Stijn lijkt wel onverzadigbaar. Hij is nu net 4 maanden en op 200 gr na al 8 kilo (4 kilo bij geboorte). Sinds het weekend doen we in de laatste fles maar rijtebloem anders is het al helemaal vroeg huilen van de honger. Dit is ons schema: al vroeg mopperen 06.30 180+6 10.30 180+6 14.30 180+6 18.30 180+6 22.30 180+6 + rijstebloem al vroeg mopperen Eingenlijk wil hij na 3,5 uur al weer eten dus we proberen het steeds een half uurtje te rekken, maar dat is bijna niet te doen.Hij heeft dan echt zo'n honger. En als de fles van 180+6 op is dan zeurt hij dat het op is. (is gelukkig maar even) Officieel mogen we nog niet eens met rijstebloem beginnen (vanwege zijn koemellkallergie) maar we moesten iets, want hij heeft echt honger. Maar goed dit durfde ik wel aan, want Bas had ook kma een heeft met 4 maanden ook rijstebloem gehad wat ook gewoon goed ging (toen wisten we overigens nog niet dat hij kma had) Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen/geven want ik vind het niet nodig om hem honger te laten lijden (ook al zit hij nu aan het max aantal flessen per dag)
Hier hetzelfde probleem, ook een kindje met KMA. Welke voeding drinkt jou kleine? Hier neocate. Maik word zelfs 2x snachts wakker van de honger en krijgt dus 1 of 2 nachtvoedingen. Wij hebben op advies van de kinderarts via een dietist toch met bijvoeding gestart omdat hij gewoon echt honger heeft ! ipv minder flessen wilde maik er steeds meer. en ook rijstebloem zijn we mee begonnen maar zie ik weinig resultaat van. Pas Nu we met bijvoeding fruit en groente gestart zijn wil hij minder flessen, en is hij tevreden. EINDELIJK ! maik weegt trouwens ook al bijna 8 kilo en is 5 maanden.
Ik wordt zo teruggebeld door het CB (zal waarschijnlijk toch wel in overleg met dietiste moeten) Wij hebben de nutramigen voor Stijn. Misschien is bijvoeding dan toch wel wat. Maar ik wacht wel ff af wat het CB zometeen zegt. Hoe gaat dat met Maik? Merk je een bepaalde reactie op de bijvoeding? En waar zijn jullie mee begonnen (met welke smaak)?
Ik zou aan een kindje met zo'n sterke KEA dat Nutramigen nodig is geen bijvoeding in wat voor vorm dan ook geven, dus ook geen rijstebloem. Is het echt honger? Is er al eens gekeken naar (verborgen) reflux? Zit er wel een newbornspeen op de fles, zodat hij lekker lang over een voeding doet? Heb je al eens geprobeerd om per fles 15-20cc extra water te geven, zodat het buikje wat voller zit?
Wat je ook kan proberen is nutriton. Dat is voor zover ik weet wel geschikt voor KMA-kindjes. Door die nutriton (johannesbroodpitmeel) wordt de voeding dikker, daardoor moeten ze harder werken om de voeding binnen te krijgen, en zijn ze dus meer voldaan na hun fles. Ik heb het bij verschillende kindjes zien werken, waaronder de mijne. Maar dan moet je nog wel even checken of die nutriton mag met die voeding die je nu hebt..
Johannesbroodpitmeel mag vanaf de geboorte en zelfs in de meest verknipte soorten dieetvoeding. Dat zou inderdaad wel eens verschil kunnen maken en het is een stuk minder allergeen als rijstebloem.
Dat hebben we eerder al geprobeerd, maar hij kan daar niet van poepen (net als zijn broer destijds). Dus dat kan ook niet
Ik heb ook een hongerlapje, weliswaar niet met KMA. Kreeg van kraamzorg te horen dat ik de week na de kraamweek er toch 4 uur tussen moest houden, dat heb ik 3 weken geprobeerd, maar het was alleen maar gestress. Toen ben ik gewoon weer om de 3 uur gaan geven, en dat hield hij wel vol. In het begin wel met moeite, maar het lukte. Sinds 3 weken houd Rik er zelf 4 uur tussen. Dus mijn mening is push hem niet te veel, dan komt het vanzelf goed.
nutriton werkt hiet niet tegen de honger.. Maik heeft neocate. Wij zijn echt begonnen met bijvoeding omdat er echt geen land meer te bezeilen was met maik. Mijn dochter was ook een hongerige flinke baby en die kreeg voeding voor hongerige baby's. Wij zijn begonnen via de dietiste met fruit en groente wat het minst allergie gevoelig is. peer, worteltjes.. Hij reageerd daar heel goed op en is nu een heel vrolijk kind. Echter moet je dit heel voorzichtig introduceren bij kma kindjes, dus niet op eigen houtje iets gaan geven. Maik reageerd op banaan, dus dat mag hij voorlopig absoluut niet hebben, ook geen fruit of groente soorten door elkaar mag hij nog niet. Maar je moet wat he als je kindje zo'n honger heeft. Maik heeft reflux en medicijnen en is dus wel heel goed nagekeken. ik wil hiermee zeggen dat elk kindje anders is, en je eerst met een arts even moet overleggen. We hebben alles ook gedaan in overleg met de kinderarts.
maik zat trouwens op 6 flessen van 180+6 ! En wilde er snachts eigenlijk nog een 7e bij hebben.. dus bij ons was het ook wel echt klaar nu Nu slaap ik sinds een paar nachten tot 05.00, heerlijk !
Ik wil het ook zeker in overleg doen. Ik merk namelijk dat Stijn een heel gevoelig kindje is (ook qua drukte enzo).
Heel toevallig vandaag contact gezocht met het consultatiebureau omdat ik met hetzelfde probleem zit. Onze dochter van 1 maand oud drinkt 6 flessen van 180cc met hongerige baby voeding. Ook verdikken we dit met Johannusbroodpitmeel omdat ze anders de voeding niet binnenhoudt. Voor zo'n jong babietje enorm veel voeding. Ze zit echt aan de max. Het consultatiebureau adviseerde mij om 180cc water te mengen met 5 scheppen voeding i.p.v. zes. Hierbij ook nog wat extra johannusbroodpitmeel om de voeding goed dik te maken. Hierdoor krijgt ze wel een verzadigd gevoel maar krijg maar voeding binnen voor 150cc. Ik ben vanmiddag met de voeding begonnen en tot nu toe werkt het prima. Misschien ook een tip voor jou?? 210cc water en 6 scheppen voeding en dan de voeding iets dikker maken met johannusbroodpitmeel. Wel even in de gaten houden of het door de speen kan, anders een grotere speen nemen. Succes er mee!!