Hier werd de oudste bij 40+3 na 1,5 dag weeen, opwekkers en een ontsluiting die bleef hangen op 9 cm, gehaald met een spoedks. Ze was 4700 gram, 56 cm en hoofdomtrek van 35 cm. Zij bleek te groot voor mijn bekken en daarom wilde de ontsluiting ook niet vorderen........ Ik was nog gecontroleerd op suiker. De vk vermoedde wel een wat groter kind, maar achtte een groeiecho niet nodig. Bij mijn jongste dus wel groeiecho's en weer controle op suiker en al snel bleek ze een week of 4 voor te lopen op de groei. Alhoewel we gingen voor een vaginale bevalling, werd er wel alvast een datum afgesproken voor een geplande ks. De gyn had er nl. een hard hoofd in dat het spontaan ging lukken. Inleiden werd niet gedaan na een ks De datum van de ks kwam, zonder dat er iets gebeurd was en onze 2e dochter was bij 38+3, 3910 gram, 52 cm en een hoofdomtrek van 38 cm!
BIj ons werd ook gezegd dat we een erg grote baby zouden krijgen! Maar ze wilde niet inleiden, vonden dat we het wel konden afwachten.... Uiteindelijk ben ik toch ingeleid doordat ik te weinig vruchtwater had... En achteraf viel ze qua gewicht ook best mee! Ze was "maar" 3610 gram en 53 cm.... Ik denk dat als ze denken dat een kindje echt te groot wordt ze dan misschien wel zullen ingrijpen!
Hier is 1e dochter met 37+5 geboren en woog 3380 en 50 cm is normaal gewicht. En 2e dochter was 4320 en 54 cm en is met 39+5 geboren. Dus hier gaat het niet op dat zwaarder kind eerder komt. Ze hadden het wel gezegd dat het een groot kindje ging worden dus stiekem hoopte ik dat ze eerder zou komen.
Ik heb nu ook al drie groei echo's achter de rug, omdat ons mannetje flink voorloopt. De hele zwangerschap zat hij al bovenaan de curve, maar nu loopt hij zo'n 2,2 weken voor. Vorige week met 30 weken weer een groei-echo gehad en hij ligt nog steeds zover voor en is nu 2020 gram. Ik vind het al bijhoorlijk veel voor iemand die nog geen 7 maanden is. Ze doen alleen verder helemaal geen uitspraken over hoever ze dit door laten gaan enzo en wat eventueel alternatieven zijn. Ik loop wel in het ziekenhuis ivm mijn vorige zwangerschap, niet bij een gynaecoloog, maar wel een medisch verloskundige. Ik heb ook al weken enorme bekkeninstabiliteit en mijn buik is al een flink gewicht...van mij mag 'ie wel eerder komen!
Hmmm meiden, dat is dus allemaal wel erg wisselend. Ik moet volgende week weer naar de vk en ze gaan dan kijken of ze nog steeds zo voorloopt en groot is. Ik heb bij mijn dochter ruim 1,5 uur moeten persen en uiteindelijk met veel duw en trek werk kwam ze eruit. Zij woog "maar" 3200 gram. Dus vandaar dat ik zo wie zo niet overtijd mag gaan lopen. Bedankt voor al jullie ervaringen!