het anders uit moet leggen... Heel soms noemen wij zijn naam hier thuis, maar dat doe ik niet tevaak anders ben ik idd bang dat ik me verspreek. Meestal noem ik hem buitens huis gewoon Pietje ofzo
Ja hoor hier ook een prater, ik heb gemerkt dat nu ik het zeer veel voel bewegen soms als een soort aardverschuiving, dat het ook meer wordt hoe verder ik in de weken ben!! Mijn vriend en ik noemen hem/ haar plus (reden toen ik net zwanger was stuurde ik smsjes met kus mijn naam+) dus altijd dat plusje, nu nog steeds trouwens! Vind het gezellig zo samen, jullie ook?
Vind het helmaal niet gek zelf zing ik een beetje voor me kindje of in gedachten praat ik tegen haar en als ik haar voel zeg ik ben je er weer alles goed met je hihi. Doe voor naamlijk wel kinderliedjes haha is ze er aan gewent als ze geboren is, verder hoort ze de naam van haar broer de hele dag denk ik die moet ik soms wel eens roepen zal ook heel bekend voor haar klinken haha. Maar contact proberen te maken erg leuk ook al zeggen ze nog niks terug die van mij is aardig eigenwijs haha als ik haar voel en ik ga me me hand er na toe is ze weer weg Haha Groetjes Patricia 15 feb 2010 uitgerekend van een dochter. 7 nov 2000 een prachtige zoon
Wij praten allebei elke dag tegen de frummel. Ik noem het van alles, kindje, krieltje (ons koosnaampje), worstelaartje, Het is wat tastbaarder als je veel geschop voelt! Ik neurie ook veel en aai in verloren momenten vaak over een blote buik. Heb het geluk dat ik alleen werk achter een bureau, en dat de collega die ik op de kamer heb, met zijn rug naar me toe zit haha Ik denk dat het heel belangrijk is om regelmatig met het kindje 'contact' te maken. Zodra je het duidelijk voelt bewegen (als je het met je hand van buiten kan voelen), is dat een stuk makkelijker En supergezellig
Ik deed het wel en ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ze herkent mijn stem wel degelijk. Ik merk wel dat mijn kleintje vooral reageert op mijn warmte en hartslag. Dan kruipt ze helemaal in de 'baarmoederstand': opgetrokken beentjes en armpjes over elkaar. Ik heb dan echt een klein balletje op mijn borst liggen, zo lief!!
Ik praatte niet heel veel tegen haar. Ik wist niet wat ik kreeg dus had het dan altijd maar gewoon over kleintje etc. Ik hield wel heel veel mijn handen op mijn buik en ik zong ook kinderliedjes.
Ik praatte best vaak tegen ze in mijn buik. Toen we eenmaal wisten wat voor geslachten ze hadden ben ik thuis ook hun namen gaan gebruiken. Anders waren het mijn mupkes.
Had ik ook heel erg hoor, nu nog steeds wel. Maar ik probeer toch wel af en toe te praten. En dat is echt niet heel veel tot nu
Hahahaha Sorry, maar wat je zei was echt heel grappig! En luistert je kleintje dan ook??? Ok..dus wat ik tot nu toe allemaal heb gelezen is dat iedereen eigenlijk wel tegen zijn/haar kindje in de buik praat. MAAR...jullie gebruiken niet allemaal de naam die jullie al hebben uitgekozen. Maar meer koosnaampjes? Ik denk dat dat wel veiliger is jah..Ben toch bang dat als ik de naam gebruik dat ik me dan verspreek voordat het kleintje is geboren...En dat is iets wat ik absoluut niet wil! Maar ik heb niet echt een koosnaampje...om nou pietje of klaasje te gebruiken zie ik ook niet zitten
Ik vraag de uk ook wel eens om stil te liggen. Frummel vindt het heel leuk om veel te schoppen als ik er 's nachts voor de wc uit moet, dan wil ik nog heeeelveel slapen!! Hahaha. Tis een grapjas.
Hier is het vaak de kleine of kleintje en mijn man en ik hebben het over onze meid en noemen soms de naam. Praten doe ik geregeld tegen haar maar vaak geen hele verhalen.
Hier ook een prater... soms doet de kleine een beweging die niet prettig is, dan zeg ik dat! Of we maken iets helemaal in orde voor de kleine en dan mag hij/zij dat ook weten. Daarnaast heb ik ook nog wel eens dat ik vraag of het een jongetje of een meisje is aan de kleine; en vraag dan om 1 of 2 schopjes. Meestal blijft het akelig stil...
totdat we n naam hadden noemde ik hem babyX, grappig ook, zelfs de VK begon BabyX te zeggen. toen dacht ik NIET MEER DOEN. maar ik praat ni veel met de baby. ja het is grappig, natuurlijk, ik heb n moeilijke zwangerschap zonder gevoel vr humor zou ik r ni door kunnen! en inderdaad hij luistert wel maar maar gehoorzaamt ni altijd. ook heel leuk natuurlijk.
he mejosje, hij voelt zich beledigd en hij bloost waarschijnlijk vanwege de vraag!!!je zou ook raar vinden als iemand je zegt:schop maar 1 keer als je een meisje bent!!!!