Helllllllppppppppppp

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Brigitte1985, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ik heb net een berlinerbol met pudding op van de bakker. Toen ik klaar was met eten bedacht ik mij dat er misschien rauwe eieren in zouden kunnen zitten. Weten jullie hoe verse pudding gemaakt wordt?????? Ik hoop dat het verwarmd wordt.

Weten jullie daarnaast of de alcohol in kaasfondue kwaad kan?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    uhh volgens mij hebben ze het van de lijst gehaald hoor rauwe eieren je mag het gewoon hebben....

vroeger waren er toch ook bijna geen regels en moet je eens kijken hoeveel mensen er gezond zijn...

ik weet het niet zeker hoor maar heb het wel ergens hier op zp gelezen...

succes meiss!!!!!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou gewoon eten hoor, heerlijk!

En alle alcohol die verwarmd word kun je gewoon eten.

WIj hebben maandag een bruidstaart met baileys en whisky, reken maar dat ik ga smullen

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

tjee, aan de topictitel te lezen moest het wel heel ernstig zijn dacht ik.... ;)

Een berlinerbol mag je gewoon eten idd.
    En de alcohol in de kaasfondue verdampt, dus mag je ook hebben.

5. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    staat niet op voedingscentrum dat het niet mag.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee rauwe eieren mag je nog steeds niet, het zal vaak goed gaan maar er kan een listeriabacterie inzitten en dat is gevaarlijk voor je kindje. Kleine kinderen en bejaarden mogen ook geen rauwe eieren.

Maar pudding is gekookt dus eventuele bacterieen zijn dan toch dood. Don't worry!

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    bedankt voor de reacties. Ik was zo voorzichtig en dan eet je zoiets zonder erbij na te denken.......... Ik ben er niet ziek van geworden, dus het zal wel goed zijn!

x

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#8 Cygnet2, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2010
    Listerie vormt geen risico in rauwe eieren: het is salmonella en dat is mogelijk vervelend ook als je niet zwanger bent. De kans dat je een salmonellavergiftiging oploopt is heel klein maar wel erg vervelend en in het bijzonder als je zwanger bent.

Rauw eiproducten kan je dus beter vermijden maar vormen meestal geen groot of heel ernstig risico. (rauwe eieren geven een heel kleine kans op toxoplasmose)

Alcohol in eten verdampt niet helemaal maar er blijft wel maar erg weinig van over. De alcohol in een bruidtaart is trouwens meestal niet mee gebakken maar onderdeel van de vulling en dus puur... Ook dat is maar een kleine hoeveelheid hoor maar wel even goed om te weten

Deel Deze Pagina