grote baby - badzitje handig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha allemaal!

Mijn zoontje is vrij lang dus als ik hem in zijn badje doe, stoot hij voortdurend zijn hoofd omdat hij met zijn voetjes tegen de rand schopt. Mijn vraag is nu of het zou schelen als ik zo'n plastic badzitje voor hem zou aanschaffen? (Zo'n standaardding van de prénatal ofzo) Zit dat lekker en wat is jullie ervaring daarmee? Of is dat juist voor grote baby's misschien niet handig? En steken ze erg hoog boven het water uit zodat de borst koud wordt?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb jayden vanaf maand 3 niet meer in zo'n standaard badje gedaan omdat het gewoon echt niet meer paste.
    Hij lag klem en dat vondt ik zielig, heb hem wel laten zitten toen zodat hij zelf lekker kon spetteren.
    Nu gaat hij mee onder de douche met papa of met mij en als hij bij opa en oma is gaat hij in het grote bad met zo'n badzitje.
    Hij vindt zo'n zitje iig geweldig!
    Door het water worden ze lichter dus zitten ze niet met volle gewicht op hun kontjes he :)

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Corina: kon hij dan niet in dat zitje in het babybadje? Ik heb het idee dat doordat die natuurlijk schuin staat, het dan nog wel net past?

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij hebben bij de eerste ook zo'n zitje aangeschaft, maar die is hier vrij snel weer op de zolder beland.
    Ik heb lichamelijke klachten en het leek me dus erg handig omdat ik dan mijn dochtertje wat makkelijker zou kunnen badderen. Maar ze kwam idd met haar borst erg ver boven het water uit en ik moest haar veel meer corrigeren dan wanneer ik haar in het water hield zonder het zitje. Hier dus geen succes.
    Mijn zoontje is nu ook al te lang voor het badje en die neem ik nu tegenwoordig mee onder de douche. Gaat prima en hij vind het heerlijk. En als ik hem in bad doe dan laat ik hem "zitten" en was hem dan vluchtig. Maar geen uitgebreide badjes hier dus. (heb ik trouwens nooit gedaan omdat dat lichamelijk niet lukt.)

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jawel maar thuis vindt hij het badje te klein om lekker te spetteren, dus dan vindt hij het douchen extra lekker hihi en bij mn schoonouders is het grote bad natuurlijk leuker dan het kleine badje bij papa en mama.

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hier was het badzitje dan weer heel populair! dochter vond het super om lekker te pletsen met haar handjes en beentjes, ze voelde zich veel vrijer dan wanneer ik haar vast hield. Nu is ze al een paar maandjes over op zo een ring in het grote bad en ook dat vind ze super. Ik had niet echt het idee dat ze kou had, maar ik verwarm de badkamer dan ook goed voor ze in bad gaat

7. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was hier ook een succes juist! Hij lag er heerlijk in en als ik het af en toe zonder deed vond ie er niks aan. Hij wilde liever relaxen.
    Ook voor m'n rug was het een stuk beter en je kan veel makkelijker de haartjes wassen, want nu heb je 2 handen vrij.
    Ik had een hele stevige baby en hij kon er tot 5 maanden in. Hebben we een maandje een beetje geklungeld of lekekr gedouched tot hij zelf kon zitten met een antislipmatje erbij.

En de borst steekt er idd wel boven uit, maar daar kan je steeds een beetje water over heen gooien en ik neem aan dat de temperatuur aangenaam is waar het badje staat.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier was het een groot succes tot vorige week! Hij is nu 74 cm en nu past het echt niet meer, dus het gaat echt wel heel lang mee.

Wij legden een warm nat washandje op zijn buikje of een bekertje met water overhem heen laten stromen : vond ie ook nog super grappig!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

O ja ons mannetje is wel heel slank (nu 7,8kg)

10. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Hier ging het badje op een gegeven moment ook niet meer. Ben toen de tummytub weer gaan gebruiken! Vond hij heerlijk en kon lekker spetteren! Vorige week heb ik een badstoeltje gekocht. Dan niet zo een waar hij in ligt maar t idee van een kinderstoel. Nu kan hij lekker zitten in het badje en lekker spetteren!

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Wereldjongetje: dan kan hij ook vlug stevig zitten zeg! Voor die stoeltjes moet je wel rechtop kunnen zitten toch? Nou ja, ik moet zeggen dat waar ik hem in bad doe een beetje tochtig is, dus eigenlijk niet zo'n lekker temperatuurtje, vandaar de vraag. Ik deed mijn dochter op de babykamer altijd, lekker warm, maar omdat hij zo groot is werkt dat niet want hij schopt de helft van het water er gewoon uit. Hij is denk ik nu 71 cm? Vandaar dus dat ik me afvroeg tot hoelang hij meeging, dat zitje, maar waarschijnlijk dus niet erg lang meer dan.. Hmm.. ik doe hem ook wel eens op zijn kontje, dan zit ie als een zak aardappelen en dan doe ik het vlug vlug. Maar ook dan staat z'n borst vrij voor tocht natuurlijk (badkamer heeft twee ventilatiegaten die tegen elkaar tochten, zeg maar..)

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 grote/stevige baby's en beide keren het badzitje gebruikt. Voor mn dochter gebruik ik hem nu nog, ik vind het een ideaal dins.

Deel Deze Pagina