Grote baby 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ceylon, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Hoi hoi,

Onze zoon Mink is nu 3 weken en woog 4 dagen geleden 5200 gram. Bij zijn geboorte woog hij ook 5100 gram. Volgens het rekensommetje mag hij dan 750cc hebben. Wij bieden hem 7 flessen per etmaal van 125cc aan omdat hij met 110cc niet altijd tevreden is. Maar nu lijkt hij met 125cc ook niet meer tevreden want hij meldt zich nu na twee uur al. Hij doet ongeveer een kwartier tot 20 minuten over zijn fles en halverwege laten we hem even boeren omdat hij meestal ook wat voeding uit z'n mond laat lopen. We hebben flessen van d'r.brown omdat hij alle andere vacuüm trekt of het gaat te hard. Na 3 keer slikken valt hij in slaap, waarna hij slapend verder drinkt. Dan laten we hem boeren en na een kwartier rechtop leggen we hem op bed omdat hij knock out is. Dan na een half uur krijgt hij de hik en wordt hij weer wakker en blijft hij wat onrustig tot de volgende voeding.
    Moeten de flessen groter en dan 6 voedingen of moeten we naar voeding voor hongerige baby's? Ik wil hem ook niet gaan overvoeden. S'nachts vraagt hij meestal ook al na drie uur, dat rekken we dan zo veel mogelijk.
    Toevallig is het vannacht beter gegaan (23:00-3:30-7:00)

Sorry voor het uitgebreide verhaal, maar misschien dat je aan zijn drinkgedrag ook iets kunt afleiden.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Ceylon,

Omdat je baby al vrij groot is voor zijn leeftijd heeft hij waarschijnlijk behoeft aan grotere flesjes en dan minder vaak.
    Het lijkt me overigens niet wenselijk dat je kindje slapend drinkt.
    Daarom zou ik je adviseren om je schema even te bespreken met het consultatie bureau. Ook omdat je vrij hoog zit met de hoeveelheid voeding.
    Zij kunnen dan even beoordelen of een voeding voor hongerige baby's voor jouw kindje geschikt zou zijn.

Groet,
    Saskia

3. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Toevallig heb ik morgen een afspraak. ik vind dat slapend drinken ook vrij typisch. Bedankt voor je reactie!

Groetjes margriet

Deel Deze Pagina