9 maanden en niet meer gevoerd willen worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelief32, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hoi!

Mijn jongste van 9 maanden wil niet meer gevoerd worden, maar wil gewoon net als ons met de pot mee-eten. En dan zelf! Dus: groot plastic tafelkleed, knoeischort aan, bakje met zuignapje en graaien maar!

Als ik ze voer wil ze gewoon niet, en word ze heel boos. Ik kan niet echt zeggen of ze genoeg binnenkrijgt. Ik hoop van wel, ze is in elk geval dan veel blijer. Heeft iemand hier ervaring mee op deze leeftijd? het is wel handig natuurlijk, maar krijgt ze wel genoeg?

Fruit wil ze nog wel per lepeltje, dus dat krijgt ze zeker.

Liefs,
    M

2. adi

adi Niet meer actief

Google eens op rapley, er zijn hele volksstammen kinderen in nederland die nooit gevoerd zijn, maar vanaf dag 1 zelf eten. In 'voedingssectie heb je ook een topic van rapleymama's.

Mijn kinderen zijn ook vanaf ong 9 mnd zelf gaan eten.

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Gewoon lekker zelf laten knoeien. Tot 1 jaar is het niet voor niks 'bij voeding' melk is het hoofdvoedsel en ander eten is om mee te oefenen, dus je hoeft niet snel bang te zijn dat ze te weinig binnenkrijgt..
    Wij hebben onze troela vanaf dat ze 6 maanden was zoveel mogelijk zelf laten eten en die heeft het er altijd goed op gedaan: vrolijk, groeit goed en nooit ziek......en nu vind ze het soms wel makkelijk om ff geholpen te worden al kan ze het prima zelf, maar daar vraagt ze dan zelf wel om ;)

4. misa

misa Niet meer actief

Ja, kijk maar eens op op google onder rapley. Hier op het forum bij VOEDING is ook een topic dat heet rapleymama's. Gaat ook over zelf eten.

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Heir eet lucas al a-la-rapley vanaf 6 1/ maand.
    en idd eerst is het veel ruimen en knoeien maar o zo leuk om te zien.
    Nu kan hij al boontjes eten,boterhammetje in dobbelsteenvorm,fruit in stukken enz.Groentjes ook bloemkool,broccoli (is geen favoriet) enz.

Succes en mocht je je druk maken om de vloer die anders vies word....tja dat valt best mee hihi en anders vuilniszak op de grond leggen.

6. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Jeetje, dat hier een hele mothode voor bestaat! Nooit van gehoord. Maar ik heb dus ook een Rapley-kind!! hahaha, wat grappig zeg. Ik ben heel makkelijk hoor, ik vind alleen wel hele stukjes groenten in de luier terug....:( En dat de vloer vies wordt maakt me niet uit, die kan ik schoonmaken!

Ik kan het wel waarderen dat eigen willetje en het 'zelf willen doen'. En het is inderdaad heel leuk om te zien.

Deel Deze Pagina