oja en ik had zooooo gehoopt dat ze alsnog vanzelf zou komen en dat de boel in gang kwam zonder inleiden,heb alles geprobeerd:wandelen,s.x,frambozenbladthee,gini(fabeltjes maar toch maar proberen)enz....maar zonder resultaat
Komt vast goed mol! Succes alvast! Mijn beide kindjes waren macrosoom. de eerste was 4095 gr bij 36+3 de tweede was 5120 gr bij 38+3 Beide niet ingeleid. De groeiecho's zijn bij mij altijd accuraat gebleken. Ze waren rond de 6 pond met 32 weken en bij mijn zoon heb ik zelfs op de dag van de bevalling nog een groeiecho gehad en werd hij 8 pond geschat. Bij mij waren het ook allebei stortbevallingen (4,5 en 2,5 uur vanaf de eerste wee)
@lov Macrosomie - Wikipedia De jongste is thuis geboren(het ging te snel) en ze hebben haar wel even op gang moeten helpen. Daarbij is ze veel afgevallen(ca 500gr) en heeft het 7 weken geduurd voordat ze eindelijk boven haar geboortegewicht kwam. De oudste had niet veel problemen, wel een beetje prematuren gedrag. Nu zijn ze trouwens redelijk gemiddeld van gewicht en lengte. Mijn zoon zit net onder de curve en mijn dochter net boven de curve. Zegt dus niets dat geboorte gewicht. *edit* Mijn placenta's bleken ook van behoorlijk formaat te zijn(1,5 x normale grote) en zo ook de dikte van de navelstreng.
Hier ook 3 grote jongens gekregen. Ik ben wel steeds iets eerder ingeleid. Bevallingen waren trouwens goed te doen hoor. Bij de 2e 1x persen en de 3e 2x... Bij de jongste moesten we wel een nachtje blijven slapen. Die is geboren met 39.6 dagen... woog 9,5 pond. Placenta was groot en zag er nog prima uit... Gyn zei dat hij zonder inleiden zeker 12 pond gewogen had.
Dochter woog ruim 4 kg. en bevallen bij 41+3... dus nee, deze stelling gaat voor mij niet op! Ben benieuwd hoe het straks met de tweede gaat, hoop dat ik dan niet zo lang hoef te wachten!
Hier was het vermoeden grote baby 9/10 pond extra groeiechos ja hij zou flink zijn... Met 38 weken al iets bijgesteld naar 8/9 pond met 40 weken nou hooguit nog 8 pond... Geboren met 40+5... 3585 haha net 7 pond nog kleiner dan mn eerste knul! Die woog 3810
nee hoor... mijn mannetje is uiteindelijk na een lange inleiding gehaald met een spoedkeizersnede (13 dagen over tijd)... 4442gram en 52cm
Hier niet, al was hij ook weer niet mega groot 1e was 3105 gram, 50cm en kwam bij 39+1 2e was 3760 gram, 52 cm en kwam pas bij 40+5
ben ook benieuwd, onze oudste was 3670gr. Netjes dus. Met 40weken precies geboren. Was wel ingeleid, maar had al 2cm ontsluiting. Ben nu 34wk zwanger van nr. 2 en ze zeiden deze week bij de echo dat dit kindje nu al 2700gr weegt en waarschijnlijk ook boven de 4000gr zal uitkomen, mits ik die al zou gaan halen! Ook m'n buik is wat bovengemiddeld, maar dat is maar net boven de lijn.
Mijn beide mannetjes zijn we bij 42 weken maar gaan halen (ingeleid, gewoon vaginaal bevallen, formaat was geen probleem). Ze waren 4690 g en 5165 g, best aan de grote kant dus. Bij een van de echo's zei iemand me ooit dat grote kindjes vaak juist langer blijven zitten.
Ben ingeleid bij 10 dagen overtijd en 4959 gram. Uiteindelijk keizersnede omdat het simpelweg niet paste.