beetje genant onderwerp

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dyja, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dyja

Dyja Actief lid

Sep 2, 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Hoi meiden,

Gisteravond tijdens de grote boodschap moest ik best wel persen (aardig wat last van obstipatie). Er zat toen een heeeel klein beetje roze aan het wc papiertje. Ik ben me natuurlijk wezenloos geschrokken. Daarna nog een paar keer naar de wc geweest en daarna niks meer gezien. Zou het van het persen geweest zijn dat roze verlies of niet?

Liefs Dyja

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ja ik denk het wel!
    Zou me er niet teveel druk over maken.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Denk het ook, misschien ben je ook wel aambeien aan het kweken.

4. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik denk het ook, maar kan geen kwaad het in de gaten te houden natuurlijk.
    Probeer anders wat gebroken lijnzaad te eten bv door de yoghurt of een kiwi sochtends. Dat helpt meestal wel wat beter naar de toilet te gaan.
    Heb zelf ook veel last gehad, en nog af en toe!

5. Tese

Tese Niet meer actief

Zorg dat je minimaal 2.5 liter (water) drinkt en goed je vezels binnen krijgt. Ik heb er dan in ieder geval geen last van als ik dat doe.

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Heb in het begin ook erg last van de stoelgang gehad. Bij mij hielp roosvicee laxo (elke ochtend door mijn kommetje yoghurt) maar de tips hierboven werken ook!

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Komt gewoon van het persen hoor, ik heb zelfs gewoon rood bloed gehad (en soms nog). Zou inderdaad kunnen dat je wat aambeien begint te krijgen, is helaas niet zoveel aan te doen.

Let inderdaad goed op je eten: Veel brood, fruit, groente en minstens 2 liter water op een dag. En zo min mogelijk zoetigheid, dat schijnt te stoppen..

8. Dyja

Dyja Actief lid

Sep 2, 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Het bloed verlies kwam niet uit mijn kont maar uit mijn vagina, daarom schrok is ook zo. Heb de verloskundige gebeld want had het net weer een beetje en die zei dat ik woensdag terug moet bellen of het gestopt is of niet. Ben helemaal gestrest, pffff ben zo bang dat het fout gaat.

Liefs Dyja

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    je endeldarm loopt vlak langs je baarmoeder, en zeker als je harde poep hebt kan het dan een beetje stuk gaan en gaan bloeden, ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Probeer je niet teveel zorgen te maken.

liefs miek

10. cat2008

cat2008 Actief lid

Nov 19, 2008
    134
    0
    0
    mocht je de ontlasting nog dunner willen krijgen...dan kun je ook nog sinasappelsap proberen met olijfolie erin. klinkt vies, en ziet er vies uit, maar je proeft er niets van.

hopelijk gaat't over voor je!!

xx Cat

Share This Page