Hoi, Hier ook een flinke knul 9 pond en 4 ons en 56 cm bevalling is er voorspoedig gegaan en gewoon thuis alleen toen het hoofdje er voorzat ging het even zwaar maar daarna was hij er zo. Binnen 3 uurtjes was hij er.
Vorige week bij de controle op 35 weken liep de baby hier 3 weken voor. Met 30 weken liep ze 2 weken voor. Wij zijn nu ook al gewaarschuwd voor een grote baby. Vandaag heb ik bij de gyneaoloog mijn zorgen geuit (pas dat wel?) en hij was er ook vrij nuchter in, we laten het in elk geval niet zitten. Maar omdat 3 weken wel heel veel is en ik me erg bezorgd voel, gaan ze volgende week nog een groei echo maken en er is toegezegd dat ze er bij de bevalling rekening mee houden dat het evt niet past (het hoofdje is vooral ook erg groot , dat loopt het meeste voor). Als ik jouw was Trees, zou ik er ook bij de volgende controle over beginnen en aangeven dat je ongerust bent. wellicht dat ze dan nog meer info kunnen geven over de bevalling enzo en dat dat je wat meer gerust stelt.
Mijn 2e en 3e zoon zijn wel iets eerder geboren dan de uitgerekende datum (eerlijk gezegd weet ik niet meer precies met hoeveel weken; slecht he) Omdat ze er nooit achter zijn gekomen wat de oorzaak was van de problemen bij de oudste wilde de gyn me daarna niet meer laten wachten. Volgens mij ben ik bij 38/39 wk ingeleid. De reden dat ze zo groot waren was dus wel zwangerschapsdiabetes. Leg je vragen volgende keer ook eens voor aan de gyn. En misschien kunnen jullie een bevallingsplan maken? (Daar heb ik vorige week iets over gelezen op dit forum.)
Onze dochter pastte niet. Was 4345 gram dus niet zo heel groot, maar kennelijk klopten onze verhoudingen gewoon niet. UIteindelijk gehaald met een ks. Krijg nu groeiecho's. Wordt het weer een grote baby dan sowieso een ks.
Mijn zoon is met 40 wk 2 dg geboren en was 8,5 pond. Het hoofdje van de baby wordt als het ware in elkaar geschoven tijdens de bevalling dus maakt het niet veel uit hoeveel kilo kind er zit. Wel brede schoudertjes of smalle mama maakt uit.
Bij mij hadden ze ook een grote baby voorspelt.. vooral een dikke buik had hij op alle echo's... bij 37 weken werd hij 3200 gram geschat en ik ben uiteindelijk 10 dagen over tijd gegaan. hij was bij de geboorte 3975 gram en 52 cm, hij oogt kleiner dan hij is, en hij heeft alles behalve een dikke buik... dus da moet je maar niet te serieus nemen...bij me vriendin werd 7 a 8 pond geschat en die kreeg uiteindelijk een meisje van 2750gram... maar herken het wel hoor, ik wou ook ingeleid worden, omdat ik bang was dat hij anders te groot zou worden,.. gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Ik ben ook getest op diabetes, maar dit is (gelukkig) niet het geval, het is gewoon een flinke baby. Maar beter voor dan achter in groei hoor. En ze houden je goed in de gaten, dat stelt ook gerust. Ik moet morgen weer, dus ben benieuwd of hij wil gaan inleiden of niet.
Hier word ook een grote babay verwacht,vooral zijn buikje en hoofdje liggen voor dus vind het erg spannend.Paar keer suiker geprikt maar die is prima.In het ziekenhuis zeiden ze me dat ze liever een grote dan een kleine baby hebben.
Bedankt voor alle reacties! Ik vind ze in ieder geval erg geruststellend, maar heb nu wel een aantal vragen voor mijn gynaecoloog. Mijn gynaecoloog is een man van weinig woorden en merk dat ik nu wel een paar gerichte vragen heb n.a.v. jullie verhalen. Ik heb namelijk geen idee of ik op glucose getest ben. Ik word constant geprikt op mijn schildklier en zo nu en dan wordt er wat extra's meegenomen. Ik weet dus niet zeker of er getest is op diabetes . Daarnaast ben ik ook niet bepaald een reus en wil toch graag weten welke invloed dit heeft. Verder bleef hij wat vaag over de bevalling en ik ken de man inmiddels al twee jaar en vaak is dit een teken dat het ook voor hem nog niet duidelijk was of dat hij er idee-en over heeft die hij nog niet wil delen. Ik maak weer een fijn lijstje voor de volgende keer!
uhhhh toch zit er wel degelijk verschil in hoor.... Als het niet uit zou maken, zouden ze wel de schouders meten.... met de echo's.... En direct na de geboorte... waarbij de fontanellen nog niet terugzitten, zit veel verschil in omtrek... hier scheelde die...paar centimeter tussen 37 en 34,5.... echt veel... nouja.. tis ook op een gat met 10cm doorsnede.... Als je kijkt naar een baby is het hoofdje in verhouding ook het grootste.... Wat wel uit kan maken is de ligging van het kind... waardoor een schoudertje blijft steken....
Trees, misschien nog ter geruststelling ivm je bouw: mijn zoon was ook 9 pond (bij 40+4), had vooral een errug groot hoofd maar ondanks dat ik zelf wel lang maar nou niet bepaald de breedste ben (in niet-zwangere toestand BMI van nog geen 18 ) heb ik hem er zelf (thuis) uitgewerkt hoor. Hij heeft er toen wel een tijdelijke "tuut" aan z'n hoofdje aan over gehouden omdat ik lang op z'n hoofdje aan het persen ben geweest. Maar daar had hij zelf helemaal geen last van. En ik vond hem toch wel de allermooiste Overigens is het vaak zo dat als de verhouding bekken/hoofdje niet goed is, dat de baby dan al niet in wil dalen (niet altijd, maar wel vaak). Dus als je baby wel gewoon indaalt is de kans alweer groter dat je het echt zelf kunt. Succes meid!
Dat was inderdaad hier het geval...... ennuhh tuurlijk is je eigen kindje het mooiste... met of zonder punthoofdje... met of zonder "kreukels'
Fijn om te horen. Baby is al ingedaald en ligt volgens de gyn 'redelijk' vast. Puntje of wat kreukels maken me niks uit. Als de kleine veilig op mijn buik ligt, maakt het me allemaal niks meer uit
Grappig genoeg kwamen mijn `grote´ jongens wel iets eerder dan uitgerekend. De eerste woog 4360 gram bij 39 weken en 1 dag. De tweede woog 3895 gram bij 38 en 2 dagen. Ik wil er niet aandenken wat beiden zouden hebben gewogen bij 42 weken haha!! Liefs en wat zul je uitkijken naar de geboorte van dit lieve kleine meisje!!
Waarschijnlijk zou je het wel weten als je op glucose getest was. Daarvoor moet je namelijk een grote hoeveelheid van een mierzoet drankje drinken. En bij de uitgebreide test wordt je vervolgens ook nog eens meerdere keren na elkaar geprikt (elk uur een prik), terwijl je in de tussentijd niets mag eten of drinken. Ik vermoed dat je zoiets wel onthouden zou hebben
Grappig zie nu mijn eigen topic weer! Met 36+6 zijn mijn vliezen gebroken en met 37 weken ben ik ingeleid ivm infectiegevaar. Hier ging de theorie van grote baby, eerder bevallen dus wel op! Al was het voor haar beter geweest als ze iets langer was blijven zitten. Ondanks de grootte was ze er toch nog niet helemaal klaar voor en had wat opstartprobleempjes.
Ik heb het later nagevraagd, maar ik heb een keer nuchter moeten prikken en dat was op glucose volgens de gyn. Heb dus geen vieze drankjes gehad .