Grote baby eerder halen!?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lovelylonnes, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    hier ook, binnen 6 uur naar 10 cm voor eerste kindje, alleen dat laatste stukje he? :)

EN Thymen ook vanaf dag 8 zonder kruiken en sokken in bed!

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dat laatste stukje....je bedoelt de weg naar buiten?
    de eerste keer 1 uur 15, de tweede nog geen half uur....volgens mij heb je bij het persen geen voordeel bij het gewicht.

3. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Ja bedoel het persen... :)

EN Thymen paste wel in 50 en 56, nu zit ie in 62 en dat is nog groot!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Jesper pastte een week in 56.

Hij lag ook bewegenlijk boven bekken, later bleek hij zelfs met volledige ontsluiting niet volledig ingedaald, konden ze dat niet wat eerder al zien vraag ik me dan af he!

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    soms zien ze het wel. Bij mij had ze in de gaten dat hij niet ging indalen omdat er een vochtblaas in het bekken zat. Daarom zijn de vliezen gebroken in het zh, zodat ze zijn hoofd naar de juiste weg kon leiden.

dat dat ging gebeuren was natuurlijk niet voorzien, maar ze had het wel in de gaten en heeft er goed op gereageerd (de vk)

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou zitten er toch nog voordelen aan! Ik hoop maar dat het bij mij ook zo werkt en dat het toch een vrij snelle bevalling wordt zonder hulpmiddelen...

7. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Hoi

Wat herkenbaar zijn jullie verhalen.
    Ik ben nu ook al 3 dagen overtijd en ik heb me er gewoon op ingesteld dat ik bij 42 weken beval.
    Verder voel ik me goed, heb eigenlijk bijna nergens last van (heb heus wel wat klachten maar kan altijd erger)
    Ik ben alleen ook een beetje bang voor alles
    De baby weegt nu al tussen de 8 en 8,5 pond, hij liep bij de groeiecho 4 weken voor op zijn groei. Ik ben toen doorverwezen naar de gyn ivm de groei en ook omdat ik teveel vruchtwater heb.
    De gyn zei idd het is een grote baby en je hebt veel vruchtwater, maar niet teveel vruchtwater.
    Ik moet wel elke week op controle bij hem en bij de verloskundige, dit vind ik opzich wel goed dat ik gewoon 2 keer per week gecontroleerd wordt.
    Verder is de baby ook niet ingedaald, maar daar wordt zo makkelijk over gedaan..ze zeggen dan van ja dat kan ook nog tijdens de bavelling.
    Ik zeg wel van ik ben bang dat het niet past, en dan zegt de gyn ja dat weten we niet daar zullen we tijdens de bevalling achterkomen.
    Maar nu ben ik een beetje aan het lezen op internet, ik wil graag weten wat ze gaan doen als je de 42 weken passeert. Wat ik begrijp is dat ze je goed in de gaten gaan houden en als er echt een medische noodzaak is zoals te weinig vruchtwater enzo dat ze dan gaan inleiden en anders wachten ze toch nog af.
    Ik ben zo bang dat ik dalijk 43 weken zwanger ben voordat ze iets gaan doen.
    Weet iemand of ze mensen echt veel langer dan 42 weken laten lopen?

liefs maartje

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou, ik ben dus begonnen met dit toppic toen men nog dacht dat ik een groot kind zou gaan krijgen. Hij lijkt nu helemaal op de groeicurve te liggen, tijdens pretecho van 25 en 28 weken kwamen precies op de uitgerekende datum uit en ook mijn v.k. vinden dat ie mooi volgens het boekje groeit.

Waarschijnlijk krijg ik nu niet eens een groeiecho, maar wel echo's omdat ie in stuit ligt! Nu dat weer!

maar ik zie in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken of ons drolleke wat groter is, al ben ik zelf ook maar 1,70 lang...

Bedankt voor jullie antwoorden!
    x

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hey Maartje,

Ik weet ook niet wat ze gaan doen als je heel erg overtijd gaat lopen. Dat ga ik vanmiddag aan onze VK vragen. Ik ben nu 1 dag overtijd dus ik verwacht niet dat ze nu al iets willen doen maar ik ga toch zeker wel aandringen op actie als ik rond de 41 weken ga komen hoor. Hoe langer we wachten, hoe groter ons kindje wordt en dan krijg ik hem er misschien echt niet meer uit! Hij daalt toch niet voor niets niet in lijkt me! Maarja, ze zijn hier in NL zo ontzettend afwachtend, willen vooral niet inspringen als het niet nodig is. Hoe lang ben jij? Ik ben zelf 1.65 m.

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat denk ik dus ook...waarom zo afwachtend zijn en niet wat eerder actie? denk ik dan...

11. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Hoi

Ja, ik ben 1,60 dus nog kleiner dan jij.
    Ja, ik vind het ook raar dat ze het niet kunnen zien als het niet past.(kunnen ze geen bekken foto maken)
    Mijn gyn zei dat een bevalling die opgewekt is veel pijnlijker kan zijn en dat het dan misschien een kunstverlossing wordt.
    Ik vind het echt niet heel erg om nog ff te moeten wachten maar langer dan 42 weken, liever niet want dan is hij nog groter.

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja dat heb ik ook gelezen, dat het dan pijnlijker is...zucht...ik weet t ook niet meer af en toe...wat nu het verstandigst is, denk dat ik vanmiddag mn zorgen nogmaals ga uiten en verder maar op de ervaring van de VK afga...Hoe groot verwachten ze dat jouw baby is/wordt?

13. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    ja, de baby was vorige week tussen 8 en 8,5 pond
    dus we wachten maar af.

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ze schatten die van ons ook zoiets...
    Ik kom net bij de verlosk. vandaan, volgende week dinsdag gaan ze proberen te strippen. Als dat niet lukt of als het niets opwekt, dan moet ik volgende week donderdag nog een keer voor een strip-poging. Mocht dat niets uithalen, dan moet ik vrijdag naar de gyn. en wordt ik waarschijnlijk de maandag daarop (de 14e) ingeleid. Spannend dus en eindelijk wat actie volgende week! Maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig blijkt te zijn en dat ons eigenwijsje gewoon op de natuurlijke manier gaat komen....
    Heb verder mijn angsten weer verteld en ze begreep het wel. Ze laten me echt niet te lang zwoegen als dat niets oplevert en grijpen op tijd in zei ze. Als ze zien dat het tijdens de weeën allemaal niets opschiet of dat er nauwelijks iets gebeurt, wordt ik overgedragen aan de de gyn. voor een kunstverlossing. Dus ik ben nu toch wel wat opgelucht en voel me wat rustiger!

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    maar dat is toch niet bijzonder groot? Goed, je komt ze niet alle dagen tegen, maar ze zijn nog onder de 97%-grens die het ziekenhuis aanhoudt voor 'groot' .

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    @maartje: tussen 8 en 8,5 pond moet in principe goed te doen zijn hoor, dat wordt nog wel als normaal beschouwd.

Over overtijd lopen. Ik ben met 42 weken ingeleid, in het ziekenhuis waar ik lag wachten ze geen dag langer, maar dat verschilt dus idd per ziekenhuis.

17. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    ja, ik ben ook bij de verloskunidge geweest vandaag. En inderdaad het gaat echt niet langer duren dan 42 weken. De baby ligt trouwens nu los in het bekken dus dat is al weer wat positiever.
    Maar hier ook dinsdag strippen en als dat niet lukt dan donderdag nog eens. Ik ben verder niet bang voor de bevalling of voor de grote want ik weet ook wel dat het niet te groot is omdat de baby ook lang is zal het gewicht gewoon goed verdeeld zijn.
    Maar ik was gewoon beetje bang dat ze me nog langer dan 42 weken laten lopen en dat hij dan wel te groot word.
    Het duurt nog ongeveer 1,5 week voordat ik 42 weken ben dus we wachten gewoon af en hopen dat jij zich voor die tijd aandiend.

18. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Mijn ventje was 4405g !
    En ben 1.63m en slank!
    Was een HELE zware bevalling met vacuüm verlossing!
    Uiteindelijk is alles goed gekomen hoor!
    Een flinke knip, verder niet uitgescheurd, wel 1l bloed verloren, maar dat kwam doordat het druk was in het zkh en dat ik 1,5 uur moest wachten om gehecht te worden :|

-xxx- Heel veel succes en sterkte !

19. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hey Maartje, dat is grappig dat wij allebei ongeveer hetzelfde hebben! Hoop voor je dat het strippen wat oplevert maar nog beter dat je kindje voor die tijd vanzelf komt!

20. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ja, grappig he.
    Ik ga ervan uit dat hij wel eerder komt! Heb vannacht goede weeen gehad en ik dacht dit is het, maar helaas zette het niet door...nu nog steeds zeurderig gevoel in buik, dus er is wel wat aan de gang. Heb jij verder ergens last van?

Deel Deze Pagina